Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik autót ajánljátok nekem...

Melyik autót ajánljátok nekem leginkább ezek közül? :-audi a3 1.9 tdi ~2000 -vv passat 1.9 tdi -C vectra 2.2 cdti -Golf 4 1.6/1.9tdi -H astra 1.7

Figyelt kérdés

Eddig benzines autóim voltak, viszont szeretnék egy kis változatosságot, kell félnem a dizeltől?

Válaszaitokat indokoljátok, köszönöm!



2016. okt. 23. 21:15
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Nem! Csak viszonylag jót kell találni.

Korábban volt 1.8 benzinesem átlag 9-10 litert evett vegyesen. Most 1.9 PD-m van 5-6 körül eszik ugyan abban a vezetési stílusban közlekedek. Évi átlag 15-20000 km. Most számoljunk köztessel 17500, átlag 350 Ft/l üzemanyag árral. 175x4x350=245000 ft megtakarítás a benzineshez képest. Ha ezt évente rá kell pluszba költeni nem izgat, mert a diesel vezetése sokkal jobban tetszik. (kifejtve ha: 1 év 4 felújított PD elem, 2 év lenkerék kuplunggal ez max 200000, 3. év új turbó. 4.év hengerfej felújítás...És ezzel a futás teljesítménnyel kb 1-15 évig ezekhez nem kell hozzányúlni többet. És ezekkel az össze félelmetes diesel hibát lefedtük 4 év alatt. A sorrend ettől eltérhet, de hosszútávon előjönnek a hibák. Bár ez a létező legdurvább lehetőség! (Ezt korábban írtam másik témában)

700-1000000 között sima TDI-t, 900-1200000 között a PD-t ajánlanám. Ebbe az árkategóriában már eléggé megkímélt példányok vannak. De ahhoz, hogy a fenntartása nullára hozza ki a diesel elemek javítását,legalább annyit kell menned mint nekem.

VW diesel átlagos futásával a hibalehetőségek:

Motor 400-500000 km megbontás nélkül

Lenkerék 400-450000 km (kuplunggal együtt kb 200000 ft)

turbó 150-250000 km (ennél a gyakran a katalizátor is megpusztúl, ha olaj kerül a kipufogóba) (kb 200000 ft új turbóval)

PD elemek 400-500000 km (40-60000 ft/db felújítva 1 év gariva, de mindet kell cserélni.)

2016. okt. 23. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
En sak az A3-rol tudok velemenyt irni. Sokan probaltak lebeszelni rola, nem hagytam magam. 2.0 pdtdi. Soha semmi gondja nem volt. Normalis uzemanyag, normalis olaj...stb olajat 8-10.000km utan cserelem, nem varom meg a 15.000-et. 170le 251km/h a vege. Nem hajtom szet de ha ugy van hogy sietni kell akkor megy. 5,2-6liter a fogyasztas 100-on. Ebbe van varosi es orszaguti vezetes is. Nalam a fo szempontok az ero, fogyasztas, megbizhatosag, mind a 3-bol levizsgazott sikeresen. Nagyon fogom sajnalni ha lecserelem.
2016. okt. 23. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
2.0 PD-k hengerfeje sajnos nem olyan tartós mint az 1.9 PD vagy TDI, de jol bírja. Ha jól emlékszem a siemens befecskendező rendszerrel szerelteket kell elkerülni. A többivel nincs gond pl Bosch
2016. okt. 23. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Koszonom szepen, nagyon hasznosak voltak!!

Engem is probalnak lebeszelni a dieselrol, bar a csaladban van par auto, ok szereti, imadjak, es nem vennenek benzinest! Olyan 1- 1.3 millioert gondolkoztam dieselbe, viszont nehez donteni hogy melyik erne meg a legjobban!

Mindenestre koszonom, mentek a zold kezecskek!;)

2016. okt. 24. 11:42
 5/10 anonim ***** válasza:

#1

"Motor 400-500000 km megbontás nélkül " Szerintem egy 1.9pd motort soha nem kell megbontani olyan 300lóig, erősen túl van tervezve.

"turbó 150-250000 km" hát... szerintem az user error ha ennyi km után leesik a turbó, nálam 370e km nél még tökéletesen üzemel, füst és lógás mentesen.



2.0pd 170ló sajnos simens pd elemesk, illetve dpf is a tartalmuk, itt nincs gond az olajzással mint a többi 2.0pd-nél csak hajlamos a hengerfej repedésre illetve ennek szétverésére.(A,B és C verziójú hergerfejek vannak benne) Egyetlen egy 2.0pd van amit bosch pd elemmel szereltek és dpf nélkül az a BMP motorkódos 140lovas motor, itt csak az olajpumpa meghajtással van probléma.


"kell félnem a dizeltől?" Az 1.9tdi-t bármely verzióban nyugodt szívvel tudom ajánlani.

2016. okt. 24. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Igen, az 1.9tdi motorról én is csak jót hallottam eddig, olaj, és persze a szűrők normális cseréje estén világból kimennek!

Jövő hónapban lenne esedékes a vásárlás, viszont eléggé bizonytalan vagyok..erő, megbízhatóság, és viszonylag alacsony szervizelés, így keresem én a számomra álom autót.

1.4-ig keresem, esetleg tudna valaki mondani egy kifejezetten jól sikerült darabot?

C vectra tényleg felejtős lenne?

2016. okt. 24. 14:38
 7/10 anonim ***** válasza:
Gyarilag 140le bkd motorkodos. Nem gyari 170le. Elvileg a bkd-s nemcnagy szamban se elofordult mar hogy egy cso szetreped es beleszivarog a gazolaj az olajba. Ez viszont nem egyik percrol a masikra igy olajszint ellenorzessel gyorsan kiszurheto. Errol tudsz valamit? :)
2016. okt. 24. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

""turbó 150-250000 km" hát... szerintem az user error ha ennyi km után leesik a turbó, nálam 370e km nél még tökéletesen üzemel, füst és lógás mentesen. "


A velemenyem szerint a turbó az egyik legkenyessebb elem egy autón. Te valószínüleg úgy használod az autód ahogy kell. Csak sajnos az emberek tulnyomó rèszének fogalma sincs róla mi tőrténik a turbóval, ha parkolás után azonnal leállítják meg hasonlók. Talalkoztam már 1 éves 40000et futott autóval amelyen széthullott a turbó.

2016. okt. 24. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
#7 A BKD is bosch pd elemes (szinte ugyan az mint a BMP csak más autóba) itt a hengerfejjel nincs gond csak az olajpumpa hajtásával amit érdemes legalább 100e ként kicserélni (2-3000ft) vagy veszel egy újat és erősebb anyagból leesztergáltatod és többet nem kell hozzányúlni (csak a lánchoz)
2016. okt. 24. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Szintugy, ismerosnek van egy turbos octavia, 1.8 benzin, napi szinten 2-300 km-t megy, aztan egybol leallitja az autot parkolas utan,akkor gondoljunk bele hogy az izzok, es miutan leallitjuk az autot a kenes, illetve a hutes is megszunik, es sorohatnam meg miket kell kerulni,aztan igy szidja az autot, eloszor olvashatna utana, vagy megse szolalna :)
2016. nov. 3. 17:45

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!