Gyenge akkumulátor okozhat ilyet?
Üdv!
Olyan problémám van, hogy ma reggel beültem az autómba, hogy eljövök vele dolgozni (nem ezzel szoktam járni, úgy hogy nem sűrűn van használva az autó, csak akkor ha messzebbre megyünk, vagy többen) és a következő jelenségeket tapasztaltam:
Indításnál alig akart beindulni. Az önindító nagyon lassan és nehézkesen indított. Elsőre szinte alig tekert, másodjára sikerült csak beindulnia a gépnek, de akkor se olyan könnyen, mint kellene (máskor mindig egy pöcre indul). Aztán elértem vele a munkahelyemre, addigra már bemelegedett a motor rendesen, de a fordulatszám továbbra se esett vissza alapjáratnál. Hideg motornál olyan 1100-1200 körül van, meleg motornál 800-on kb. De most nem. Bemelegedett motorral is ugyanúgy 1200 körüli kis tartományban mozgolódott fel-le a fordulatszám.
Mi lehet ez? Akkumulátor lehet? Arra gondoltam, hogy a fordulat esetleg azért nem esik vissza, mert tölteni szeretné az aksit. Nem értek hozzá, csak tippelgetek, szóval bocs, ha oltári hülyeséget mondok!
Talán érdemes még megjegyeznem, hogy pont 1 hete volt műszakin, ahol semmilyen hibát nem találtak rajta (meg előtte az autószerelő se, aki átnézte). Egy 14 éves Rover 416Si-ről van szó.
Ha van valakinek valami tippje, ötlete, szívesen veszem!
Köszönöm!
A nehéz indítás lehet a lemerült akkumulátor miatt. Öregebb akksi könnyen veszít a töltöttségből hosszabb állás alatt. Ha az akksi eléggé lemerült, akkor indítózás közben a műszerfalon a kontrollámpák fénye is elhalványulhat.
A menet közbeni magasabb fordulatszám oka kevésbé lehet az akksi, bár nem elképzelhetetlen, hogy a magasabb töltésigény miatt pöröghet jobban a motor.
Mielőtt bármit lecserélsz, ajánlott egy alapos akkumulátor töltés, vagy ellenőriztesd az akksit egy autóvillamossági szerelőnél. Seperc alatt megvan.
a reggeli gyenge indítózás lehetett a lemerült/tönkrement akkutól
ha van egy másik akku (a másik autóból), érdemes lenne egy próba erejéig kicserélni, így az akkuhibát lehetne igazolni vagy cáfolni
Ha sokat áll az autód, akkor egy öreg akkumulátor veszíthet a töltéséből. Napi használat mellett ugyanez az akksi még sokáig jó lehet.
A fordulatszám ingadozás/magas fordulatszám valószínüleg az alapjárati motor hibája. Ez is lehet hosszabb állás eredménye. Néhány óra/nap használat(akár intenzívebb is!) után rendbe kell jöjjön.
Ha nem így teszi, akkor érdemes szerelőhöz vinni, mert lehet, hogy valamelyik jeladód ment tönkre...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!