Egy kb 2005 körüli, második generációs Audi A3 2. 0 tdi vállalható a fenntartást illetően egy átlag ember számára?
Jövőre szeretnék másik autót és lehet hogy össze is jönne 1,6 millió egy ilyen kocsira, bár keveset autózok, de a benzines nagyon sokat eszik a dízel motorral szerelthez képest.
Nemrég egy ismerősöm vett ilyet a barátjával közösen, bár azt hozzá kell tenni hogy két fizetésből könnyebb megvenni és fenntartani egy autót.
Van a régi mondás, hogy a közös lónak túros a háta, a közös autóra is érvényes.
A kérdésed lényege értelmezhetetlen, vállalható, ha fent tudja tartani, ami ugye az "átlagember" jövedelmének és a felmerülő költségeknek a függvénye - sokismeretlenes egyenlet.
Dízeles autóknál sokan csupán az üzemanyag költséget vetik össze a benzines autóval szemben, a két motor közötti különbséget szeretik figyelmen kívül hagyni.
Semmi gond addig, amíg a motor megfelelően működik, és arra nem lehet távolból választ adni, hogy meddig tart ez az idilli állapot... ha sok tízezer kilométert elmegy a TDI felújítás nélkül, jó üzlet volt a megvásárlása, de ha kitör rajta a "dízel betegség" 400-500ezer forintos számlákon se lepődj meg.
"...ezért dizel az összes taxi!"
A taxiüzem az nem összevethető a sok kis rövidtávos személyes üzemmel. A taxi motorja egész nap üzem meleg és évente belecsavarodik 100 000+km, míg egy magánszemélynél...
"és lehet hogy össze is jönne 1,6 millió egy ilyen kocsira"
És ha megvetted akkor egyből cserélheted a kiegyenlítőtengelyt és az olajpumpát 200 000Ft feletti beszerzési áron.. :D
Egy autót nem csak megvenni kell tudni hanem fenntartani is.
Kedves Kérdező!
Éppen ráérek, segítek dönteni.
Ha sz@r kocsit veszel, akkor teljesen mindegy, mert így is úgy is megszívod.
Viszont ha elég körültekintő vagy, akkor egy sima TDI kivisz a világból.
A PDTDI felejtős!)
Amúgy 10 évig taxiztam, és sajnos egyáltalán nem "üzemmeleg" egész nap a motor. Többet álltunk a droszton, mint amennyit autóztunk. Mire előkerült egy-egy utas, bőven kihűl a motor. Főleg télen. Azután az is sokszor csak két sarokkal odább vitette magát az utas.
Természetesen a műszak letelte után szintén állt az autó egész éjjel a hidegben, mégsem ment tönkre a motor.
Vagyis dehogy "üzemmeleg" egész nap a taxi. (Max. karácsonykor meg szilveszterkor.)
Amúgy itt a gyíkon többségben vannak azok akik alapból utálják a dízelt.
Sokak szerint ronda a hangja, drága az alkatrész stb...
A valóság az, hogy nem tudják elviselni, hogy bármikor egyetlen tankolással röhögve meg lehet tenni vele országúton vagy 1.200 km-t.
Benzinessel meg kétszer is tankolhatnak ezalatt, és akkor már boldogok, hogy milyen jól fogyasztott a kedvencük.
Azután meg kijárnak a térre mesélni a kamufogyasztásokat.
Amikor meg már ezen is túl jutnak, akkor végül kényszeredetten beszereltetik az LPG-t...
A másik nagy szívfájdalmuk, hogy a dízel "kitermeli" az esetleges alkatrészköltségeit, míg a benzinesnél sajna máshonnan (pl. a családtól, nyaralástól) kell elvenni a rávalót.
Amúgy azt mindig elfelejtik megemlíteni, hogy a benzines is el szokott ám romlani.
...és ott vannak ám borsos alkatrészárak és borsos szervízdíjak.
(Pl. a szomszédom a kis Peugeotjával örömtáncot lejt, ha kibír az autója egy-két hónapot szervízbe cipelés nélkül. Most is pl. valami kis kapcsolót cseréltek benne potom 85ezerért.)
Minden szavamba belekötnek majd, ezért jöjjön egy kis MEGDÖNTHETETLEN matek:
Ha egy azonos kaliberű benzines és dízel fogyasztása között van minimum 2-3 liter a dízel javára,
akkor 100.000 Km-nél ez cirka 2-3ezer liter különbséget jelent!
Tehát a jelenlegi (holtankoljak.hu) kb. 350-420 Ft/liter árat megszorzod pl. 3.000-rel, akkor 1.050.000 - 1.260.000 Ft jön ki.
Vagyis százezer km megtétele alatt több mint 1.000.000 Ft-ot spórolt neked a dizeled egy hasonló benzineshez képest!!
Azt meg már ki sem merem számolni, hogy a 22 évvel ezelőtt vásárolt dízel Mercim a beletett közel 300ezer km alatt, hány millió Ft-ot spórolt meg nekem úgy, hogy -a kopókat leszámítva- még minden alkatrésze gyári, és még sohasem romlott el semmi rajta. (De ciki.)
De mégis kiszámolom:
kb. 3-4 millió Ft-ot spórolt ahhoz képest, ha benzineset vettem volna akkor.
"Amúgy itt a gyíkon többségben vannak azok akik alapból utálják a dízelt. "
Jaja, ez nagy igazság, valamiért nagyon ellepték ezt az oldalt a radikális benzinpártiak.
Én ha ilyen autót vennék akkor azért vennék ilyet mert a benzines 1.6-os 8 liter simán bekajál a népítéletben írottak szerint, a 2000-es dízel meg 5-6 literrel beéri.
Ez 2 liter különbség.
A másik hogy benzinesből használtan kisebb a választék.
A mostani kocsim dízel változata 4,5-5 litert eszik, az enyém meg 5-5,5 el beéri. Tehát csak 1 liter a különbség, ez miatt nem érdemes vesződni vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!