Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor kell tompított?

Mikor kell tompított?

Figyelt kérdés
Nappali menetfényes autóm van, de nem gyári, így nincs automata kapcsoló tompított és menetfény között. Nem szeretem fölöslegesen égetni a lámpákat, így megpróbálom mindig kitolni az utolsó pillanatig a tompítottak felkapcsolását. Mikor szükséges ez alapesetben, órához/napszakhoz van kötve, vagy kb. mikor már látom az izzók fényét az úton, tehát szürkületet követően?

2016. szept. 29. 20:30
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%

44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.

(2) A gépjárművet (...) helyzetjelző lámpákkal és tompított fényszóróval kell kivilágítani.

(...)

(8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval (...) nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani."

2016. szept. 29. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
67%

" Nem szeretem fölöslegesen égetni a lámpákat, így megpróbálom mindig kitolni az utolsó pillanatig a tompítottak felkapcsolását. "


Nagyon buta felfogás, ugyanis a lámpáknak nem csak az a funkciója, hogy te láss, hanem az is, hogy az általad vezetett járművet mások észleljék.

Az első válaszban már leírták a jogszabályokat, azt annyival egészíteném ki, hogy a fabrikált menetfény használta zűrös esetben világítás nélkül közlekedést jelenthet ( a magyar szabályok csak a gyári, vagy a műbizonylattal rendelkező fényforrást tekintik létezőnek)

Megállíthat, megbüntethet a rendőr, kidobhatnak a műszaki vizsgáról, baleset esetén pedig világítás nélkül közlekedés a kiindulópont.

2016. szept. 29. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:

A tompított fényszórókat kötelező felkapcsolni éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén. Ilyenkor nem elég a DRL.

Az éjszaka fogalma a KRESZ szerint az esti szürkülettől a napkeltéig terjedő időszak.

A korlátozott látási viszonyok pedig eső, havazás, köd, vagy sűrű füst, por esetén vannak.

2016. szept. 29. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
18%
Lakott területen kívül mindig kell a tompított. Nappali menetfény és tompított nem világíthat egyszerre. Korlátozott látási viszonyok esetén pedig lakott területen belül is a tompított kell. És nem a szürkületnél kezdődik a korlátozott látási viszony, hanem már egy könnyű nyári zápor is az.
2016. szept. 29. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
52%

"És nem a szürkületnél kezdődik a korlátozott látási viszony"


Szövegértési gondjaid vannak? Olvasd már el, hogy mire írtam a szürkületet!

2016. szept. 29. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
64%
#4-es le van maradva, nappal lakott területen kívül elég a menetfény már évek óta. Csak gyári legyen, vagy papírozott.
2016. szept. 29. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
10%
az az igazság,hogy én vettem a helyzetjelzőbe viszonylag erősebb led égőt és elég jól látni a kocsit vele én mindig felkapcsolom ezt,az had világítson.Én is sajnálom a tompítottat felkapcsolni bizonyos helyzetekben 11E FT volt a 2db.Így elől hátul LED helyzetjelzőim vannak.
2016. szept. 29. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
40%

Most komolyan a tompított fényszórók 110 wattján spóroltok?

Elég, ha egyszer megbüntetnek, 5 év alatt se hozza vissza a büntetés összegét a spórolgatás. Arról nem is beszélve, hogy mi van, ha emiatt vesz észre későn valaki.

Inkább járjatok busszal.

2016. szept. 30. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

#8: a spórolás nem feltétlen forintban értendő. Öreg kocsiknál előfordulhat, hogy városi (alacsony fordulatszámú) közlekedésnél a generátor nem tölt eleget ahhoz, hogy visszatáplálja a tompítottak által felvett teljesítményt. Így merül az akku, ha pedig az sem túl jó állapotú, akkor nap végére megadja magát az autó.

Én így jártam tavasszal/ősszel Pesten egy Ladával. Reggel munkába menet napkelte idején (és délután hazafele menet napnyugtakor) a tompított már/még nem sok pluszt adott a látáshoz, viszont az öreg akkut nagyon merítette. Sajnos előfordult, hogy délután nem indult a kocsi a lemerült akku miatt. Ezért reggel és du helyzetjezővel közlekedtem városon belül. A 2*55+4*5 watt helyetti 4*5 watt sokat jelentett az élete végén járó akkunak.

2016. szept. 30. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:

Hú gyerekek, az értelmesebbnek köszönöm a választ, de minden második csekély mértékben erőltette meg a szürkeállományt...

A menetfények természetesen gyáriak, E-jelzéssel, a kérdés nem is arra vonatkozott, hogy otthon barkácsolttal lehet -e közlekedni éjszaka... te atya ég. Másodszor, köszönik, orbitális fényük van, éjszaka, mikor ráadom a gyújtást, majdnem bevilágítják az utcát.

És mégis miért ne spórolnék a tompítottak égetésén, s rajtuk keresztül a generátor működtetésén, plusz rövidtávokon az akksién, éves szinten pedig hozzak kimutatható üa. fogyasztás különbséget, miközben JOBBAN látnak a két drl-el, mint a tompítottakkal, ha ERRE LETTEK KITALÁLVA?

Komolyan mondom, kéne ide állítani egy bizottságot olyanokból, akinek megvan a 8 elemi, és jóváhagyatni velük egyes hsz-okat, mely azoktól érkezik, akiknek szemmel láthatóan nincs meg.

2016. szept. 30. 08:03
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!