Mennyibe kerül papiroztatni a tuningokat? Illetve a színváltást a kocsira?
Az alufelnit nem kell papírozni, ha nem valami vad dolgot teszel az autó alá, bár a 8 colos felnire robbantott 165-ös gumit egyébként se tudnád "lepapírozni".
Az ültetést ésszerű keretek között is meg lehet csinálni minden további nélkül.
A kipufogóról csak műbizonylat kell.
A színmódosításhoz el kell vinni egy NKH szemlére, és az ott kapott műszaki adatlap alapján átírják az okmányirodában. Az egész meg van kb. 10 ezerből.
Ha az "okmány részére" vagy kíváncsi olvasd el az NKH előírásait.(van bőven, nem lehet egy-két mondatban elmesélni)
Amennyiben az autódon található átalakítások beférnek az ott leírt határok közé, akkor nincs is mit lepapírozni.
Na most, ezt a műbizonylatos dolgot sokan rosszul tudják. Műbizonylat ahhoz kell, hogy egyáltalán meginduljon az egész átalakítás engedélyezési eljárása. Normál esetben ezt sem műszaki vizsgán nem fogják elfogadni, sem a rendőr az út szélén.
Maga a procedúra úgy néz ki hogy:
Dokumentálni kell az átalakítást, majd a dokumentációt be kell nyújtani az NKH részére (itt kell mutogatni a műbizonylatokat) Ha mindent rendben találnak, akkor megkapod az engedélyt. El kell vinni egy műszakira az NKH-hoz. Be kell fizetni egy regisztrációs díjat. (ami rengeteg, több százezer forintokra is rúghat) Eredetvizsga, KGFB, majd be lehet menni az okmányirodába, az új forgalmiért.
De mondjuk úgy, szolidabb módosításokra nem fognak ráugrani, ha nem adsz rá okot.
A futóművet ésszel kell leültetni, nem úgy hogy gyök 2-vel tudsz csak a vasúti átjárókban áthaladni. (az olyanokat tényleg nem szabadna az utakra engedni) Esetleg gondolkozz el a légrugós megoldáson. Egyébként ha túlságosan leülteted az autót és nem cseréled a gátlókat, akkor több kárt csinálsz mint hasznot. Illetve a futómű ilyen jellegű megpiszkálása igencsak meg tudja növelni a féktávot.
Alufelnire is akkor szoktak ugrani, ha valami nagyon extrém dolgot raksz rá. Sokszor látom azt is, hogy egyértelműen nem gyári felnik felnikupakjait átmatricázzák a gyári logóra. Ha valaki nem ismeri behatóbban az adott típust, meg nem mondja róla hogy gyári e, vagy sem.
Sportkipufogó ha éppenséggel nem atom repedt fazék hangú, akkor az sem szokott probléma lenni. Viszont itt tudsz egy olyat is csinálni, hogy nem univerzális sportkipufogónak csúfolt kályhacsövet raksz rá, hanem az adott típushoz készített utángyártott sportkipufogót veszel, ami TÜV minősítéssel rendelkezik. Abba sehol sem tudnak belekötni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!