Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tudom kiszámolni a 2...

Hogyan tudom kiszámolni a 2 ütemű motorom főtengelyének azt a szögelfordulását ami szükséges a kipufogó tervezéséhez?

Figyelt kérdés
Milyen adatok szükségesek ehhez, és milyen képlet?

2016. okt. 22. 11:01
 1/10 anonim ***** válasza:

Szögelfordulást?

:D

2016. okt. 22. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Igen.A főtengely elfordulási szögét, abban a helyzetben ami szükséges ahhoz hogy kipufogót készítsek.

Valahogyan az átömlő és a kipufogó csatornával kapcsolatos szerintem, de nem tudom összerakni a képet.

2016. okt. 23. 11:02
 3/10 anonim ***** válasza:
Ez így értelmezhetetlen. Te a leömlő (kipufogó könyök) keresztmetszetére vagy kiváncsi gondolom. Meg a rezonátor keresztmetszetre és hosszokra. Nem? Nem hinném, h ezt ki tudnád számolni.
2016. okt. 23. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 veterán vas ***** válasza:

Nincs mit foglalkozni a "szögelfordulással", mert a 2 ütemű (de 4 ütemű is) egyszerűen körbeforog. Ha hivatalosan akarom megfogalmazni, akkor 360°-ot fordul, de ennek a hírnek semmi gyakorlati haszna nincs számodra. :D

Bizonyára arra az értékre gondoltál, amit gyári adatokban szoktak közölni, vagyis, a kipufogó nyílást milyen szögelfordulásnál nyitja és zárja a dugattyú. Na de ez az adat, a henger oldalán az ablak megmunkálásnak a függvénye, amit nem Te fogsz kiszámolni, hanem a blokkot ilyenre alakítják ki a gyárban. A kipufogó tervezéséhez ennek semmi köze. Amin Te tudsz variálni, az a blokk utáni leömlő cső átmérője, esetleg egy más ívet tudsz neki adni, vagy hengerenkénti leömlőt csináltatsz, illetve a kipufogó dobot(dobokat) tudod elhagyni, vagy cserélni. Változtathatod csőátmérőt, dobok nagyságát, elhelyezését, fojtást(lamellák számát), de ez nem a szögelfordulás függvénye. ;)


Ha így kezdődik a kérdésed, hogy "hogyan tudom kiszámolni..." akkor inkább ne babráld. Hidd el a gyári mérnökök által tervezettnél optimálisabbat nem fogsz kitalálni.

2016. okt. 23. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

A hengerre tervezett rezó (ha jól van megtervezve, kialakítva, és nem csak összetaknyolva) minden esetben nagyobb teljesítményt produkál mint a gyári értékű kipufogó, mivel a gyárban persze nem a maximális teljesitményre mennek, hanem az optimalizáltságra :) Szóval továbbra is az a kérdésem ami eddig is :)

Ezzel nem értek egyet hogy a főtengely elfordulási szöge nem szükséges, mivel minden valamire való rezótervező program a szögelfordulással kalkulál nézzenek utánna ha nem hiszik el, ezen nem fogok veszekedni :)

Valahogyan a henger felömlője és kipufogó leömlője a kulcs, azzal kell valahogyan kalkulálni hogy mikor nyitja (vagy zárja, nemtudom) a dugó, és abban a helyzetben kell kiszámolni hogy mennyi foknál van a főtengely, vagy valami ilyesmi, nemtudom pontosan azért kérdezem, nemtudom összerakni a képet.

2016. okt. 23. 19:49
 6/10 veterán vas ***** válasza:

Ha annyira oda vagy ezekért az adatokért, akkor nézd meg a motorod gyári leírásában

Ilyeneket fogsz találni, hogy:

szívó csatorna x°-nál,

kipufogó y°-nál,

átömlő z°-nál nyit/zár, vagyis a dugattyú felső széle ekkor halad el a blokkban kiképzett nyílás előtt.


Ahogy korábban is írtam, hogy ezeken nincs mit számolni, ezek adott értékek egy motornál, mint a dugattyú átmérő, vagy a főtengely löket, stb.

Szóval, ha annyira fontos számodra akkor egyszerűen nézd meg a gyári paramétereket.



Különben, ha azt gondolod, hogy ezeket csak beírod egy tervező programba, és majd a gép kidobja az új kipufogód méreteit, akkor egy álomvilágban élsz. :D

2016. okt. 24. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Ezek a motorok annyira kihaltak hogy szinte lehetetlen ilyen paraméterekről leírást találni
2016. okt. 24. 17:46
 8/10 veterán vas ***** válasza:

A dínók haltak ki, nem a motorok. ;)

Apropó, ha "annyira " öreg és kihalásra ítélt a motor, akkor minek rá sportdob?


Gondolom valami borzasztó nagy titok lehet a márkája évjárata és az űrtartalma...... :(

2016. okt. 24. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Azért mert ami most van rajta az nemjó rá, gyárit meg nemigen lehet találni.

A motor egy ToMoS ATX 50-es, amin egy ToMoS CTX 80-as motor van egy ToMoS Elektronik 90-es hengerrel és annak a gyári karburátorával.

Úgy vettem meg ezt a motort hogy nem volt működőképes állapotban, minden tönkre volt benne menve (télleg minden, váltó, kuplung, főtengely, henger, dugó stb) valamint nem volt rajta karbi és gyújtás. Körülbelül 2 hónapja lett teljesen felújítva, mivel hengert nem lehet hozzá venni (esetleg valami agyonhasznált széjjelkopottat, újat semmiképp) a hengerjét is renoválásra küldtem, kapott új nikasil bevonatot.

És mivel nincs hozzá gyári kipufogóm, igy jó lenne rá. méretezni egyet.

Eddig 3 különböző kipufogóval próbáltam, egyik sem vált be rendesen, hogy is lehetne jó persze ha nem arra való :)

Röviden ennyi lenne :)

2016. okt. 24. 19:52
 10/10 A kérdező kommentje:
Mármint a 90-es motorblokkot vettem úgy hogy nem volt üzemképes. A váz az már régóta megvan, és a saját 50-es motorjával volt eddig használatban, kb 2 hónapja került fel a komplett 90-es motor rá
2016. okt. 24. 20:10

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!