Alapjárat ingadozik, most hogy bejöttek a hidegebbek egyre durvábban. Mitől lehet ez?
Az indítás is van amikor pöccre van amikor csak 3x indítózásra röffen be, Nyáron ha beindult magas alapjárattal kezdett, majd elkezdett remegni az egész motor, ha adtam egy kis gázt akkor beállt normálisra az alapjárat. Most hidegben kb. csak 900 max 1000-res fordulattal kezd majd egyből beáll 750-800-ra és elkezdi ejtegetni, tartja úgy 2mp-ig ezt a fordulatot majd egy pillanatra leesik 400-500ra, kb. 1 perc után beáll normálisabbra de akkor is ingadozik úgy 700-800 között, ha megyek vele akkor is megfigyelhető ez az ingadozás kb 1500-1800-as fordulatig utána nem vagy csak nem észrevehető, hogy döcögve megy. Lámpánál pedig ha kirakom üresbe akkor sokára áll be az alapjárat nagy ingások közepette, közben pedig a tompított fénye is elhalványul erre az ingadozásra.
2002 1.6 AKL Benzin-Gáz
Egyébként Benzinnel jól húz kb 2200-2500-as fordulattól megindul, gázzal valamivel lomhább de nem nagy a különbség. fogyasztás kb 1700-2000 Ft/100km attól függően mennyit megyek városban.
Köszi mindenkinek aki hozzászól!
Ezt a hibát több dolog is okozhatja. első körben nézd át a vákuum csöveket, ha könnyen lecsúsznak a csatlakozókról, vagy morzsolódik a gumi cseréld le az összeset.
A fojtószelepet nézd meg mennyire kokszosodott el és lehetőleg takarítsd is ki. Ehhez le kell szerelned. Ellenőrizd a levegőszűrőt, ha szükséges cseréld. A hűtővíz hőmérséklet jeladó hibája is okozhat alapjárat ingadozást. Az utolsó tippem az alapjárati motor
Aksit sem ártana megnézni, mert a fényszóró halványuló
fénye azt is jelezheti ilyenkor, hogy az aksi már nem
olyan jól tartja a töltést. Ugye aksira van kötve a
fényszóró is.
Egyébként a hideg motornál a minimálisan ingadozó
alapjárat nem ritka, automata szívató miatt simán
lehet, és nem feltétlen hiba.
Mindenesetre az előttem leírt dolgokat nem árt ellenő-
rizni.
Pillangószelep kitakarítva, de nem is volt annyira elkoszolódva, lehet a 100-as benzintől és néha kicsit meg szoktam hajtani a gépet...
Akksira rá lett mérve annak nincs baja, vákumcsövekre is már ránéztünk, hőfokjeladó csere előtt és után is csinálja a hibát, bár lehet nem megfelelő lenne, ez esetleg még járható út én is inkább valami hőfok hibára tippelnék, mivel máshogy viselkedik hidegebb időben és máshogy a nyári nagy melegekben.
Aksin terheléses mérés volt, vagy csak hogy megvan-e
benne a feszültség? Utóbbi nem ér semmit.
Főtengely-jeladó meg lett nézve? Az is eléggé hőfok-
érzékeny tud lenni.
Nem állt még le magától? Mentél vele rövid ideig, aztán
fogta magát és leállt?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!