A motoroknál a kétoldalra kihelyezett kipufogó szükséges vagy valahogy meg lehet oldani hogy csak egy legyen?
Pl sv 1000, ducati monster, bulldog.
(olyan kommentet nem kérek, hogy ne legyek okosabb a gyártóknál, meg kioktatást, normális hangnemben ha megkérhetem, igen nem értek hozzá azért kérdezem, köszönöm)
Meg lehet oldani, hogy egy oldalon legyen a kettő, sőt, olyan is lehet, hogy csak egy dob legyen. A régi Monsternek volt is olyan változata, ahol a két dob egymás fölött, egy oldalon volt (S4R, S4Rs). Lehet a motorhoz egyedi kipufogórendszert gyártatni, csak arra kell figyelni, hogy a kipufogó már rég nem egy darab krómozott cső, benne némi lyuggatott vaslemezzel. Figyelni kell arra, hogy a lambdaszonda, a katalizátor és egyéb dolgok is a helyükre kerüljenek és ne változzanak nagyon a csőhosszok, mert akkor felborulnak az áramlási viszonyok a kipufogóban. Egyébként épp a kipufogóba bezsúfolt rengeteg ketyere szokott gondot jelenteni: a nagyobb erőforrások esetén egyszerűen nem fér el egyetlen dobban a kellő méretű katalizátor és hangtompító.
(tudom, a hangos kipufogó azér' kell, mer' azt meghallják az ótósok és biztonságot ad, a károsanyag-kibocsátás meg mindegy, mer' nincs zöldkártya motorra és a BKV buszai is szennyeznek)
Az elterjedtebb típusokhoz szokott is lenni átalakítókészlet, ha viszont nincs, akkor valamelyik kipufogógyártással foglalkozó hazai műhelyben érdemes kopogtatni. Igaz, hogy drágábban dolgoznak, mint a bárhol fellelhető ezermesterek, de általában jobb is a munkájuk.
köszönöm mindketten sokat segítettetek és tényleg korrekt és gyors válaszok voltak!
annyit had tegyek hozzá az első válaszolónak hogy ez nagyon tetszett :
(tudom, a hangos kipufogó azér' kell, mer' azt meghallják az ótósok és biztonságot ad, a károsanyag-kibocsátás meg mindegy, mer' nincs zöldkártya motorra és a BKV buszai is szennyeznek) :D valahol mélyen igazad van, és ezt én is sokat hallom, viszont nekem sajna számit mind két dolog ugyanis külföldön vagyok. németeknél is gyakran mtorozom, ők decibelt mérnek. na meg a kibocsátást, igy a hangoskodás helyett simán csak egyéni izlési kérdés, egy egyoldalas kisebbet akartam
itt jön a kettes válaszoló a képbe, (kösz neked is) nem szeretnék noname izét venni pont ez a gondom hogy amit kinéztem (amúgy GP márka) eléggé drága, és a kétoldalas verzió meg mégjobban, a tube-on találtam egy videót (/watch?v=TfbymzYjI5E) ebben volt egy ilyen egy oldalas megoldás, ezért kérdezem hogy ez biztos jót nem gáz a motornak ha már 2 darabbal adták ki? nekem a megjelenés sokkal konszolidáltabbnak tűnik. és benne van a decibel határban a tipus.
ja, és sosem raknék, rakok semmi nívótlant a motoromra. :)
azt szoktam mondani, hogy általában 2 féle motoros van, az egyik olyan mint nálunk az egészségügy... inkább csak beteg és tünet kezelés...
a másik az aki próbálja megelőzni a gondokat, betegségeket. kicsit jobbat, kicsit korábban. gondolom ti is igy vagytok vele. ezért is kérdezem a hozzáértőket, mert a szerelő az azonnal rábólint csak legyen munka. bár itt egy kicsit jobb a szerviz tapasztalat mint otthon, mert nincs fusi és jobban ellenőrzik őket.
tudom nem ide vág, de ha véletlenűl motort vennétek, és van valakitek angliában, akkor használjátok ki, ha olyan motort vesztek amin van műszaki (MOT) akkor az biztos rendben van. itt ezt nagyon komolyan veszik...1mm miatt nem akarták oda adni a műszakit csak ha új gumit viszek rá. pedig volt még rajta szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!