Miért van az hogyakis szívó dízel elindul akkor is ha leugrok a kuplungról, a nagy turbós dízel meg lefullad?
Na, ez egy érdekes kérdés!
Golf I-n tanultam vezetni, egyszer sem fulladtam le vele.
Most egy AUDI A4 1.9 TDI 116 lovasom van, hát megkinlódtam vele az elején, még kettőben is sikerült lefullasztanom. :-)
Alacsony fordulaton 0, azaz nulla ereje van.
Amíg nincs turbónyomás, trabantok leelőznek, utána viszont 1800-as fordulaton 100km/h, 3000-es fordulat 160 km/h.
Igaz, hogy a járgány üresen 1395 kiló, szerintem a nagy súly miatt van.
Az új dízelekben alapjáraton nagyon kevés gázolajat adagolnak be, egyrést fogyasztás spórolás, másrészt emissziós marhaságokon így is lehet javítani. Ezért fullad le, a régi meg nem.
De aztán még közbeszól a kuplung állapota, a váltóáttétel, kerékméret, autó súlya.
Alapjáraton semminek nincs ma már, üzemi fordulattartományban magasabb a dízel nyomatéka, csak épp azt felejtik el a dízelesek, hogy mellé kevesebb lóerő is párosul, ergo ugyanoda lyukadnak ki végül. Ha meg hozzáadjuk a két motor közötti fordulatszámtartomány szélességét és az abban leadott görbe felépülését, a benzines lesz a sportosabb. Verhetik akármennyire a nyálat a dízelre.
Dízel arra van, hogy nagy kasznit, terepjárót, dobozos autót, nagy családi autót vigyen lazán, csuklóból, kényelmesen, halk morranással. Vagy ha irdatlan sokat autózol. Nem pedig hülyegyerek kiskocsijába gyorsulgatni. Meg lehet oldani dízellel is, csak nem arra való.
1.9 TDI hátránya: városban 3.-ban tudok menni általában.
Előny: 4000-es fordulat, 5.ben az már 200 km/h!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!