Teljesen ki vagyok zárva a hivatásos kamionozásból ha enyhe színtévesztő vagyok (állítólag)?
16 éves vagyok és nagyon zavar a dolog mivel nemzetközi kamionozás az életcélom.
Szorgalmasan tanulom a nyelveket és dolgozok az iskola mellett, hogy legyen pénzem autóra és jogosítványra.
Na, és ezek az Isiharák sikerültek?
Nem az autós iskoláknál kell érdeklődni, hanem el kell menni orvosira. Amit régen pályaalkalmasságvizsgáló intézetnek hívtak, ott döntötték el színtévesztőnél, hogy lehet-e B kategóriás jogsija. Csak a legtöbb orvos rutinból ráütné, hogy alkalmatlan, így jobb előre tisztázni.
Igen, az összes.
Nem értem, mi az, hogy jobb tisztázni?
A B jövőre lesz majd, de hivatásosban E-re megyek. :)
Egy tudatlan magyar orvos miatt nem akarok más munkát választani...nem tudok elképzelni mást.
13
Azt sem érted amit a 2-esben írtam?
Hogy elmész háziorvoshoz, előadod a sztorit aztán megmondja?
Értem én, de ezzel ráérek 21 évesen majd.
Ha úgy van veszek szemüveget, és ha nem fogadja el a doktor akkor viszlát f(zs)ideszország. (Sajnos...)
16
Érdekes.
Ha engem ennyire érdekelne már hétfőn mennék és biztos választ kapok. Most 5 évig ezen rugózol és szidod az orvosokat meg a fideszt mert azt gondolod gonoszságból majd nem hagyják hogy kamionos légy?
14-től már lehet felnőtt háziorvoshoz járni.
De hívd fel akihez most tartozol és megmondja mit hogy.
Ha minden alapod megvan (C, E, PÁV-III, GKI), az kb mindennen elgyütt 600 ezerben fog megállni, ezen felül kell ADR, darabáru, stb vizsga (nem tudom pontosan, sógorom a kamionos) cirka 1 millában áll majd meg. De hiány van nemzetközi kamionsofőrből, így elég jól fizet (Waberer's talán 700 körül fizet betanulás után, persze attól is függ mennyit gurulsz).
A háziorvossal ki tudod bugázni a 2-es alkalmasságit, bár ott is van "babos könyv". A PÁV-III-nál nemtudom van-e, nekem PÁV-II-nél azt hiszem nem volt (taxis vagyok).
Másik lehetőség, menj el furgonozni. Nem keresel annyit, mint egy kamionos, de elég a 2-es csoportú alkalmasság (PÁV-ot csak egy-két munkáltató kér). Nem kell GKI, sofőrkártya, ez meg az, nincs tachográf, mehetsz ész nélkül, de a szart is kihajtják belőled. Ha szeretsz vezetni, akkor ez nem lesz gáz, miután kitapasztaltad a határaidat (pl 30 óra az út, neked van 40 órád, hogy odaérj, de le tudod egyben biztonságosan nyomni, akkor nem állsz meg, hanem majd a lerakónál pihensz egy hosszabbat, de ezt kezdőként nem ajánlom)
17 évesen jogsit szerzel, kell 2 év, hogy megkaphasd a hivatásost, addig ismerőshöz beállhatsz belföldön valami sofőrködésre, lesz referenciád, és nem utolsó sorban lesz már jópár km a seggedben, valamennyire megismered magad, a határaidat, és nem csapódsz bele az első kamionba a német autópályán. Ha a vezetés az életcélod, azt én vagyok szerintem aki a legjobban megérti, éveket szoptam egy irdában, mielőtt újra taxis lehettem (gondolkoztam a nemzetközi furgonozáson, de asszony nem szívesen engedne, bár még mindig nincs elvetve, mert a taxisaoknak az állam most jól rámarkolt a tökére). De az tuti, hogy nincs az a pénz, amiért újra irodába ülnék. És ezt nem távolról mondom, soha nem vertem bele semmibe a f@$zomat anélkül, hogy ki ne próbáltam volna, és ne lenne benne személyes tapasztalatom, hogy miért sz@r, vagy éppen miért tuti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!