Hogyan fogyaszt többet az autó?
Sokan mondják, hogy nem jó módszer az, hogy 20-nál kettes, 30-nál hármas, 40-nél négyes 50-60 körül ötös, mert 50-60 körül túl nagy fokozat az ötödik. Vannak akik viszont erre esküsznek.
Tehát 60-nál már ötödik, vagy 80 körül ötödik?
Nem 800ccm-es ötsebességes városi autóról van szó, hanem egy átlagos 1.4, 1.6-os ról
A fordulatszám a lényeg! Általában 1500 rpm alatt ne menj vele.
Vagy próbáld ki azt , hogy minden zajforrást lekapcsolsz, fűtés, rádió.. és figyeld a motor hangját. Ahogy csökken a fordulat lesz egy pont amikor a motor hang megváltozik, mintha erőlködne, lehet kicsit beremeg a kormány vagy a váltó. Na ezt a fordulatszámot kerüld és egy 100 rpm-el legalább tartsad felette a fordulatot.
Benzinest melegen 3000 ig simán elpörgetheted váltáskor. Azt a hülyeséget, hogy 5.-be 50-el gyorsan verd ki a fejedből. Dinamikusan mozogjon az autó! Ha nem is 3000-ig,de legalább addig nyomd a gázt, hogy mikor visszaváltasz ne erőlködjön a motor.
Ha nem így használod az idő előtti kopáshoz vezet. Opeleknél és a VW-nél ha nem pörgeted elkokszosodik a pillangó szelep, ennek az egyik legjellemzőbb hibája az ingadozó alapjárat.
Az ötödik egy utazó sebességi fokozat, nem városban cirkálásra való. Városban max 4.ik ig kapcsolok fel, de legtöbb városi szituációban a 3-ik az ameddig érdemes felkapcsolni. Nálam ilyen városi haladáskor 1700 és 2500 között van a motor fordulat szituációtól és a forgalom ritmusától függően, 1500-as fordulat alá sosem engedem a benzinmotort. Benzines autóról beszélek. Ezt a használati módot és egy gazdaságos üzemnek tapasztaltam a fogyasztásra nézve.
Az ötödiket 80, 90, 100-as utazó tempónál érdemes kapcsolni. 80-alatt értelmetlennek tartom, csak erőlködik szenved a motor tőle, nincs meg a kellő nyomatéka az 5.ik hez
Ezt én is hülyeségnek tartom.
Egy kis szívó benzinesnél azt mondom ha sík úton ha csak el kell csordogálni, azaz forgalom nélkül az 50-et kell tartani, még ilyen határesetben elmegy az 5.
De pl nekem dízelem van. 50km/h-nál még 4.-et se szoktam kapcsolni. 5.-et csak 70km/h-nál a fenti esetben. Ekkor 1500 körül van a fordulat. Alatta érzem, hogy búg, rángatja a kettős tömegű lendkereket, stb. Gyorsításkor inkább 80-90-nál megy az 5., a kihúzatom még magasabb fordulatnál.
Benzinesnél is inkább sűrű forgalomban hagynám 4.-ben.
Sokszor van pont az ilyen határeset 70-80km/h sebességeknél hogy az autó magasabb pillanatnyi fogyasztást ír ki tempomattal (tehát még csak az sincs, hogy én nyomom jobban) 5.-ben, mint visszaváltva 4.-ben egy kicsit magasabb fordulaton.
Én 2000 alá sose engedem,ha pedig gyorsítok,akkor legalább 2500-ról,de ha intenzíven akkor 3000-ről vagy felette.
Ha pesti 70-es utakon megyek(Váci,Szentendrei,Hungária) akkor pedig nem is nagyon kapcsolok fel,csak ha látom hogy hosszabb ideig nem lesz hirtelen sávváltás vagy hasonlók.
Nekem így a legjobb.
Van egy nagyon egyszerű szabály, és ez érvényes mindenféle autóra: régire, újra, turbósra, szívóra:
Benzinest soha ne engedj 1800-2000-res fordulat alá, azaz legalább 2500-ig ki kell húzatni. Így a motor sem erőlködik a túl alacsony fordulat miatt, és a fogyasztás is itt a legideálisabb, bónuszként a forgalmat sem tartod fel.
Dízelnél ugyanez: 1500 alá ne engedd soha, állandó sebesség tartásáál sem. Legalább 2000-res fordulatig ki kell húzatni.
5-ösbe 75 km/h alatt semmilyen autót sem szabad betenni, ahogy tapasztaltam.
Az előző hozzászólással teljesen egybevág az én tapasztalatom is.
A dízelt városban 1500-2200 közötti fordulaton használom leginkább. 1500 alatt soha. 5.-et 70km/h alatt soha semmilyen körülmények között, még lejtőn lefelé sem kapcsolok. 6.-at pedig inkább 100-110-től, azaz csak autópályán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!