Több "baj" van egy dízellel mint egy benzinessel?
Nyilván mindkét motornak vannak előnyei és hátrányai. A benzines fürgébb, nem nyúlik (bár hallottam az Audi 3.0 biturubó dízelről, az elég tökös). A dízel viszont takarékos. Lebutítva a kérdést, ha takarékosan, de mégis dinamikusan szeretnék autózni és sportosan közlekedni és vagyok olyan hülye, hogy egy dízelmotort bántok, akkor előbb utóbb szerviz lesz a vége.
Megéri-e a dízel, ha azt a pénzt, amit fogyasztással megspóroltam, végül a szervizben hagyom ott?
Dízelmotoros autóm van. Második tulaj vagyok, 74.000km-rel vettem 8 évvel ezelőtt, 3 éves korában. Akkor használt autóként semmivel nem került többe mint egy ugyan ilyen autó, ugyan ilyen felszereltségű csak banzinmotoros típusa. Most 11 éves a kocsi és 260.000km-nél jár már a számláló. Ez alatt semmivel nem költöttem rá, többet, mintha benzines lenne. Viszont az üzemanyagon több mint egy millió forint maradt a zsebemben ez alatt.
Nyilván van ellenpélda is, mikor valaki használtan kifog egy szopóroller dízelt. Az tény, hogy bonyolultabb mint egy szívó benzines motort. Ebből adódóan az elvi hibalehetőség is nagyobb.
Elárulom előre, dízelpárti vagyok, és nem véletlenül.
A 100 lóerő körüli dízelek is nagyon jók már. Erősek alacsony fordulaton is, takarékosak. Így hát miért is kellene pörgetni? A pörgetés a benzineseknél csak egy szükség, ne mondja már nekem senki, hogy egy 1.6-os benzinest élmény 4000 ffölé pörgetni (iszonyú csúnya hangja van). A dízelben az a jó, hogy nem is kell széthajtsd, hogy haladj vele. 2500-3000 fordulatig kihúzatod, és már haladsz mint a veszedelem, közben keveset is fogyaszt (1.9 - 2.0 dízelek 6 liter körül esznek). De ha egy 1.6-os benzinessel akarsz úgy haladni (4000 fölé kell pörgetni), akkor 9+ lesz a fogyi.
Most mindjárt jön itt valaki, hogy nem érdekli a fogyasztás... Álszent duma. Én legtöbbször 100 ezer km-t hajtok egy autóba (használtan veszem), és eddig a legnagyobb kiadásom, ami dízellel kapcsolatos, 200 ezer forintba került (turbó). A megtakarítás pedig 1 milla. De nem is annyira a megtakarítás érdekel, hanem egyszerűen szeretem a dízel karakterét. Szeretem, ahogy az 1.9 PDTDI hátba vágott, vagy hogy a mostan 3.0 TDI selymesen morgó hanggal csak húz mint egy mozdony.
"ha azt a pénzt, amit fogyasztással megspóroltam, végül a szervizben hagyom ott?"
Amit az üzemanyagon megspórolsz, azt nem szervizre fogod költeni, hanem 10-15 év múlva rákgyógyszerre. A dízel erősen rákkeltő, egészségkárosító és környezetszennyező. Nincs az a fogyasztás, ami a saját és embertársaid egészségkárosítását kompenzálná. Gondolj bele mennyi kipufogógázt tolnál kisgyerekek (vagy ha van gyereked akkor a saját gyereked) orra alá. Mit szólnál, ha egy bagós odamenne és a gyereked arcába fújná a füstöt? Pedig a bagófüst kártékonyságban össze nem hasonlítható a dízelekből áradó rákkeltő gázokkal.
Mond szagoltál már bele a levegőbe, amikor egy ilyen "modern" dízel megy előtted? na ha dízelt veszel ugyan ilyen rákkeltő bűzt fogsz árasztani te is magadból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!