Opel zafira B 1.6-os 2006-os benzines autót vásároltunk
januárban úgy hogy égett benne a check engine (hiba
jelző lámpa). Mi lehet a probléma? Többi lent.
Figyelt kérdés
A problémája az a gyújtás trafó volt ami ki lett cserélve a 4 gyertyával együtt. Aztán működött egy darabi majd megint kigyulladt a lámpa. Vissza vittük a szerelőhöz hogy világít. Megnézte majd gyújtás kimaradást mutatott. Átnézte a hibákat kábeleket lefújta jó volt megint egy darabig. Kb 500 km után kigyulladt megint. Elvittük és megint gyújtás kimaradást mutatott azt mondta nincs semmi problémája sem használjuk így. Használjuk is de néha villog is ez a lámpa nem csak világít ha 50 felett van a mutató. Újraindítás után megszűnik ez egy darabig majd megint csinálja. Van valakinek tippje mi lehet a probléma?
A hiba a szerelődben van, vidd egy másik szerelőhöz.
2016. okt. 26. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
vidd el egy Opel műhelybe. Ott rádugják a gyári diagnosztika műszert, és megmutatja mi a baj. Inkább ez, kicsit drágábban, mint hetente vinni a sufni szervízbe.
2016. okt. 26. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 Trafó1 válasza:
Szerintem rádugták a diagnosztikára, és az alapján tudják a gyújtás kimaradást, nekünk is volt ilyen gond az Opellal, trafó csere után megszűnt de a gyújtás rendszeren belül okozhatja kábel, gyújtás elosztó stb, ha mindent kicserélsz lehet megszűnik.
2016. okt. 26. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
ha nem márkaszervíz, akkor nem márkaspecifikus a műszer. Tudom, hogy az univerzális Bosch diagnosztikai műszer nagyon jó, meg drága, de sajnos nem tudhat mindent, minen típusnál.
Egy Opel műszer lehet konkrétan megmondja (ellenállás értékek szoftveres ellenőrzése egy adott algoritmus alapján) hogy mivel van baj. Mivel konkrétan annak a márkának a diagnosztikájára van kitalálva.
2016. okt. 26. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Nem gyújtáskimaradást jelent a hibakód, hanem égéskimaradást. A kettő nem ugyanaz. Bizonyos Opel motorokban hajlamosak megszorulni a kipufogó szelepek, ha sokat vannak lassú, városi üzemben hajtva.
2016. okt. 26. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
5-ös írja jól: az ÉGÉSkimaradás és nem feltétlen gyújtás hiba okozza, bár az a leggyakoribb (hogy létrejött-e a gyújtóív azt nem tudja ellenőrizni a motorvezérlő). Okozhatja befecskendező szelep mechanikai hibája is, sőt még akkor is kihagyhat egy henger ha falsot szív a motor. De akár az is előfordulhat, hogy egy jeladó mér helytelen értéket. Megint rá kellene dugni műszerre és végignyálazni az élő adatot akár menet közben is, hogy minden stimmel-e.
2016. okt. 26. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 A kérdező kommentje:
És ezekben az esetekben megnőne a fogyasztás is?
2016. okt. 27. 06:17
8/9 anonim válasza:
Természetesen igen, de az a kérdés hogy mennyire durván csinálja ezt az égéskimaradást. Ha csak hébe-hóba, marad ki a munkaütem, akkor nagyon nem száll el a fogyasztás sem.
2016. okt. 27. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 A kérdező kommentje:
Azt nem tudom mennyire lehet durva mert a fogyasztása 6 literre jön ki. Egyszer volt szívócső szabályzó hiba akkor ette a benzint. Az ki lett cserélve azóta jól fogyaszt. Csak az nem tetszik hogy világít a lámpa és néha villog is és akkor nem úgy pörög az autó. De ha újraindítás van akkor semmi baja sincs.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!