Audi a4 b5 1.9tdi (90 vagy 110paci) vagy 1.8T motorral?
Sziasztok!
Első autóm tervezem venni egy ket even belül, dolgozom tanulás mellett hétvégénte a Tescoban illetve minden fele szünetet megragadok a munkalehetőségre. Nagyjából 600 ezer forintos kerettel számoltam, azt tudnám összerakni 2 éven belül (ugy hogy meg felre rakok 100at biztonság kedvéért)
Tudni kell rólam, hogy nemet auto fanatikus vagyok, ez által audi, volkswagen jöhet szóba, inkább dolgozok többet, csak swiftet ne.
A kerdes a következő: 1.9 tdi az ajánlatosabb (abbol is 90 vagy 110 pacis) vagy 1.8T?
Egy dolog meghatározó nálam: A megbízhatóság
Nyilván nagyin szeretném ha kicsit huzna az autó, de inkább erek le 5 perccel később a Balatonpartra minthogy, ut közben lerohadjon alattam es tobbe kerüljön a tréler meg a javítás mint a kocsi.
Magyaran szólva olcsón megusszam a fenttartast, amint mar említettem gimnázium mellett dolgozok, nem tudok minden honapba sok tozezret felre tenni auto javítgatásra, ha tudnék se akarnék. Melyik motor ajánlott nekem? Kizárólag manuális váltóban es nem quattroban gondolkodom. Minnel egyszerűbb, annál kisebb a hibalehetoseg, kevesbe komplikált a javítás. Hetente egy 2x40km es ut, meg reggeli suliba jarasra lenne használva.
Amennyiben dizelre voksolsz 90 vagy 110 pacis (itt is inkább megbízható legyen, mint eros amennyiben megbízhatatlan a 110/vagy kevesbe megbízható, tartós).
Amennyiben te egyáltalán nem ajanlod ezt az autót ezért az összegért, vagy mas okból, mit javasolsz?
Esetleges alternatívák: B5 passat, b5.5 passat, bora, végső esetben golf mk4
Válaszotokat előre is köszönöm! Természetesen hasznos válaszra megy a zöld pacsi.
Ui.: Melyik autóra/motorra mennyi kötelező adóval, atirassal, forgalmival, esetleg regadoval kell számolni?
1.8T-ből sok a leharcolt példány és nehéz jó találni, főleg ennyiért. A két TDI ajánlott, örök élet+1nap. (90lovasban nincs változó geometriás turbó)
A passatot kilőném 600e-ft os keret miatt, a többi beleférhet.
Egy két éven belül még annyi minden történhet, hogy felesleges most ezzel foglalkoznod. Van célod, gyűjts rá és majd térjünk rá vissza ha meg lesz a keret.
A kerettel kapcsolatban meg csak annyit, hogy egy olajszűrő, 5 liter olaj, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő, fagyálló csere az önmagában már 30 000 és még nem vettél egy gumit sem, egy ékszíjat, fékbetétet és meg sem tankoltad. Egy normális autókozmetika is 10-15 000. A félrerakott 10-as csak az ilyenkor szükséges kötelező dolgokra simán elmegy.
Ha két év alatt spórolsz meg 700-at az havi durván 30 000. Ha veszel egy olcsó német hulladékot akkor a következő három évben is el fogod tapsolni ezt a havi 30 000-ret, csak épp autófenntartásra - én mondjuk ennél bőven többet tankolok havonta.
Próbáld meg elképzelni az általad leírtakat a mi szemünkkel, objektívan.Biztos, hogy jó ez így?
Először is köszönöm a válaszokat, másrészt utolsó:
Valóban, objektíven külső szemszögből nézve a dolgokat igazad van. Egyébként 1-1.5 ev alatt tudom megteremteni előreláthatólag a keret összeget csak biztosra akartam menni, ezért ket evet irtam, hiszen azon belül biztosan sikerül. Továbbá, ha a nyári szünettel számolom az átlagos"havi bevételem" sokszorosát fogom tudni megkeresni, amit akkor felre is teszek, nem elköltöm fesztivalozasra (peladul). Az üzemanyag árát illetőleg: Reggelente több ismerősömnek kényelmes lenne ha en őket elvinnem iskolába menet, mert igy nem kell az egy órával korábban beérkező busszal jönniük, természetesen ők reszt vennének az üzemanyag költségekben, ami mar alapból pozitív dolog, hiszen ha ugy veszem egyebkent is arra megy az utam, nekem csak kedvezmény ha őket felveszem, es társaságom is van. Ezek mellett említettem a 2x40 kmes utat hetente. Ez üzemanyag szempontból nem az en költségem, a szüleimnek van egy hétvégi háza es oda járunk el hetente egyszer, többnyire hétvégénte, ilyenkor nem anya Suzukijába tuszkolnánk be magunkat, vagy apa céges autójával mennénk, hanem az en autómmal, ez biztonságosabb mint anyukám autója, nekem is alkalmam adódik tapasztalat szerzésre. Végül de nem utolsó sorban hangsúlyoznám az elsősorban német autók iránti mérhetetlen érdeklődésem,es hogy tanulmányaimon kívül, minden vágyam egy ilyen autó... Tudom ennel a resznel az objektiv meglátás lehetősége mar rég meghalt részemről, de őszintén szólva nem bánom, mert ez vagyok én, es meg mindig inkább összekapargatom a pénzem egy autóra es a fenttartasara, mint hogy iphonera, fesztiválokra es egyéb dolgokra költsem.
De köszönöm az észrevételt, teljesen jogos, elvetemült ötlet részemről fenttartani egy ilyen autót, de továbbra is ez a celom
Van az a hires mondas,hogy addig kell nyujtozkodni ameddig a takaro ér!
A te esetedben ez 6kiló!Ezert az altalad megalmodott kocsibol csak a legalja van!De eleve nem is ertem hogy minek akar az minden aron autot venni akinek aztan minden penze erre menne el,arrol nem is beszelve,hogy a kerdesnek semi ertelme,mert nincs is penzed!
Enyém 1.9TDI,kombi, 116 ló.
2050 euróért vettem, stuttgart mellett.
Regisztrációs díj 180 000 ezer, nekem rá a biztosítás évente, bónusz nélkül 48 000 ezer.
Gyári xenon, a bárdis csávó szerint H7-es a tompitottja... :-)
Cseréltem 1db gömbfejet elől, meg egy fékbetétet.
Úgy indul, mint egy villanymotor, igaz, hogy 82 Ah akksi van benne.
A belseje kisteherautó méretű, hoztam haza vele 1 köbméteres komposztálót, meg 210 centi magas ruhaszárítót.
Nem tudom, mi az a kapaszkodósáv, még sohasem jártam benne. :-)
Kereszteződésben nagy forgalomban is ki tudok fordulni vele, 5.-ben 3000 fordulat 160 km/h.
Ez német szervizekben szervizelt, német utakon futott autó.
Magyarországon ilyent NE vegyél!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!