Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rossz a generátorom, vagy ez...

Rossz a generátorom, vagy ez így normális?

Figyelt kérdés
Van egy 1982-es wv polom. Most hogy bejött a hideg sajnos hetente ki kelett vennem az aksit tölteni, mert nem akart indulni reggel.. (mineden nap 12-13 órákat megyek vele.) Gondoltam az aksi elöregedett, így hát vettem bele egy újjat. (2 napja) Azóta működik egyenlőre rendessen de reggel azért rá mértem multiméterrel. Nem járó motornál 12,5V-ot mértem, járó motornál ( fogyasztok nélkül: lámpa, rádió, fűtés, stb.) 13,5V-ot. Nem lehet hogy nem csak az aksival volt a gond?

2016. jan. 3. 13:54
 1/9 anonim ***** válasza:
43%
Ez igy tökéletes.
2016. jan. 3. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
22%
Min. 14v-14,5 max fogyasztók nélkül.Kevés a töltési feszkó. Tartósan 13,8 alá nem mehet fogyasztókkal sem.Ez villamossági szerelő.
2016. jan. 3. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
13%
2-es vgyok.Az új aksit is tönkre teszi rövidesen.
2016. jan. 3. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Tomcatters ***** válasza:
33%
Én kb fél éve vettem uj akkut az autóba .. akkor a mérés szerint 13.6v töltött a generátorom mindenféle kapcsolók nélkul alapjáraton ,nekem amúgy nincs semmi gondom igy se a töltéssel :)
2016. jan. 3. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
56%
Hát sajnos van baj, mert járó motorral 14V körül (felett) kellene lenni a feszültségnek. Lehet hogy a szénkefék koptak el a generátorban. Keress egy bontott példányt majd újíttasd fel és azt szereld az autóba, ha nagyon kell az autó, az akksit meg minden nap töltsed, mert gyorsan vége lesz neki ha nem kap rendes töltést. Ha le tudod tenni az autót pár napra, akkor azt érdemes felújíttatni ami benne van. Na de mindenek előtt az elektromos csatlakozásokat és testelési pontokat kell megnézni illetve megtisztítani. Ha kontakt hiba van a rendszerben akkor azt meg kell szüntetni.
2016. jan. 3. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
43%

Kevés fogyasztók nélkül a 13,5V. De nyilván egy villamosságszerelőnek azt is illett volna leírnia, h ha az akkud nem teljesen feltöltött, mondjuk eléggé lemerült állapotban van, a töltőfeszültség alacsonyabb lesz, mivel a töltőáram megnő. Az akku jobban veszi a töltést (töltőáramot), a töltőfeszültség alacsonyabb lesz. Ezt valami Ohm nevű bácsi találta fel még régen.

Meg kéne nézni feltöltött akkunál mennyi a töltőfeszültséged. 13,8- 14,8V között kell lennie.

2016. jan. 3. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
67%

13,5V egy kicsit kevésnek tűnik. 13,8-14,4V között kéne lennie.


A villamossági szerelőnek:

A generátorom most volt decemberben felújítva 62.000Ft-ért. Új diódahíd, új feszültségszabályozó, új csapágyak + egy tisztítás.

Amíg a hűtővíz hidegindítás után nem éri el a 40 fokot, egy ún. kiegészítő elektromos fűtés kapcsol be. Gyári, nem utólag belebarkácsolt dolog. Ez egy kb 1kW-os, tehát jó 80A áramfelvételű fűtőszál a főtésboxban, ami mint egy hajszárítóként funkcionálva rögtön meleget fúj. Na ezt a 110A-es generátor nem bírja. Legalábbis a feszültséget nem tudja 13,0V-ig se fölnyomni. De ha felkapcsolom a világítást, netán a kormányszervó is dolgozik, esetleg megy a tükörfűtés, stb, kínlódva épphogy megvan a 12,5V járó motornál.

Amint elég a vízhőfok a 40-et, automatikusan kikapcsol a kiegészítő főtés és egyből 14,2-14,3V körüli a töltés. Ugyan ez van ha hideg a víz, de manuálisan lekapcsolom a fűtést.

És ez ilyen az autó 0km-es kora óta. Nagyon kényelmes, hogy egyből meleget fúj a fűtés, de az akkut, generátort nem kíméli ez a technika.


Más: én nem vagyok villamossági szerelő, csak egy vegyész, de úgy tudom, hogy 14,4V-nál indul meg az akkuban a víz bomlása. Tehát 14,5V akár fogyasztókkal, akár anélkül már túltöltés, ami kerülendő.

2016. jan. 3. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
6- os számú versenyző vagyok, igen, 13,8- 14,4V- ot akartam írni!
2016. jan. 3. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Fogyasztók nélkül 14 - 14,4 V között kell lennie, ha amúgy fel van töltve az akku, nem félig merült akkuval indítottad be.


Bekapcsolt fogyasztókkal sem szabad a feszültségnek13 V alá esnie. Na jó, ha fényszóró, szélvédő páramentesítő, vetnilátor maxon, ülésfűtés, ablaktörlő folyamatosan be van kapcsolva, akkor leeshet 12,5-12,6 voltig, akkor már nem tölt, de nem is merül az akku.

2016. jan. 3. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!