Milyen költségei vannak egy 2004-2005 körüli BMW 320D fenntartásának?
Tervezem hogy veszek a közeljövőben egy szép állapotú, viszonylag keveset futott, automata váltós 320d-t. Nagyjából olyan 1,5 milliót szánnék rá, ugyanis ennyi pénzem van jelenleg. Viszont nem tudom hogy milyen rejtett, egyéb költségei vannak még egy autóvásárlásnak, illetve mennyibe jönne ki a fenntartása egy ilyen autónak (az üzemanyag-fogyasztást leszámítva). Illetve azon is gondolkodom hogy melyik típus érné meg a leginkább, esetleg a 316i v 318i-ről vannak véleményeitek? Mik azok amikre oda kell figyelni, milyen felszereltséggel érdemes venni egy ilyen autót, mi az amit mindenképpen kerülni kell stb.. Tudom hogy egy BMW vásárlás költséges, és a fenntartása sem két fillért, én ezekkel tisztában is vagyok, csupán nem szeretnék rossz vételt csinálni.
+ 1 kérdés: Ha nem BMW akkor milyen 10-12 év körüli autót érdemes venni 1,5 millióból? Olyan autóra gondolok amely valamennyire sportos, dinamikus, nagy vezetési élményt ad, jól bírja pályán a 150km/h körüli tempót, jól gyorsul, hosszú élettartamú és gondos ápolás mellett kiállja az "idők próbáját". Nézegettem VW Passatokat, Skoda Octaviákat is, de egyik sem tűnik jobb vételnek egy E46-nál. Válaszaitokat előre is megköszönném!
Egy BMW 11-12 éves 320-as E46 esetén a ugyanis ennyi pénzem van jelenleg, az már nem jó. Legalsóbb hangon 300-400 ezer Forintnak kell bíztonsági tartaléknak ott lennie csak z autó miatt.
Honda Accord-ot például?
Ezt feltétlen olvasd el mielőtt kiválasztod a motor típusát:
#3 Igazából a manuális váltóval sincsen bajom, csak sokan mondták hogy célszerűbb automatával vásárolni egy ilyen típust, mivel azzal nem gyilkolták annyira a motort, mint a manuálissal. Egyébként 1,5 millióért vannak már ígéretes példányok, nem sok, de 2-3 azért van. De mindenesetre köszi az infot!
#4-es Köszi az oldalt, átnéztem. Úgy láttam hogy csak a 2007 utáni 320d-ről vannak rossz vélemények, így tehát a korábbi típusok jobbnak tűnnek. Mindenesetre a 316i kilőve.
Automatával egyszerűbb gyilkolni a motort, mert ott csak a potmétert kell lenyomni és a váltó oda kapcsol ahol megfelelő... :)
Sokat ne várj a 320d-től, könnyű megölni és leejteni róla a turbót (kartergázszűrő cserék elhanyagolása). Ha teheted inkább egy 20-23-25i-t nézegess.
A használt BMW-k fenntartás egy drága hobbi, mint egy super vagy hyper sport autóké. Jó most éppen újra van a BMW-nek is super sport autója.
Tudom mert már ötöt vettem eddig. És sok ismerősömnek is BMW-je van, közülük 3/4 részben német ismerősök.
Audikat nem ismerem, csak hírből.
A német felső-közép kategóriás prémium autóknál a sportossághoz, még pár éve is minimum 2.5-3 literes motor kellett.
Egy általad megjelölt modellel kortárs, MB W211-est, egy E-Klass-t is sokkal olcsóbb fenntartani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!