Miért olcsóbb sokkal egy Mondeo mint egy Passat? Annyival rosszabb?
4-es:
viszont ma már indokoloatlan a VW magas ára. Régen igen, a Golf-I-II korszakban, illetve az utolsó mechanikus adagolóval szerelt dízel golf-III-ig (1.9 GTD) még lehetett őket megbízható autónak nevezni, de ma már ugyanúgy lom és ipari hulladék az összes, ahogy kijön a gyárból, ahogy más "kommersz" márkánál. Sajnos silányul az autógyártás, fogyasztói társadalom, stb. Taxis kolléga a régi Passatot (82-es) egészen 2005-ig használta taxinak (ha jól tudom, talán 1985 óta), tehát 20 év taxiüzem, nem is modanám mennyi városi km, 1.6 szívódízel és megérte karbantartani, mert nem volt drága, de 2005-ben elért oda, hogy annyit bele kellett volna rakni, hogy már nem érte meg, így kuka lett a vége a hűséges passatnak. De az még megbízható volt.
Sajnos a mai kommersz verdák közül kevés fog "kimenni a vilából" ha odafigyelsz rá. Mindegy az adott kategórián belül, hogy Fiat, Peugeot, Opel, VW stb, ugyanúgy megvan a tervezett amortizáció, mert a gyártónak nem érdeke, hogy megvedd, és huszonévig használd. Ennyire egyszerű. Egyszerűen a fanatikus VW-eseknél még mindig jelent valamit az a mondat, hogy VW-t vezet, és pont. Semmivel nem jobb a többinél, főleg a dízelek. Agyonelektronizálva és butítva, hogy a szigorodó környezetvédelmi normákat be lehessen tartani azokkal a szénkazánokkal, stb. Sorolhatnám. Ha megbízható autót akartok, akkor régi Passat, Golf, W124-es merci, vagy egy 85-86-os Opel Ascona 1.6 dízel. Lomhák mint a fos, de a világból kimennek ha karban vannak tartva.
"iszont ma már indokoloatlan a VW magas ára. Régen igen, a Golf-I-II korszakban, illetve az utolsó mechanikus adagolóval szerelt dízel golf-III-ig (1.9 GTD) még lehetett őket megbízható autónak nevezni, de ma már ugyanúgy lom és ipari hulladék az összes, ahogy kijön a gyárból, ahogy más "kommersz" márkánál. "
Ez lehet hogy így van, de réges régen nem ez a célja egy gyártónak sem. Nem az szabja meg az árat, és a minőséget, hogy mennyi kilómétert fog elmenni, anélkül, hogy hozzányúlnál. Nem mellesleg a VW 2.0 TDI-je (ez van a Passatok 95%-ban) a mai felhozatalból egy nagyon jó, és megbízható motornak számít. Főleg a Mondeo 2.0 TDCI-hez képest. 2008-2010-től kiküszöbölték a problémákat a VW-nél, és mára egy nagyon jó motor lett, persze túl van komplikálva, de ez az elvárás ma az autóiparban. 400-500 ezer km-t elmegy simán (egy turbó vagy injektor csere nem a világ vége). Csalószoftver, meg hasonló hülyeségek nem érdekelnek.
Van igazság abban, amit írsz, bőven.
De akkor is, nekem a minőségbe beletartozik a megbízhatóság is. Az említett régi, 82-es passat-ban nem csak százezrekről beszélünk, hanem jóval millió fölötti futásról van szó. aztán kilehelte a lelkét. Valahol már megértem.
Tény, sok mai hulladéktól már a 300 ezres futás is nagy szó, de szégyen, hogy ide jutottunk, hogy jónak mondunk valamit, mert 500-600 ezret elmegy, de még azt is kvázi főelemek cseréjével (akárhogy nézzünk, egy injektor vagy egy turbó nem lenne szabad, hogy "fogyóeszköz" legyen) Kuplung csere, lendkerék csere, ezek egyértelműek. Régi, 124-es merci, 2.5-ös, szívó, tudok egyet (szintén taxi volt) 2 millió fölött volt benne. Azt hiszem, talán 1.5 milliónál cseréltek benne adagolót, 500ezrenként meg ki kellett takarítani az adagolóját. Na bumm. De a 2.5 milliót azt motorfúrás nélkül, rendszeres karbantartással érte el. Utána bekerült egy garázsba, mert nem érte meg foglalkozni a motorral, kasznival stb, a tulaj meg sajnálta bezúzatni. Elfér neki. azóta talán forddal dolgozik, ha jól tévedek, de visszasírja a 124-est.
meg ha nem csak a profit számítana minden áron annak a kivételezett 0,001%-nak. de ezekbe most ne menjünk bele.
Szinte vicc, hogy ma már ott tartunk (és ez már több, mint 10 éve tartó folyamat), hogy a motorblokk aluminiumból, a váltó fogaskerekei meg műanyagból (igen, egyes autóknál műanyagból) készülnek. Egyszerűen katasztrófa.
Nekem van egy 25 éves Opelem (már ez se a legjobb széria az opelok közül, de a maiaknál fényévekkel tartósabb), pöccre indult egy év állás után (majdnem hogy rá se néztem egy évig szegényre), és ha kell jön megy, teszi a dolgát, megbíható, és fillérekből karban tartom. Most van egy újabb szutykom meló végett (taxi), de jól tudom, hogy az pont arra elég, hogy dolgozzon, utast vigyek vele, aztán 10 éves korában (ha bírja addig) kuka. Jó kis gép a maga módján, de tudom mit várhatok tőle hosszabb távon.
"hogy a motorblokk aluminiumból, a váltó fogaskerekei meg műanyagból (igen, egyes autóknál műanyagból) készülnek. Egyszerűen katasztrófa. "
Ezzel semmi gond nincs, ugyanis a mai autókat nem is nagyon kell fúrni, mert nem kopnak úgy, mint régen, és nem is szoktak elrepedni a blokkok. A váltók szintén sokat bírnak, semmi gond nincs velük. Ez csak szőrszálhasogatás. És ezekre a dolgokra pont miattunk (na jó, az újságírók, és egyéb érzékeny emberek miatt) volt szükség, akik állandóan arra panaszkodnak, hogy túl nehezek az autók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!