LPG-s autótulajok véleménye és tapasztalata érdekelne. Mire lehet számítani ilyen autónál?
Egy lpg-s autót szeretnék vásárolni mivel sokat kell autóznom, de egy dízelt nem akarok bevállalni.
Érdekelne például, hogy honnan tudom mennyi gáz van a tartályban? Rajta van valami mérőműszer vagy lehet a műszerfalra szereltetni?
+10%-ot számolj rá gázból a fogyasztásra illetve a hidegindítás mindig benzinnel történik majd, amíg be nem melegszik a hűtővíz (az fűti a gázinjektort).
Tehát ha sokszor mész 2 km-t akkor szinte mindig benzinnel fog menni, hogyha minden nap 30 km oda és 30 km vissza országúton akkor 0,5-1 liter / 100 km benzint számolj.
Csak, hogy ne tévesszen meg az utolsó félinformációja:
A gáztartály érvényessége 10 év után "jár le". Ezt egy sima nyomáspróbával meg lehet hosszabbítani további 5 évre. Tehát 15 év után kellene tartályt cserélni.
Vizsgáztatni 2 évente kell (amúgy is kéne ugye az autót), ez 4000 ft vizsgadíj.
Természetesen az is baromság, hogy a gáztartály "kicsi" lenne, van 140L-es csomagtartóba helyezhető gáztartály is. Csak értelmetlen, mert sok helyet vesz el a csomagtartóból. A pótkeréktartályok pedig 39-60L közöttiek, az sem sokkal kisebb, mint egy átlagos üzemanyagtank.
Gázszűrőt olajszűrővel szokás cserélni, de igazából mi mentünk már 3 olajcserét is gázszűrő csere nélkül és semmi sem történt. Persze azért ezt nem javaslom. Hozzáteszem ha benzines vagy dízel kocsit hajtasz akkor is illik üzemanyagszűrőt cserélni, tehát ez nem a gáz specialitása.
És ennyi, semmi extra.
Ami egyedül fontos, hogy jó minőségű gázszettet tegyél a kocsiba, ne valami f0sch-t. Akkor semmi gond nem lesz vele és az autónak sem árt.
Nincs a gázüzemmel semmi gond,ha az ember vágyik rá.
Hajrá,minden adott hozzá,majd ha rájössz hogy mégsem olyan jó,akkor veszel egy új benzintankot,ac pumpát,üzemanyagcsöveket,visszaalakítod gyárira és élvezed az életet.
Persze mindenki úgy kezdi hogy majd benzinnel indít,meg majd mindig tele benzinnel közlekedik hogy ne rohadjon bele a rendszerbe,és frissen is tartja a benzint a kocsiba,aztán élvezi a gázrendszert amikor már meleg.
A gyakorlatban aztán vagy tesz a benzin üzemre 2 hét után,vagy nem működik jól az átkapcsolás,vagy éppen mégsem lett olyan jó a gázosítás ahogy várta,aztán "gázszett árán" eladó az autó.
Azt se ártana leírni hogy milyen autóról van szó.
Persze valami 20-30 éves japán gépbe bele lehet gányolni a szettet,működnek,az ECU se hisztizik,de azért nem véletlen nem terjedt el a dolog,még annyira se mint a gyerekcipőben járó villanyautók.
Persze aki élvezi hogy egy gáztartály éktelenkedik az autóban,amibe nem tud akárhol tankolni,és ahol tud,ott sem tankolhat maga,ennek fejébe jópár helyről ki is vannak tiltva az ilyen autók,annak sok sikert hozzá.
Mindezt miért?
Eddig még csak jót olvastam és hallottam a gázüzemű autókról, a rossz tapasztalat miatt nem kell leírni az egészet. Ha valaki befürdik egy használt dízellel attól még nem kell a dízel autókat szidni, valszeg nem hülye aki olyannal jár. Ugyanez igaz az lpg-re. A hasznos válaszokat mindenesetre köszönöm.
Az autó egyébként egy 1.8as vectra b.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!