Tényleg igaz, hogy a Vitara-hoz, Qashqai-hoz és Duster-hez hasonló crossover a csóró emberek Q7-ese/X6-osa?
Szerintem meg senki nem vesz semmilyen SUV-t, aki kényelemre vágyik. Sőt, magának az SUV kategóriának a létezése is nehezen indokolható racionális érvek alapján. Akinek pénze van és mutatni akarja, az lehet, hogy vesz ilyesmit. Persze lehetne összehasonlításokat végezni, hogy vajon egy Qashqainak vagy egy Q7-esnek van kevesebb értelme, de ez is kb. annyira lenne célszerű, mint ez a kérdésfeltevés.
Ezek a dolgok különben sem arról szólnak már régóta, hogy elkezdjük vizsgálni az autók műszaki tartalmát, mert a fogyasztói társadalomban senkit nem érdekel már régóta ez a dolog. Sőt, a németeknek elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy az autós kulturát gyakorlatilag egy n+1 drága fogyasztási cikk szintjére rohasztották. Érdemes végignézni pl. kínai hamis termékek piacán, ahol a Porsche vagy a BMW feliratos ruházati termékek ugyanolyan - vagy még nagyobb népszerűségnek örvendenek, mint egy Dolce Gabanna vagy Gucci. Szóval igen, ha az ilyen emberek szemüvegén keresztül vizsgáljuk a témát, akkor nekik lehet, hogy az a fontos, hogy a Vitarával a csórók járnak, bezzeg a menők megveszik a német szekeret. Én is odavoltam gyermekkoromban az autókért, de mikor elkezdtem szakma szinten is foglalkozni a dologgal, baromira kiábrándultam a közúti részéből, ugyanis egy óriási pazarlás az egész. A modern társadalomban arra használjuk az autót, hogy tök felesleges embereket vigyen el tök felesleges eseményekre, de lehetőleg mások kárára. De lehetőleg SUV legyen meg menő német. Hát már bocsánat, de lókuki az emberek seggébe - ha a mobilizáció ősatyái (akiknek idejében kimagasló teljesítmény volt 1 óra alatt 30-40 kilométert megtennI!) meglátnák, hogy mekkora ostobaságokra fordítjuk azt a tudást, amit ők létrehoztak szerintem inkább fel sem találják az autót, belsőégésű motort és társait.
Idióta kérdés, mi van azokkal, akiknek 5milliójuk sincs autóra?
Akinek pedig van 5milliója, az az ésszerű döntés, hogy megveszi a Vitarát, nem ugrik bele egy hitelbe, neki nem X6 a realitás. Az sem tartozik másra, hogy crossovert, egyszerűt, vagy sedant akar X, vagy Y.
Nekünk van egy dusterünk. Vehettünk volna drágáb suv-ot is (na jó x6-ot nem) de ezt lehet arra használni nyugodt lélekkel amire nekünk kell. Gyakran pakolunk nehéz ládákat a csomagtartójába, nem tudunk rá mindig vigyázni, hogy ne legyen koszos. A műanyag nem kényes, könnyen tisztitható így praktikus.
Tudod mennyibe kerül egy q7-es csomagtartójába való szőnyeg ha a réginek kampeca? 200 felett.
Nem vagyunk csórók azt nem lehet mondani de egyszerű dolgozó emberek vagyunk akik éttermet működtetnek.
Ha milliárdos lennék biztos vennék q7-et vagy hasonlót, így abban van igazság hogy a gazdagok veszik azt a szegényebbek meg dustert.
Miért lenne értelmetlen a SUV?
Rengeteg embernek előfordul többször is egy évben,hogy olyan terepen kell mennie,ahol bizony számít a hasmagasság és az összkerék hajtás.
Valaki évente 2-3x kimegy a nyaralóba,ahova sáros út visz,vagy a szakmájából eredően gyakran kell enyhébb terepeken járnia,vagy éppen télen az elsőkerekessel lecsúszik a budai hegyekről.
Teljesen mindegy mennyi pénze van az illetőnek,aki SUV-ot vesz,annak van rá indoka hogy miért.Lehet csak éppen szereti magasról nézni a forgalmat,nagyobb biztonságban érzi magát benne,könnyebb ki-be szállnia és a többi.
Lehet itt jönni hogy hőőő de akkor miért nem vesz igazi terepjárót,kezdve a Samurai-tól a Defenderen át a G Wagon-ig,azért mert alapvetően közúton használja,és nem egy kényelmetlen dobozban akarja tengetni a napjait a városban,indokolatlanul hatalmas fogyasztással.
A német "premium" luxus SUV-ok viszont terepre abszolút felejtősek.Értelmesebb gyártók mint a Porche,tiltja is gyárilag a terepezést a SUV-jaival.
Nekem Nissan Qashqai van. Azért vettem ilyet, mert ez tetszik. Jól írta az előző, én is szeretek magasabban ülni. Egy autóba beülni szeretek és nem leülni. Nem azért mert az, vagy a kiszállás megerőltető, hanem ez jön be. Egy valamit viszont utálok, gyűlölök az alacsony kocsikban: ha valahol leér az alja vagy az eleje. És ez nem komplexus vagy nagyzolás, semmi köze sem az X6-oshoz, sem a Q7-eshez, sem semmi máshoz.
Nem biztos hogy egy autó hitelesen kifejezi valakinek az anyagi helyzetét. Vitarás és Vitarás között lehet igen nagy különbség. Aki meg tud venni egy 5-6 milliós autót -itt nem hitelre gondolok- az nem olyan biztos hogy csóró. Amúgy meg teljesen mindegy hogy kinek milyen kocsija van, nem is szoktam nézni. Az a lényeg hogy milyen ember...
Akinek van kápéja akárcsak egy új Dusterre vagy Qashqai-ra azt nem nevezném csórónak !
Neked és a haverjaidnak azt mondanám hogy kibicnek semmi se drága.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!