Egy autóba lehet olyan motort beleszerelni ami nagyobb a gyárinál? És azt jogosan le lehet papíroztatni?
Lehet, mert az uniós irányelvek engedik a házilagos járműépítést. Egy kis baj van vele: roppant drága. Egyedileg kell engedélyeztetni, egyedi forgalombahelyezési eljárása van. Gyakorlatilag olcsóbb, ha veszel egy méregdrága sportkocsit.
Megkerülhető a dolog, ha ugyanezt megcsináltatod Németországban, ahol ezt sokkal lazábban fogják fel, majd a kocsit behozod és honosítod. Sokan így tesznek.
Másik módszer amit még ki lehet vitelezni néhány típussal: a blokkot "fel lehet fúrni" vagy újra lehet hüvelyeztetni, valamint van rá esély, hogy nagyobb löketű főtengelyt is lehet kapni, amit bele lehet eszkábálni. Ha ezek megoldhatók, akkor viszonylag egyszerűen és nem túl drágán megoldható a lökettérfogat növelés. Egy példát írnék: Lada 2101 típusú autó gyárilag 1.2 literes motorral van szerelve. A dugattyú átmérő 76 mm, a főtengely lökete 66 mm. Újrahüvelyeztetve a furatot 86 mm-re növeltem, a főtengelyt meg lecseréltem egy 80 mm löketűre. Így az 1197 cm^3-s motorból lett egy 1858 cm^3-s (V = 4*(d/2)^2*π*l = 4*43^2*π*80 = 1858,82 cm^3).
Nagy előnye az eljárásnak, hogy nem kell új blokkot venni, így a motorszám sem változik.
És nagy hátránya, hogy lesz egy 120 lovas zsigulid... :D
Ha azért komolyabb léptékekben gondolkodunk, akkor pl a Volvo nem túl mai 200 lovas 2.9-es szívó sor6-osából pikk pakk lehet csinálni 350 lovas twin turbot motorszám változás nélkül :D
Nagyobb motort bele lehet papírozni, de ez ma Magyarországon majdnem halott ügy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!