Egy kb 2005 körüli, második generációs Audi A3 2. 0 tdi vállalható a fenntartást illetően egy átlag ember számára?
Jövőre szeretnék másik autót és lehet hogy össze is jönne 1,6 millió egy ilyen kocsira, bár keveset autózok, de a benzines nagyon sokat eszik a dízel motorral szerelthez képest.
Nemrég egy ismerősöm vett ilyet a barátjával közösen, bár azt hozzá kell tenni hogy két fizetésből könnyebb megvenni és fenntartani egy autót.
Egyszerűen és tömören: nem.
Mások által publikált fogyasztási adatokra hagyatkozni nem szabad teljes mértékben. Nem azon az úton, közel sem azonos feltételek mellett, és pláne nem úgy vezetnek, mint te.
Ha nem mész évi 25.000+ km-t....vagy ne is.....ha kevesebbet mész, alkalmanként, mint 50-60km vagy netán városban használnád az autót, akkor az felejtős, de nagyon!
Egyik haver picit több, mint egy éve vett egy 2005-ös Audi A3 8P 2.0 PD TDI-t, (140LE, 6 seb. manuál.) 1.5 vagy 1.6 millióért. Már nem emlékszem. Ennyi egy ilyen típusú, jó állapotú autóért kevés, még akkor is, ha csak a márkanevet kell megfizetni, de ez más téma. Hol tartottam? Ja! Azóta ráment már bőven az eredeti vételár fele: motorcsere, turbócsere, vízpumpa. Ebben nem volt benne a féktárcsák, betétek, olaj és szűrők cseréje, a kettőstömegűről és a vezérlésről már ne is beszéljünk :)
13-kmre volt egymástól az A és B pont, ami között használta az autót télen-nyáron. Ennyi idő alatt jó, ha 70 fokos volt a VÍZ (igaz, ősz vége felé). A hideg olaj és ebből következik az alacsony olajnyomás, nemcsak a motornak, váltónak tesz jót, hanem a turbónak is.
Ez az autó bőven jó az 1.6-os, 102-105 lovas, netán az 1.8-as 125 lovas szívóbenzinessel is. 2.0 116 pacisat nem tudom, hogy szerelték-e ebbe.
Forrás: Csak az elmúlt 4 évben, legalább 4 különböző VW-csoportból származó diesel autót volt szerencsém huzamosabb ideig kipróbálni. Sima adagolós, PD és CR rendszerűt is. TSI-kkel csak egy-egy tank erejéig autóztam - azokról nem alkotnék így véleményt.
Egyelőre ennyi jut eszembe. A kissé lekezelő stílusért elnézést kérek, nem volt egyszerű napom. És elvégre azért vagyunk/vagyok itt, hogy segítsünk. Bármely más kérdésre szívese válaszolok akár itt, akár privátban.
Nekem ez a fajta A3-as tetszik 5 ajtós változatban.
Ha megnézem a használt autók közt hogy mennyi 5 ajtós benzines A3-as van 2005-ös évjárattól 2 millió alatt akkor kidob 4 találatot de ebből 3 db 1.000ft híján 2 millió. Az olcsó A3-asban meg több 500.000 millió km van.
Dízelből pedig van 14 találat.
Nem csak a fogyasztás a gond hanem szinte nincs is benzines Audi használtan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!