Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 96-2000-es 316i-is Bmw-kről...

96-2000-es 316i-is Bmw-kről mik a tapasztalatok? Illetve drága a fenntartása?

Figyelt kérdés

Első autónak venném, 400-1 millió között vannak használtautón. Kopóalkatrészek cseréje mennyibe kerül? Olajcsere stb? Meg usb csatlakozót szeretnék majd beleszereltetni, annak mennyi az ára?

Illetve jobb, ha manuális klíma van benne? Mert akkor annyival keveseb lenne a költség, vagy nem annyira drága a digitális klíma fenntartása, takarítása?


Azt olvastam, hogy ezek fenntartása még nem annyira vészes, mint az újabb fajtáké.


2016. szept. 25. 12:45
 1/3 A kérdező kommentje:

[link]


[link]


Ilyenekre gondoltam. :)

2016. szept. 25. 12:52
 2/3 anonim ***** válasza:
89%

Nem annyira vészes, megbízható konstrukció, BMW. Nekem is jelenleg E36 316i van. 1999-es Compact, az 1.9-es M43TU motorral. Most volt olajcserén. 30-ból mindig megúsztam az olajcserét. Jó nyílván lehetne sokkal olcsóbb is, viszont én az olajon nem spórolok és MOTUL olajat használok csak. Prémium. :)

Arra figyelj, hogy csakis láncos vezérlésűt vegyél! A szíjas motorok kicsit problémásak lehetnek.

Kopóalkatrészek attól is függenek, hogy hol csináltatod, nyílván nem érdemes márkaszervizbe vinni.

USB-csatlakozót gyári fejegységre felesleges, ne mókolj. Egyszerűbb, ha veszel egy márkás fejegységet, amin alapból van USB, jobban is szól, több a beállítási lehetőség, 15-ért már vannak Kenwood, Pioneer, JVC márkák, azok jók.

Inkább manuális klímásat keress, ezekben a digitklíma még szeret rosszalkodni. :) Olyan nincs, hogy klíma fenntartása. :D Évente egyszer elviszed kitisztíttatni, kb 5-10 ezer forint, illetve, ha már nem fúj jéghideget, akkor elviszed feltöltetni gázzal, az nekem olyan 10-15 körül meg szokott lenni. Ezek is függenek attól, hogy hol csináltatom éppen.

A közhiedelemmel ellentétben semmivel sem drágább, mint egy átlag autó, attól függetlenül, hogy BMW. Alkatrész van hozzá dögivel, akár már komplett motort is kapsz hozzá 30-40-ért...

Amire figyelni kell, az a futómű, ami nem nagyon szereti a magyar utakat, de nincs azzal sem gond, ne földesen használd és kicsit figyelj, hogy kerüld a kátyúkat, de szerintem ez minden autónál alap.

Az M43-as motornak egyik rákfenéje, hogy szivárog az olaj, a szelepfedéltömítésnél, de pár ezer forint egy szelepfedéltömítés csere. Rozsdára figyelj! Meg arra, hogy ne a külsőre menj rá! Inkább legyen full gyári, amivel törődtek és szépen néz ki, mint valami agyontuningolt példány. Nem drága hozzá az optikai tuning, angel-eyest már kapsz hozzá 20 ezerért. Inkább tuningold Te magad, sok szenvedéstől megkíméled magad vele. Szerették széthajtani ezeket a BMW-ket... alaposan nézd át!

Egyébként kényelmes, jól vezethető, nem eszik sokat, nincs vele gond. :)

Ha kell még info, akkor írj nyugodtan, remélem márkatárs leszel. ;)

2016. szept. 25. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ :), írok üzenetet. :)
2016. szept. 25. 16:40

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!