Melyik autót ajánljátok nekem leginkább ezek közül? :-audi a3 1.9 tdi ~2000 -vv passat 1.9 tdi -C vectra 2.2 cdti -Golf 4 1.6/1.9tdi -H astra 1.7
Eddig benzines autóim voltak, viszont szeretnék egy kis változatosságot, kell félnem a dizeltől?
Válaszaitokat indokoljátok, köszönöm!
Nem! Csak viszonylag jót kell találni.
Korábban volt 1.8 benzinesem átlag 9-10 litert evett vegyesen. Most 1.9 PD-m van 5-6 körül eszik ugyan abban a vezetési stílusban közlekedek. Évi átlag 15-20000 km. Most számoljunk köztessel 17500, átlag 350 Ft/l üzemanyag árral. 175x4x350=245000 ft megtakarítás a benzineshez képest. Ha ezt évente rá kell pluszba költeni nem izgat, mert a diesel vezetése sokkal jobban tetszik. (kifejtve ha: 1 év 4 felújított PD elem, 2 év lenkerék kuplunggal ez max 200000, 3. év új turbó. 4.év hengerfej felújítás...És ezzel a futás teljesítménnyel kb 1-15 évig ezekhez nem kell hozzányúlni többet. És ezekkel az össze félelmetes diesel hibát lefedtük 4 év alatt. A sorrend ettől eltérhet, de hosszútávon előjönnek a hibák. Bár ez a létező legdurvább lehetőség! (Ezt korábban írtam másik témában)
700-1000000 között sima TDI-t, 900-1200000 között a PD-t ajánlanám. Ebbe az árkategóriában már eléggé megkímélt példányok vannak. De ahhoz, hogy a fenntartása nullára hozza ki a diesel elemek javítását,legalább annyit kell menned mint nekem.
VW diesel átlagos futásával a hibalehetőségek:
Motor 400-500000 km megbontás nélkül
Lenkerék 400-450000 km (kuplunggal együtt kb 200000 ft)
turbó 150-250000 km (ennél a gyakran a katalizátor is megpusztúl, ha olaj kerül a kipufogóba) (kb 200000 ft új turbóval)
PD elemek 400-500000 km (40-60000 ft/db felújítva 1 év gariva, de mindet kell cserélni.)
Koszonom szepen, nagyon hasznosak voltak!!
Engem is probalnak lebeszelni a dieselrol, bar a csaladban van par auto, ok szereti, imadjak, es nem vennenek benzinest! Olyan 1- 1.3 millioert gondolkoztam dieselbe, viszont nehez donteni hogy melyik erne meg a legjobban!
Mindenestre koszonom, mentek a zold kezecskek!;)
#1
"Motor 400-500000 km megbontás nélkül " Szerintem egy 1.9pd motort soha nem kell megbontani olyan 300lóig, erősen túl van tervezve.
"turbó 150-250000 km" hát... szerintem az user error ha ennyi km után leesik a turbó, nálam 370e km nél még tökéletesen üzemel, füst és lógás mentesen.
2.0pd 170ló sajnos simens pd elemesk, illetve dpf is a tartalmuk, itt nincs gond az olajzással mint a többi 2.0pd-nél csak hajlamos a hengerfej repedésre illetve ennek szétverésére.(A,B és C verziójú hergerfejek vannak benne) Egyetlen egy 2.0pd van amit bosch pd elemmel szereltek és dpf nélkül az a BMP motorkódos 140lovas motor, itt csak az olajpumpa meghajtással van probléma.
"kell félnem a dizeltől?" Az 1.9tdi-t bármely verzióban nyugodt szívvel tudom ajánlani.
Igen, az 1.9tdi motorról én is csak jót hallottam eddig, olaj, és persze a szűrők normális cseréje estén világból kimennek!
Jövő hónapban lenne esedékes a vásárlás, viszont eléggé bizonytalan vagyok..erő, megbízhatóság, és viszonylag alacsony szervizelés, így keresem én a számomra álom autót.
1.4-ig keresem, esetleg tudna valaki mondani egy kifejezetten jól sikerült darabot?
C vectra tényleg felejtős lenne?
""turbó 150-250000 km" hát... szerintem az user error ha ennyi km után leesik a turbó, nálam 370e km nél még tökéletesen üzemel, füst és lógás mentesen. "
A velemenyem szerint a turbó az egyik legkenyessebb elem egy autón. Te valószínüleg úgy használod az autód ahogy kell. Csak sajnos az emberek tulnyomó rèszének fogalma sincs róla mi tőrténik a turbóval, ha parkolás után azonnal leállítják meg hasonlók. Talalkoztam már 1 éves 40000et futott autóval amelyen széthullott a turbó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!