Mitől lesz hengerfejes egy autó?
Ez olyan kérdés mit a "Miért romlik el az autó?"
Mert!
Vagyis mitől reped meg a hengerfej? (ált. erre mondják, hogy "hengerfejes")
A legegyszerűbb kiváltó ok: hozzánemértő Kiss Pista reggel (mindegy, hogy tél vagy nyár) bevágódik az autóba, indít, egyes, üveghang, és siet dolgozni. Vagyis hideg motorral odab@$zol neki. Mindig hajtod mint a hülye. Ha induláskor mindig vársz pár percet, hogy "ketyegjen" az autó, melegedjen egy kicsit, azzal csökken a kockázat. Hideg hengerfejjel megzavarni nem ajánlott. annak a szerencsétlen hengerfejnek benzines autónál 8-10 bar, dízelél akár 20 bar fölötti nyomást el kell viselni. El kell hogy érje az üzemi hőfokot.
Ezen felül lehet a nem jó hűtőfolyadék télen (elég ha csak egyszer fagyott meg), de előidézheti a hengerfejcsavarok helytelen meghúzása összerakáskor (ha valamiért meg kellett bontani). Nem jó sorrendben, és/vagy nem jó nyomatékkal húzták meg.
valamint lehet anyaghiba (selejtes volt eleve), sajnos ez is előfordul.
Akinek meg fingja nincs, az ne válaszolgasson.
Illetve vannak egyes motorok, amiknél szinte elkerülhetetlen a hengerfej repedés, mert olyan az egész motor. Főleg a régebbi adagolós dízelekre jellemző, például BMW 2.5 TDS motorjai, szinte mindegyik hengerfejes lesz egy idő után, szinte előírás. De a japán terepjárók motorjai is elég hajlamosak erre, és még sok más típus.
De igazából bármelyik motor, főleg a dízelek, lehetnek hengerfejesek, ha mindig hidegen tolják neki.
5-ös. Volt pár új infó számomra abban amit írtál. Azt mindig is tudtam, hogy a BMW tartósságra általában hitvány motorokat gyárt. Logikus, hogy a dízelek a veszélyeztetettebbek a hengerfej-repedés terén.
Na de, hogy a japánok is...
7-es
a bmw az bmw, nem kell ragozni. Jó nevű, és a maga nemében nagyon jó autó, de tisztában kell lenni a negatív dolgaival is (ugyanúgy, ahogy én fanatikus Opelesként -pláne a régi opeleket szeretem- tisztában vagyok vele, hogy "Opel, sose kop el, CSAK SZÉTROHAD", de azt nagyon hamar).
80-as 90-es éve japán dízeleitől megintcsak nem kell csodát várni, abban az időben (ha jól tudom) náluk nem volt nagy kultúrája a dízelezésnek, azok még nem kiforrott konstrukciók. De nekünk ami volt, benzines Mitshu Lancer (90-es évjárat), 1.5 benzin, 12 szelep, mechanikusan nagyon jó volt a motorja, 350ezerrel még egy csepp olajat nem evett. Annak az elektronika volt a típushibája (konkrétan az ECU, a lényeg). Így a vezérlőegységét 3 havonta hordtuk javítani, tizenezrekért/alkalom. A mai japánokkal nincs személyes tapasztalatom.
8-as
Én a konkrét motorokról beszéltem. Maga a márka nagyon jó, de vannak problémás motorcsaládok. Például a 90-es években a BMW dízelek ilyen szempontból problémásak, viszont a benzinesek nagyon megbízhatóak és strapabíróak. Aztán mikor bejött a 2000 dízel motor, ami volt az E46-ban is, na az már egy nagyszerű dízelmotor, a leszakadó pillangószelepeken kivül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!