Érezhető valami lényeges különbség az 1200 cm3 16V és az 1000 cm3 (3 hengeres) 12 V motor között, ha mindkettő 73 lóerős?
Sok három hengeresre jellemző, hogy alapjáraton rezonál, a négy hengeresek egyenletesebben járnak.
Az sem bizos hogy a kisebb motor kevedebb üzemanyaggal elmegy
Összefoglalva:
Kisebb nyomaték
Egyenetlenebb járás
Ezek kompenzálhatók, kérdés, hogy ezt mennyire tették meg.
A nyomatekot a lökethossz adja, a furat meg a loerot. Ha felfursz 1 gyari motort, nyomateka minimalisan valtozik. Na most ha megnezed, a 3 hengerre ugyan annyi loero jut, igy valoszinuleg a nyomatek rovasara megy.
honda motorjat tudom igy ezt irom peldanak:
A b16 vti blokk lead 160 lovat es valami 130nm nyomatekot. A d16 meg 120nm es 120 loero korul viszont ezt relatibe alul. Regi bmw motor meg szinten 1.6literrel tud 160nm nyomatekot es 115 lovat. Tehat 1.6on belul is lehetnek nagy kulonbsegek ugyan annyi hengerszamon belul is
Modularitás? A BMW is moduláris motort gyárt. (már). 1 henger 500 köbcenti. 3 hengeres benzines és dízel motorjuk is van. ez 1500ccm. a 2 ezres 4 hengeres. majd jönnek a sor6os motorok. ez 3000ccm. Gondolom így van 1200ccm 3 henger és 1600ccm 4 henger. a PD TDi-ből is van az 1.4 ami 3 hengeres, és az 1.9es ami 4. Hülyén hangzik így, de a kerekítés miatt lett 1.4 és 1.9.
Motor kategóriát meg nem nyomaték hanem lóerő szerint írják. Ergo kiadtak egy olcsóbb 3 hengerest ugyan arra a lóerő kategóriára, kisebb fogyasztásra. Kész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!