LED-izzó a halogén helyett? Lesz ennek vajon elég ereje vagy inkább csak nappali menetfénynek jó?
Látom az Ebayon, hogy már H1, H3 és H7-es izzó formákban is vannak 68 db-os SMD-ledből álló, ha jól emlékszem, összesen 7 W-ot fogyasztó LED-izzók, és az én autómba a tompítottnak H7 kell, szívesen lecserélném energia-spórolás miatt, de az a kérdésem, hogy valakinek van ebben már tapasztalata?
Ha a foncsor jó, akkor ez is adhat olyan fényt, mint egy 55 W halogén vagy azért erre a célra nem igazán jó a LED még egyelőre, és inkább maradjon az csak menetfény meg hátsó fények?
Mit gondoltok? Ha valaki esetleg használ is ilyet már, feltétlen írjon! kösz
(megvallom, én azt mondanám, hogy képtelenségnek tartom, eddigi tapasztalataim szerint azért egy komolyabb halogén lámpát a mai nap még nem tud utolérni fényerőben egy LED-es, de ki tudja, végül is lepődtem már meg párszor LED-es izzók fényerején)
Miért lenne túlterhelve az akku?Ha akkora méretű akku van a kocsiban,ami gyárilag elő van írva,és nincs telepakolva utólagos baromságokkal,a generátor is rendesen tölt,akkor ott semmi gond nem lehet.
Ha pedig igen,akkor az egy kalap tudjuk mi.
A rendőrt meg lehet nem fogja érdekelni,de az NKH ott helybe veszi le a rendszámot,aztán mehetsz szigorított műszakira,amin majd találnak mást,aztán elbúcsúzhatsz az autótól.
Fölöslegesen nem érdemes átalakítgatni,akkor meg főleg,ha a végeredmény rosszabb lesz mint a gyári.
oké, megállapodtunk már h igaz a dolog, meg amúgy is halogénpárti vagyok, speciel utálom a ledet, csak éppen azt is utálom, amikor 10-15 perc alatt nullára szívja az aksit és nem tudunk elindulni a helyszínről.
na jó ez van, tompított és távolsági marad + a fék és index is, de pl a villogóban már kicseréltem a 4 db H1-est, és az a vicc h eddig ugyan senkinek se tűnt fel, és az pedig pontosan 55 W x 4 = 220 W helyett jelenleg csak 32 W, na ezt már ott merem hagyni 10-20 percekre, nem téma, hogy vajon elindulunk-e még vagy sem.
"...de pl a villogóban már kicseréltem a 4 db H1-est..."
Furcsa autód lehet, ha a villogóban H1-es izzó van!
A végén majdcsak kiderül, hogy össze-vissza buherált elektromos rendszered van, így nem csoda, ha "10-15 perc alatt nullára szívja az aksit", ami valószínű, hogy szintén a végét járja!
Egyébként: Egy átlagos szgk. folyamatos világítási energia igénye: elöl-2x55Watt + max.2x10Watt. Hátul 2x5Watt + max.2x5Watt(rdsz.) Hol van ez az általad említett 400Watthoz képest? A többi fogyasztó, -ködlámpa, irányjelző, féklámpa stb. időszakos terhelés, egy normális akkunak és jól beállított töltésnek nem okoz gondot!
Te kiszállsz az autóból és rajtahagyod rendesen a világítást? Téged hol tanítottak az autóhasználatra?
Amúgy vegyél egy full elektromos autót, vagy egy olyan hybridet, ami 20-30km-t el tud menni tisztán elektromos üzemben, és akkor órákig is otthagyhatod az autót díszkivilágítással.
én nem tudom, ti miről beszéltek, de egyre abszurdabb.
mert sztetetek mégis milyen izzó van a fényhidakban vagy akár a kis 1 lapátos villogókban? nem láttatok még ilyet? vagy komolyan nem értek lassan semmit. Természetesen H1-es, és bizony a fényhídban összesen 4 db 55 W-os izzó van, amely körül forog a tükörlapát, így adja a villogást.
Ez barátok közt is minimum 220 W de a forgatómotort is hozzávéve, inkább 240 W és akkor még a kiegészítő villogók elöl + oldalt, újabb 110 + 110 W, ez eddig = 440 W és akkor ehhez még a sziréna, de persze az úgyis csak járó motornál megy, na meg nem folyamatosan.
Nem hiszem h a kis elektromos autó jobban írná, de azt meg tapasztalom, hogy mióta kicseréltem ezekben mind ledesekre, nem kell azon parázni, hogy amíg fenn vagyunk a páciensnél, és ugye a mentőt muszáj a kékfénnyel működve lent hagyni, főleg sötétben és főleg ha tilosban tudunk csak megállni. Bizony leszívja az aksit, mint a huzat ez a 440 W, de így ledesekkel viszont már egyáltalán nem, és az az átlagosan egy páciensnél töltött 10-15-20 perc pont elviselhető az aksinak még akkor is, ha az összes fény megy (most az más kérdés, hogy jogszabályilag eleve csak együtt lehetne kapcsolhatónak lenni valamennyinek ugye, de beépítésnél is gondoltak az áramfogyasztásra, és mindenki igyekszik spórolni ....
Na meg a rendőrök se véletlenül tértek át a tisztán ledes villogókra, még ha sztem egy katasztrófa is a fénye, de ugye így ők sem szívják meg, ha állniuk kell vhol egy fél órát.
Na most valaki magyarázza el, h mindebben mi az ami érthetetlen, mert eskü, nem tudok aludni ....
Hogy te mekkora egy "hülyegyerek" vagy! Az "érthetetlen" az, hogy már az elején nem tudtad leírni, hogy mi a kérdésed!
Jössz először a bugyuta LED-es fényszóró izzós kérdéssel, meg az autód összegányolt(400Watt világítás!) elektromos rendszerével. Aztán eljutsz odáig, hogy még a villogóidban(ami a hétköznapi autónál az irányjelzőt jelenti!) is H1-es égők vannak(amikben elvileg 20-21Wattosak kellenének!), majd most jössz azzal, hogy milyen izzók vannak a fényhidakban meg az egyéb jelzésekben!
Egy elfuserált lúzer vagy, akinek fogalma sincs a műszaki előírásokról, de páváskodni szeretnél egy buherált autóval!
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet, 37.§. (4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.
Ennyi!
jézus isten, megint mi ez? elfuserált? hát magyarázd meg ezt az igen komoly amerikai villogógyártó cégeknek, ugyanis dehogy van abban 21 W-os, eleve követelmény a halogén, és összesen eddig 1 típust láttam csak H3-assal, de az is 55 W ugye.
(most arról nem is beszélve, hogy a 21 W-ossal műszakin meg is bukna az autó, mert vannak jogszabályi láthatósági követelményei a kékfénynek, és a 21 W-os izzós ugyan nem teljesíti azokat, sőt, én ilyet csak a kínai gagyi utánzatokban láttam, akik poénkodásból felteszik maguknak, aztán gőzük nincs semmiről, ellenben az a helyzet h a LED-es teljesíti a jogszabályi előírásokat, még ha nem is megy azon jóval túl is, mint a halogénes megoldások)
A másik meg: Ha indexre gondoltam volna, akkor indexet vagy irányjelzőt is írtam volna, nem pedig villogót. Már bocs, de a villogó az mióta jelenti az indexet? hihetetlen ...
Akkor leírom a hivatalos nevén: megkülönböztető fényjelzést adó berendezés ill. kiegészítő berendezés . így tiszta?
És nem, nem a mentősök szervizelik (elvileg), sőt hajmeresztő dolgok vannak a szervizelés központosításával kapcsolatban, de ugye nekünk meg baromira nem mindegy, hogy 1-1 eset után el tudunk-e indulni vagy ott ragadunk, járó motorral meg nem lehet ott hagyni a villogót használni autót még forgalmas helyen se, mert volt már rá példa, hogy bizony ellopták! De ha nem, akkor minimum kirabolják a cuccokat belőle. Bizony, ez napjaink magyar valósága. Egy izzó kicserélése pedig talán még nem minősül olyan szervizelésnek, amihez külön szakszerviz is kellene.
Bármennyire hihetetlen, ugyan előírás a tartalék aksi, naná spórolnak és a sokban még sincs, azaz ennyi plusz elektronikát is a sima gyári 1 db aksi működtet, így érthető, hogy ott spórolunk a fogyasztókkal, ahol tudunk.
Remélem így már érthető, hogy miért kellemesebb pl a 400 W helyett a 35-40 W ... (bár nem vagyok benne biztos ezek után)
#17
egyébként a fentieken túlmenően, ma már igen sok magán mentőcég is van, akik pedig nincsenek kötelezve a központi állami szervizelésre ....
Úgyhogy ezt úgy képzeld el, hogy sok esetben egy hétvégén páran összeállnak és felszerelik a kocsira a villogókat és a szirénát, mivel nem tudnak erre kidobni igen sok pénzt.
De hogy ebben is megint mi a fura???
Na látod, -te ostoba nagyképű!
Ezzel kellett volna az elején kezdened!
Ostobán feltett kérdéseid ellenére az a válasz, hogy akár állami, akár magáncégről van szó, megkülönböztető fényjelzést adó berendezést sem lehet egyedi kívánság szerint felszerelni, használni, átalakítani!
Sőt ezekre még szigorúbb előírások vonatkoznak, mint egy "civil" gépjárműre.
Egyébként, -mint korábban autógyárban dolgozó- megnyugtatlak, az ilyen(mentő, rendőrségi, honvédségi, stb.) célra készülő gépkocsik alapból megerősített elektromos rendszerrel és esetenként dupla vagy nagyobb kapacitású akkuval készülnek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!