50km/h-s korlátozás, lakott területen belül, négy sávoson?
59-el mentem digi óra szerint, gondolom ez még nem a büntethető kategória?
Ez a táblázat valóban így van?
Máshol azt olvastam, 50km/h fölött helyszíni bírság van (de hogy bizonyítaná a rendőr hogy én mondjuk 55-60-al mentem?
Igen, azok a tételek valósak. Persze az "objektív felelősség elve" alapján, azaz kiküldik a büntit a tulajnak, aki ha nem adja meg, hogy ki vezette az autót, akkor ő fizeti a büntit.
"Máshol azt olvastam, 50km/h fölött helyszíni bírság van (de hogy bizonyítaná a rendőr hogy én mondjuk 55-60-al mentem?"
Helyszíni bírság úgy van (volt... amióta van ez az objektív felelősség, én azóta nem láttam gyorsahjtásért megállító rendőrt), hogy kint a traffi, párszáz méterrel odébb meg a kollégák megállítanak, hogy "uram, sok volt".
59-el mentél ami valójában 55 lehet vagy kevesebb.
Nem fognak megbüntetni.
Helyszíni bírság akkor van ha rögtön megállítanak. Akkor viszont már 53-al is megbüntethetnek. De nem szokott ilyen lenni.
Olyan hülyeségnek tartom ezt a traffipaxozást... legalább állítsák magasabbra a limitet, forgalmi helyzet függően.
Én sem fogok 60-al menni a sűrű gyalogosforgalmú úton, de ahol lehet ott haladjak már.Inkább azokat szűrjék ki akik nem tartját be a kresz többi összes pontját... előzget, bevág eléd, jobbról balról előz, ledudál mert nem mész ki a forgalom elé kereszteződésből veszélyhelyzetet teremtve, satöbbi... sok ilyen van, sajnos tapasztalom.
Ha az ember elgurul 60-65-el gyorsforgalmú úton, de egyébként figyel akkor minek a büntetés?
Erre jó példa a taxi c. film egyik jelenete mikor a citroen cv2 nekimegy valaminek pedig csak vagy 30-al tötyörgött.
Kérdező! Van olyan ország, ahol zéró a tolerancia. _azaz semennyivel sem állítják feljebb a trafit. Hogy az nem teljesen pontos? Hogy a kocsiban az óra nem műszer? Ott azt mondják, legyen ez a te gondod. Menj annyival, hogy ne legyen vitás szitu.
(Nem ide tartozik, de most jártam Erdélyben, s a magyarhoz képest elképesztően sok traffit láttam.)
Vannak olyan szabályok, amit időponthoz, helyzethez lehet kötni. Pl. megállási tilalmat. Vagy sebességkorlátozást nedves úthoz kötni.
Olyant el nem tudok képzelni, hogy dinamikus sebességkorlátozás, forgalomtól függően. Nem is értem, hogyan gondolod ezt keresztülvinni.
Kedves Kérdező!
Az első felvetésedre még válaszoltam volna is!
Aztán, szerencsére megláttam a második kommented-et.
Amikor valaki a Taxi c. filmmel kezd el példálózni a való életben .....
A dinamikus sebességkorlátozást - ahogy fogalmazod - úgy tudom elképzelni, hogy ismerni kellene a környéket a rendőröknek, mennyi zebra van, nagy-e a veszélyhelyzet ha fékezni kell-e, lámpa irányít vagy sima jobbkézszabály, ilyesmi. Ha pl. van egy négysávos, ahol az út jó, gyér a gyalogosforgalom akkor ott lehessen kicsivel többel is menni, abból még nem lesz baleset, balesetveszély a rossz és helytelen manőverek végrehajtásakor jelentkezhet szerintem.
Taxi c. filmet nem a versenyzés és a "boyracerkedés" miatt írtam, csak az jutott eszembe, ha más filmben lett volna a jelenet, akkor azt mondtam volna. Speciel a taxi film nem igazán tetszett, csak néha voltak jó poénok benne, de ez most off volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!