Mi a különbség az SP rendszámos és normális
rendszámos rally autó között?
A totalcar-on van egy sp rendszamos cikk ...olvasd el!
2016. nov. 7. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
A különbség nem az autókban van. Röviden: az SP rendszám egy speciális P rendszám. Arra lett kitalálva, hogy megkönnyítse a jármű versenycélú használatát. Nem kell a külföldit regisztrálni, az itthonihoz nem kell a műszaki vizsgákra rángatni az autót. De semmi köze a kategóriákhoz, vagy bármihez. A normál rendszámú versenyautó ugyanolyan forgalomképes autó, mint bármelyik magyar rendszámos utcai autó. Az SP meg kb olyan, mint az említett P rendszámosok, vagyis indítási naplója van.
2016. nov. 7. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
3/18 A kérdező kommentje:
És amelyiken normál rendszám van, az hogy megy át a műszakin a bukócsővel, kagylóülésekkel és a többi átalakítással?
elég jól, mivel máshogy nem is mehetne át! Ugyanis ezek be vannak írva a forgalmiba, sőt, ez egy alap követelmény. A forgalmiban versenyautó kell szerepeljen, aminek ezek kellékei.
2016. nov. 7. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
5/18 A kérdező kommentje:
És akkor itt nézik azt is, hogy homológ legyen az öv meg az ülés?
nem, a homológ cuccokat nem nézik. Eléárulod, mit szeretnél igazán kérdezni?
2016. nov. 7. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
7/18 A kérdező kommentje:
Hogy mennyibe kerül rally autót fenntartani (mennyivel drágább egy simához képest), illetve mi kell az autón kívül, hogy rallyzhassak? Nen vagyok tisztában hogy működik ez az egész és informálódnék mennyire lenne nehéz elkezdeni rallyzni.
ebben tudok konkrétan segíteni, mert van némi ismeretem róla. Először is azt kéne tudni, hol akarod kezdeni a rallyt? Vannak szlalom versenyek, vannak sprintek, aztán a rally2 és az ORB. Ha életedben nem rallyztál még, akkor vagy a sprint, vagy a szlalom a kezdés. A versenyautódra ebben a két esetben nem is kell, hogy rendszám legyen, ugyanis ezek zártnak minősített pályán mennek végig. A rally egyébként kifejezetten drága sport. Ha el akarsz kezdeni ezzel foglalkozni, nem kevés pénzt kell rááldozni. Éretsz az autóhoz, tudod szerelni? van egy jó haverod, akivel együtt csináljátok? Van az autón kívül versenyenként minimum 50 ezer forintod erre?
2016. nov. 8. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
9/18 A kérdező kommentje:
Igen, van már tapasztalatom autószerelésben, nem mondom, hogy sok, de talán elég. Van rendes munkám és szívesen költenék ennyit a hobbimra.
Azt tudom, hogy szlalomra nem kell csövezett autó, szóval ezzel meg is próbálkozok legközelebb ha lesz a környékemen szlalom verseny.
Ellenben a sprintekről, rally2-ről semmit nem tudok. Ezeken milyen autóval lehet indulni? Ezek a kategóriák is az ORB-val együtt kerülnek megrendezésre mint pl.: Miskolc Rally-n?
Az ORB az Országos Rally Bajnokság, gondolom ez a leginkább költségesebb kateg.
A Sprint a belépő abba, amit már - némi fenntartással - ralinak lehet nevezni. Ehhez már kell a haver, aki navigál. A sprint versenyeken is egyre szigorúbbak a követelmények, jövőre szerintem már csak papíros csővel lehet versenyezni. A felszerelésben van némi engedmény, elég a lejárt homológ ruházat, bukósisak, ülés. A rali2 -ben jövőre minden homológ kell legyen és HANS is kötelező lesz. Természetesen az autó is meg kell feleljen az adott kategória szabályainak. Az ORB főleg azért drága, mert dupla annyi ideig tart és kb másfélszeres távon, mint a rali2.
Szerintem a sprintet célozd meg először. Én a szlalomon sem indulnék el cső nélkül, hiába engedik. Szerintem nem érdemes olyan autóba pénzt ölni, ami sehol nem lesz használható, csak a szlalomokon, amennyiben tovább akarsz lépni.
2016. nov. 8. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: