Mikor kell tompított?
44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.
(2) A gépjárművet (...) helyzetjelző lámpákkal és tompított fényszóróval kell kivilágítani.
(...)
(8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval (...) nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani."
" Nem szeretem fölöslegesen égetni a lámpákat, így megpróbálom mindig kitolni az utolsó pillanatig a tompítottak felkapcsolását. "
Nagyon buta felfogás, ugyanis a lámpáknak nem csak az a funkciója, hogy te láss, hanem az is, hogy az általad vezetett járművet mások észleljék.
Az első válaszban már leírták a jogszabályokat, azt annyival egészíteném ki, hogy a fabrikált menetfény használta zűrös esetben világítás nélkül közlekedést jelenthet ( a magyar szabályok csak a gyári, vagy a műbizonylattal rendelkező fényforrást tekintik létezőnek)
Megállíthat, megbüntethet a rendőr, kidobhatnak a műszaki vizsgáról, baleset esetén pedig világítás nélkül közlekedés a kiindulópont.
A tompított fényszórókat kötelező felkapcsolni éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén. Ilyenkor nem elég a DRL.
Az éjszaka fogalma a KRESZ szerint az esti szürkülettől a napkeltéig terjedő időszak.
A korlátozott látási viszonyok pedig eső, havazás, köd, vagy sűrű füst, por esetén vannak.
"És nem a szürkületnél kezdődik a korlátozott látási viszony"
Szövegértési gondjaid vannak? Olvasd már el, hogy mire írtam a szürkületet!
Most komolyan a tompított fényszórók 110 wattján spóroltok?
Elég, ha egyszer megbüntetnek, 5 év alatt se hozza vissza a büntetés összegét a spórolgatás. Arról nem is beszélve, hogy mi van, ha emiatt vesz észre későn valaki.
Inkább járjatok busszal.
#8: a spórolás nem feltétlen forintban értendő. Öreg kocsiknál előfordulhat, hogy városi (alacsony fordulatszámú) közlekedésnél a generátor nem tölt eleget ahhoz, hogy visszatáplálja a tompítottak által felvett teljesítményt. Így merül az akku, ha pedig az sem túl jó állapotú, akkor nap végére megadja magát az autó.
Én így jártam tavasszal/ősszel Pesten egy Ladával. Reggel munkába menet napkelte idején (és délután hazafele menet napnyugtakor) a tompított már/még nem sok pluszt adott a látáshoz, viszont az öreg akkut nagyon merítette. Sajnos előfordult, hogy délután nem indult a kocsi a lemerült akku miatt. Ezért reggel és du helyzetjezővel közlekedtem városon belül. A 2*55+4*5 watt helyetti 4*5 watt sokat jelentett az élete végén járó akkunak.
Hú gyerekek, az értelmesebbnek köszönöm a választ, de minden második csekély mértékben erőltette meg a szürkeállományt...
A menetfények természetesen gyáriak, E-jelzéssel, a kérdés nem is arra vonatkozott, hogy otthon barkácsolttal lehet -e közlekedni éjszaka... te atya ég. Másodszor, köszönik, orbitális fényük van, éjszaka, mikor ráadom a gyújtást, majdnem bevilágítják az utcát.
És mégis miért ne spórolnék a tompítottak égetésén, s rajtuk keresztül a generátor működtetésén, plusz rövidtávokon az akksién, éves szinten pedig hozzak kimutatható üa. fogyasztás különbséget, miközben JOBBAN látnak a két drl-el, mint a tompítottakkal, ha ERRE LETTEK KITALÁLVA?
Komolyan mondom, kéne ide állítani egy bizottságot olyanokból, akinek megvan a 8 elemi, és jóváhagyatni velük egyes hsz-okat, mely azoktól érkezik, akiknek szemmel láthatóan nincs meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!