A Skoda Octavia RS-ekben is megtalálható Common Rail 125kw-os dízel motor megbízhatóbb és olcsóbban szervizelhető, mint a szintén 125kw-os Piezzo injektoros PD-s testvére?
???
A pd nem piezo. A cr az a piezós.
PD: pumpe düse
igen, benne van a legproblémásabb motorok köztött, de nem mindegyik darab. A Skodákhoz van pl. javító szett, kezelhető áron. A 170 lovas verziókban a hiba a PD elemek kapitulálása, a Passatokban ezt bizonyos esetekben a magyar kereskedők ki is cserélték garanciában. A Pd motor nyersebben és kultúrálatlanabbul jár. A CR egyébként jobb konstrukció, megéri olyat nézned. (nekem volt mindkettő a 140 és 143 lóerős verzióban)
Messze nem 200 ezerbe kerül egy PD elem, legfeljebb a márkaszervízben annyi.
Egyéb hibái vannak a 2.0 PDTDI-nek: sz*r az olajpumpája. Meg a vezérműtengelye is. A CRTDI mivel már újabb, ezeket a hibákat orvosolták. Tehát ennyiben megbízhatóbb. Elromlani viszont a CRTDI is ugyanúgy elromolhat, és kb ugyanannyiba kerül a gatyába rázása, mint a PDTDI. Sőt, a CR-nél van egy plusz méregdrága alkatrész, a magasnyomású pumpa. Szóval vedd az újabb CRTDI-t, az legalább csendesebb is egy kicsit. És csak a neves kutakon tankolj. És ha lehet, mindig legyen bőven gázolaj a tankban. Ugyanis sookan nem is gondolják, de a kevés üzemanyaggal való járkálás a legnagyobb ellenésge ezeknek a befecskendezőknek.
Ja és mégvalami: az Octavia RS-ek isteni jó autók, csak ajánlani tudom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!