Mi a legjobb az autónak?
Hőmérséklettől, úttól függ.
Illetve ha használt, akkor a jelenlegi már fennálló állapota is bejátszik.
Fűtött garázsban tartás, nagyon sokat számít, ha csak simán garázsban van ami nem fűtött az szinte semmit, max nem veri el a jég, de a motor szemponjából NULLA.
A motornak sokat számíta fűtött garázs, mert télen hamarabb eléri az üzemi hőfokot illetve az olaj sokkal hamarabb keni a dolgokat, így a kopás jóval kitolódik, plusz fűtött garászban nincs lepárásodott elektromos vezeték vagy csatlakozás, és az akksi élettartama is jóval megnövekszik!
Nekem ugyan Fordom van, de az is 2l tdi. A garázs nagyon sokat számít, jelentős éveket ver rá a kint tartott (hol kifakult/hol szétfagyott) modellekre.
A dízelek sokkal alacsonyabb fordulaton mennek (úgy általában), mint a benzinesek. Az enyémet városban 1200-1700 között pörgetem (lámpánál induláskor nyilván eléri a 2000-et), külterületen viszont kicsit jobban engedem, 2000-2500. Havonta 1-2 alkalommal van 40km autópályám, ott viszont komolyabban meghúzom (3000-3200), amit rendszerint a részecskeszűrő meg is hálál, ilyenkor tud regenerálódni. Ez hallatszik a hangján (sportosan mély, dübörgő lesz, emelkedik a vízhőmérséklet, nálam ez 15 perc körül szokott lemenni).
Ezen felül évi 25ezerért márkaszervízbe megy, szűrők/olajcsere, alap átvizsgálás, nagyon meghálálja, ahogy öregszik (konkrétan nem költöd majd rá a gatyádat egy turbóra, vagy részecskeszűrőre). 300 ezer km fölött járunk, kötelező körökön kívül (fékbetét, lengéscsillapítók, égők) csak egy turbóval kapcsolatos alkatrész csere volt, nem emlékszem, mennyiért, tehát 10 ezer alatt. :)
Hát még egy sima garázs is sokat számít. Miénkbe valamelyik reggel plusz 2 fokvolt, kiálltam, kint az udavron már minusz 5 volt. Ez is azért számít. Na meg nem lepi be a hó, nem szívja ki a nap a színít. Nem veri meg a jég, nem ázik meg annyiszor. Mísőbb fog szétrohadni.
Miénk nem fűtött garázsban tárolt. 9 éves 115 ezer kmvel. Elvittem toronyszilenteket cseréltetni, azt mondja a szerelő hogy látja volt már egy pár dolog cserélve. Mondon ezen aztán nem, minden gyári.
Azt mondja minden csavar olyan mint az új.
Ez a garázsos téma egy kicsit túl van misztifikálva szerintem, egyedül akkor van előnye, hogy télen nincs lefagyva az egész autó, mikor kiveszed a garázsból, és nem kell kapargatni. Most hogy a fényezés kopik vagy nem, ez szerintem teljesen relatív. Az autó úgyis nappal kint van a napon, vagy az esőben, hóban, csak éjjel van a garázsban. Külön téma az, mikor vizesen beteszik az autót a zárt garázsba, az gyilkosság a karosszériának. Olyankor jobb is kint hagyni az autót.
Fordulat: 1500 alá ne engedd soha, tartós tempónál sem. Hideg motornál ne menjen 2000, max 2500 felé a fordulat ha lehetséges. Aztán meleg motornál már nincs felső határ, lehet húzatni a dízeleket is ahogy jólesik, tévhit hogy nem bírják.
Szerintem erre a kérdésre elég evidens a válasz.
Fordulatnál dízelnél (4 hengeres, relatív kis lökettérfogat) sem egészséges 1500 alatt forgatni. Városban 1800-2000 körül a legjobb neki, autópályán nyilván ezek is forognak 2500-3000-et. De mehet üzemmelegen egészen tiltásig, hizsen a műszaki vizsgán a környezetvédelmi mérésen is tiltásig padlózzák őket és túlélik.
Az hogy garázsban tartva, sokat számít. Nem -10 fokról a dermedt olajjal indítod be. Ha csak 0-5 fok van, már az is sokat számít. Az sem mindegy hogy kint ázik, aszalja a nap, stb... Bár ezek inkább csak hosszú távon 15-20 év alatt okoznak látványos problémát, nem egyik napról a másikra.
Nekem van több éves tapasztalatom fűtött garázsos és szabadtéri tartással is.
Mind a kettőnek van előnye és hátránya. A fűtöttben ahogy írták a motor kb 10-15 fokról indul télen. De a fűtött garázsba ha beállsz télen akkor a rajta maradt sós lötyi a melegben sokkal gyorsabban dolgozik és eszi a kasznit.
Én fedett autóbeálló és állófűtés párti vagyok.
Nyáron meg nem mindegy hogy a tűző napon áll vagy garázsban / árnyékban mert akkor meg UV dolgozik.
A fordulatszámhoz nem nagyon szólok hozzá mert mindenki másra esküszik.
"télen akkor a rajta maradt sós lötyi a melegben sokkal gyorsabban dolgozik és eszi a kasznit. "
Le kell mosni. Kb 5 perces muvelet. Amugy en egy kis melygarazsban tartom, es szerintem sokkal jobb, mint kint szabadon. Telen is olyan 10 fokra hul csak le a levego ott, nyaron meg nem aszalodik a napon. Aki azt mondja, hogy napon ugyis kint all, teljesen mindegy, annak mondom, ez relativ. En pl 3 muszakban dolgozom, ha ejjeles vagyok nappal a garazsban van, ejjel meg kint. Nyaron ez ugye jo, telen mar nem annyira. Mindennek van jo es rossz oldala, a kerdes az, aranyaiban melyikre jon ki jobban. De en a garazsra szavazok.
"Le kell mosni. Kb 5 perces muvelet."
A fa**om mossa le minden este, mikor hazamegyek. Pedig tényleg szeretem az autót nagyon, de ez már erős túlzás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!