Mitsubishi Eclipse 1999 be milyen turbo való?
Te semmilyent ne akarj bele.
Szakértelem szükséges hozzá,és nem ,nem típusspecifikus turbót gyártanak,hanem paraméteres turbót,kereslet alapján.
Egy tdi transporter turbója is rátehető akár,de a nissan gtr turbója is megoldható (Igaz,értelmetlen mindkettő).
Egyturbós rendszer is már közel teljes motor szétkapást kíván ,főleg ilyen "sportautónál".
Kezdésnek : erősített "turbókész" dugattyúk,keresztfeszített csapok,erősített tuning hajtókarok,csapágyazás,akár főtengely ,Intercooler,új leömlő,NI-O2 tömítések,NI-O2 hengerfej és szelepfedél tömítés,kipufogó rendszer modósítás,akár új váltó (ha kihegyezed akkor fix új váltó) ,kuplung,fékek.
ikerturbónál pedig ugyanez ,csak : kompressziós IC,már sokszor a titán dugók,hajtókarok,tuning karbon,titán főtengely,tuning hengerfej ,titán hengerfejcsavarok (átlag 30-50e ft/szett),épített váltó és kuplung,6 számjegyű összegbe kerülő fékek,váz erősítés és sorolható.
és többszázezres ECU
Akkor pedig a lelkéről nem beszéltünk : programozás,mit ér a turbó,ha a gyári ECU többszörös nyomást,igényt mér és letilt.
vagy a programozatlan ecu.
Persze lehet hülyegyerekeskedni,hogy 2 turbó,2 szívó ágon,kivezetve a motorháztető környékén , 10e ft-os hajlított csővel.
De első indításnál,egy többszázbáros motor szószerinti szétrobbanását láthatod.
1 turbónál "sportosítás" céllal nem kell új kipufogórendszer.
Intercooler,csövezés a turbóig,erősített (akár kovácsolt vas ) dugattyúk hajtókarok csapok ,csapágyazás.
,ezeket így instant.
Váltó lehet bírja még (meg kell nézni pontosan).
Tömítések stb...
És chip kalibráció,ha a gyári ecu G1 szinten írható.
Ahogy a többiek is utaltak rá:
a turbó, nem olyan mint egy üléshuzat, vagy egy csomagtér megvilágító lámpa, hogy bemegyek a boltba, megveszem, és délután a sógorral beszereljük.
A szokásos otthoni felszereltség (kombifogó, kötöződrót szigszalag) ehhez már nem elegendő.
Na és persze egy kis műszaki ismeret is elkel(ne). ;)
Hát szét kell szedni a motort és átnézni milyen állapotban van.
amúgy: 4G63 motorja van a turbósnak, Garrett T25 turboval 12psi nyomáson. 210 lovat ad le így.
140 lovas az a szívó, és ugyan ez a motor csak nincs turboja meg picit gyengébb komponensekkel. Nem éri meg turbosítani.
Ugyan ez a turbós motor van a Lancerben is. Kovácsolt H profilú hajtókar 130ezer ft + 20 a csapágyazás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!