Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szélesebb és nagyobb gumival...

Szélesebb és nagyobb gumival többet fogyaszt az autóm?

Figyelt kérdés

eddig 16os felnim volt ami 6coll széles volt..

most 17esre cseréltem 7,5collra 225/45ös gumival

a kérdés az h többet fogyaszt e az autó ugyanolyan használat melett mint 16oson 205/55 ös gummával(225/45 pont váltóméret tehát elméletileg a kelület uyganakkora)


2010. ápr. 28. 20:53
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
A túlzásba vitt guminövelléssel idővel kinyírod majd a kerékcsapágyaidat.
2010. ápr. 29. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:

" ... A túlzásba vitt guminövelléssel idővel kinyírod majd a kerékcsapágyaidat...."


Hát azért ez nem így van ám :)


Ugyan miért nyírná ki hamarabb?


Gondolkozzunk logikusan, a csapágy terhelése növekszik-e szélesebb gumi esetén? Nos jelentősen biztosan nem, hiszen a gépjármű tömege alig változik, ebből adódóan tuti nem lesz gond.

És mi a helyzet a kanyarodáskor? Hmmm ... Nos, amikor az autó kanyarodik, "kényszerítve" van erre. Ő ugye szeretne egyenesen menni de a kerekek terelik. Mivel a tengely adott távolságra van az úttesttől, belátható hogy a kerékre a tengely csatlakozásának pontjában nyomaték, azaz erő fog hatni. Mekkora ez az erő? Arányos a kerék átmérőjével, a kanyarodás sugarával, és a jármű sebességével,és tömegével. Tehát elmondhatjuk, hogy a kereket igyekszik valami kibillenteni (közel) függőleges helyzetéből. Van-e, lehet-e olyan tényező, ami ezt a hatást csökkentheti, csökkentheti? Bizony van! Ez egyik megoldás amikor a kerekek NEM függőleges tengely körül fordulnak a kanyarodás irányába. Így elérhető, hogy, a felfüggesztés kicsit a kanyar belső íve felé megdönti a kerekeket (a kanyarodókat!) és az erő ilyenkor feszíti ugyan a kereket, de az a függőleges felé fog tartani. Másrészt végezzük el a következő gondolatkísérletet. Melyik kereket könnyebb kibillenteni és eldönteni ? Egy szélesebbet, vagy keskenyebbet. Nem árulok el titkot, ha azt mondom, a szélesebbet nehezebb felborítani, sőt még kibillenteni is nehezebb. Ezért van az, hogy egy szélesebb kerék jobban stabilizálja az autót is. Vagyis egy szélesebb kerékre egy ugyanolyan irányú és erejű erő kisebb nyomatékkal tud csak hatni. Ha viszont ezt elfogadjuk, belátható hogy a kerekek csapágyára is igaz ez a feltételezés. Nem hogy jobban igénybe venné, de még kíméletesebb is ilyen szempontból egy szélesebb kerék ...


maci

2010. ápr. 30. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
Na igen,mielőtt tényleg bejönne ez a feltevés amit autószerelők garmada is valósnak tart,addigra az autó már rég túl van adva,nehogy egy komolyabb költségbe verje magát a gumiőrült emberünk. Egy munkatársam is így járt az új Ford Fiestajával. Ahogy megvette már rakatta is alá az úthengerre hasonlító gumikat. Két év kellett neki és elkezdtek búgni a kerékcsapágyai. MONDOM ÚJ AUTÓKÉNT VÁSÁROLTA MEG! Gyorsan el is kellett passzolni!!! Más "normális autók akkor miért mennek el a gyárilag ajánlott gumiméretekkel 10-15 évet vagy 200000km-ert úgy,hogy még hangja sincs a csapágynak?????
2010. ápr. 30. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
Hát ezeket cáfolnám!Nekem E-39 van és gyári keréktárcsákkal és 15"-ös gumival sem rosszabb kanyarban, mint a 17"-es kerékkel!Az meg tény, ha a csapágyra ható terhelés középpontját eltolod, jelentősen terheled a csapágyat, ami hosszú távon tuti nem jó!Illetve a kormányösszekötők és egyéb futómű alkatrészek is bőszen fogynak!Viszont a fékhatás jobb, mert nagyobb felületen fekszik az autó, tehát az út és gumi kapcsolata gördülési ellenállásban, vizes úton felúszás előbb jöhet létre, lassabb a gyorsulási értéke, nagyobb a fogyasztása, de mind ez jelentéktelen mennyiségekkel mérhető, amit a dizájn kárpótol:)))De ha kimondottan ugyan arra a felnire nagyobb méretű gumit rakunk fel, akkor nüanszni különbségek lehetnek és nem hinném hogy befolyásolna nagymértékben bármi általam leírt dolgot...
2010. ápr. 30. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
A szélesebb kerék jobban terheli a kerékcsapágyat, mert megnő az erőkar hossza, így nő a csapágyházra ható keresztirányú forgató nyomaték. Ez egyenes futás esetén akkor, ha a szélesebb és keskenyebb eredeti kerék középvonala egybeesik ( ami ritka, mert pont a szélesítés a cél) akkor elvben nem növeli ezt a forgató nyomatékot, de sajnos kanyarban jelentősen megnőhet.
2010. ápr. 30. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 karesz_76 válasza:

Kerékcsapágyhoz egy gondolat.

A nagyobb kerék = nagyobb súly.

nem kell atomfizikusnak lenni hogy az ember belássa kanyarban egyértelműen sokkal nagyobb a csapágyak terhelése.


Másik dolog amiről senki nem beszélt a gördülési ellenállás mellett a légellenállás.

kerekenként + 2cm szélesség az összeadva: 8cm x kerék magassága.

hogy mekkora ellenállást jelent, megtudod tarts ki az ablakon egy 8cm széles, kb 50cm magas fadeszkát.

mondjuk 100km/h sebességnél. Gyengébb ember lehet nem is bírja megtartani.

Ehez még hozzájön a gördülési ellenállás.

2017. jan. 17. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!