Generátoron 7,4 V-os feszültség a gerjesztő szálon normális? Hogyan tudom egy kiszerelt generátoron ellenőrizni, hogy jó-e?
Figyelt kérdés
2016. okt. 18. 10:57
1/14 anonim válasza:
Lehet akár normális is, a töltési igény függvénye. De miért nézegeted a gerjesztő feszültséget?
2/14 A kérdező kommentje:
mert nincs töltés, és végigmértünk a generátor környékén mindent. Én nem vagyok szerelő, csak segítség a tulajnak, aki ugyancsak nem szerelő... :) De állítólag a generátor fel lett újítva, és továbbra sem tölt. Igaz a felújítás során nem bontottak meg egy csavart sem rajta, csak megtörölgették 20.000 Ft-ért egy budapesti szakműhelyben... :O De azt mondták, hogy jó. Alapjáraton kijön belőle 1,7 V, a gerjesztő szálon meg van 7,4 V. Kiszerelt állapotban lehet rajta mérni valamit? Adok neki 9V-os elemről gerjesztést és fúrógéppel megforgatom? :D
2016. okt. 18. 11:08
3/14 anonim válasza:
De a verdáról még nem mondtál semmit. Suzuki? Jaguár?
4/14 A kérdező kommentje:
Honda Logo 1,3 B
2016. okt. 18. 11:39
5/14 anonim válasza:
Szetszeded es alkatreszenkent kimered, vagy odszeszerelve egy probapadon meghajtod.
6/14 A kérdező kommentje:
igen, pont ez lenne vele a cél. De miként hajtsam meg próbapadon? Olvasgattam a témában, de nem egyértelmű. Pontosan hol és hogy adjak neki gerjesztőáramot? Meg mekkorát? 9V-os elem? Vagy 12 V-os akkutöltő? (utóbbi sok lehet szerintem)
2016. okt. 18. 11:47
7/14 anonim válasza:
Mivel halvány segédfogalmad sincs egy ilyennek a működéséről, ezért azt javasolnám, hogy inkább semminek ne adj áramot, mert könnyen kárt csinálhatsz benne.
Egyébként ismerni kellene a generátor tipusát, kapcsolását, rá kell kötni egy akkumulátorra az eredeti kapcsolás szerint (laposelem nem jó), és kell egy megfelelő teljesítményű, változtatható fordulatszámú villanymotor a forgatásához.
8/14 anonim válasza:
Egyenáram nem fog gerjeszteni, elemmel ne bohóckodj. De ha nem értesz hozzá akkor minek piszkálod? Inkább vidd vissza hogy csesszék meg a felújítást. Egyébként sztem szénkefe gondja lesz.
9/14 A kérdező kommentje:
húúú, nem is tudtam, hogy minden autóban van egy inverter is, hogy a generátor váltakozó feszültséget kapjon a gerjesztéshez. A mechanikus feszszabályzók idejében ezt főleg el tudnám képzelni, a generátor fordulatszámával pontosan arányos frekvenciájú váltakozó feszültséget, vagy hogy is? A gerjesztőáram egyenáram, hiszen a gerjesztőtekercs egy elektromágnes. Illetve alap fizika, hogy a forgómozgással állandó irányú mágneses erőtérben tudunk feszültséget létrehozni, és a forgórész tekercseinek ezen mezőn való áthaladása hozza létre a váltakozó feszültséget. Igen, nem értek hozzá. Konkrétan az autóvillamossághoz nem értek igazán, mivel az én autóim még szinte soha nem hülyéskedtek, és nem kellett belenyúlni. Szétkapnám simán a generátort, ezt a kérdést is csak azért tettem fel, hogy egyszerű első emeleti lakásban hogy tudnám biztosan leellenőrizni, hogy a generátor kuka, és a szerelő fejéhez lehet vágni, vagy az autó más részén kellene inkább keresgélni. A szerelő meg több, mint 1000 km-re van, tehát nem egyszerű visszavinni neki. S pont ugyanazen okból nincs pénz szakszervizre sem, hiszen errefelé ez olcsó garázsszerelők dolgoznak a magyar márkaszervizek óradíjának két-háromszorosáért, sokkal nyugodtabb tempóban.
2016. okt. 18. 12:51
10/14 A kérdező kommentje:
pl. egy Peugeot Boxerben durván 350.000 ft-ért cseréltek volna generátort egy ismerősnek - bontottra. Újra már durán 600.000-ért... :O
2016. okt. 18. 12:54
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!