Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől lesz hengerfejes egy autó?

Mitől lesz hengerfejes egy autó?

Figyelt kérdés
2016. nov. 7. 12:05
 1/9 anonim ***** válasza:
3%

Ez olyan kérdés mit a "Miért romlik el az autó?"


Mert!

2016. nov. 7. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim válasza:
19%
Attól hogy amikor legyártják raknak bele hengerfejet
2016. nov. 7. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
95%

Vagyis mitől reped meg a hengerfej? (ált. erre mondják, hogy "hengerfejes")

A legegyszerűbb kiváltó ok: hozzánemértő Kiss Pista reggel (mindegy, hogy tél vagy nyár) bevágódik az autóba, indít, egyes, üveghang, és siet dolgozni. Vagyis hideg motorral odab@$zol neki. Mindig hajtod mint a hülye. Ha induláskor mindig vársz pár percet, hogy "ketyegjen" az autó, melegedjen egy kicsit, azzal csökken a kockázat. Hideg hengerfejjel megzavarni nem ajánlott. annak a szerencsétlen hengerfejnek benzines autónál 8-10 bar, dízelél akár 20 bar fölötti nyomást el kell viselni. El kell hogy érje az üzemi hőfokot.

Ezen felül lehet a nem jó hűtőfolyadék télen (elég ha csak egyszer fagyott meg), de előidézheti a hengerfejcsavarok helytelen meghúzása összerakáskor (ha valamiért meg kellett bontani). Nem jó sorrendben, és/vagy nem jó nyomatékkal húzták meg.

valamint lehet anyaghiba (selejtes volt eleve), sajnos ez is előfordul.

Akinek meg fingja nincs, az ne válaszolgasson.

2016. nov. 7. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
77%
#3-as: egyetértek
2016. nov. 7. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Illetve vannak egyes motorok, amiknél szinte elkerülhetetlen a hengerfej repedés, mert olyan az egész motor. Főleg a régebbi adagolós dízelekre jellemző, például BMW 2.5 TDS motorjai, szinte mindegyik hengerfejes lesz egy idő után, szinte előírás. De a japán terepjárók motorjai is elég hajlamosak erre, és még sok más típus.

De igazából bármelyik motor, főleg a dízelek, lehetnek hengerfejesek, ha mindig hidegen tolják neki.

2016. nov. 7. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
37%

5-ös. Volt pár új infó számomra abban amit írtál. Azt mindig is tudtam, hogy a BMW tartósságra általában hitvány motorokat gyárt. Logikus, hogy a dízelek a veszélyeztetettebbek a hengerfej-repedés terén.

Na de, hogy a japánok is...

2016. nov. 8. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Nem mondanám sz*rnak se a BMW-t, se a japán dízeleket, alapjában véve nagyon jó mindkettő. Igazából csak nem bírták még a 80-90-es években azt a nagy hajtást, amit a mai modern dízelek. Egy TDS BMW motor például egy tartós 3000-3500-as fordulaton ment autópályás menet után is kifeküdhet, ahogy a japán régi adagolós dízelek is. Vagy ha hidegen odaléptek neki. Egyébként jelentősen kevesebb gond van már ilyen téren a modern befecskendezős BMW-kel és japán dízelekkel is, szóval nem lehet rájuk panasz.
2016. nov. 8. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

7-es

a bmw az bmw, nem kell ragozni. Jó nevű, és a maga nemében nagyon jó autó, de tisztában kell lenni a negatív dolgaival is (ugyanúgy, ahogy én fanatikus Opelesként -pláne a régi opeleket szeretem- tisztában vagyok vele, hogy "Opel, sose kop el, CSAK SZÉTROHAD", de azt nagyon hamar).

80-as 90-es éve japán dízeleitől megintcsak nem kell csodát várni, abban az időben (ha jól tudom) náluk nem volt nagy kultúrája a dízelezésnek, azok még nem kiforrott konstrukciók. De nekünk ami volt, benzines Mitshu Lancer (90-es évjárat), 1.5 benzin, 12 szelep, mechanikusan nagyon jó volt a motorja, 350ezerrel még egy csepp olajat nem evett. Annak az elektronika volt a típushibája (konkrétan az ECU, a lényeg). Így a vezérlőegységét 3 havonta hordtuk javítani, tizenezrekért/alkalom. A mai japánokkal nincs személyes tapasztalatom.

2016. nov. 11. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

8-as

Én a konkrét motorokról beszéltem. Maga a márka nagyon jó, de vannak problémás motorcsaládok. Például a 90-es években a BMW dízelek ilyen szempontból problémásak, viszont a benzinesek nagyon megbízhatóak és strapabíróak. Aztán mikor bejött a 2000 dízel motor, ami volt az E46-ban is, na az már egy nagyszerű dízelmotor, a leszakadó pillangószelepeken kivül.

2016. nov. 11. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!