Ezres motorral autópályán?
Holnap Debrecenből Budapestre kell mennem édesapámért, a Ferihegyre.
Nekem egy 1.2-es Opel Corsám van, 45 lóerő, ezzel kell megtennem a 230 kilométeres utat.
Úgy gondolom jól vezetek, nem félek a forgalomban, vezettem már pályán, de nem ezzel a kocsival.(Budapesten tanultam meg vezetni, így ott sem félek)
A családi autónk egy Passat 1.9 TDI, de sajnos nem tudok azzal menni, mert édesanyám elvitte, és ő most külföldön van.
A kocsi műszaki állapota megbízható, eddig kétszer volt vele problémám,de igazából mindkétszer a saját butaságom miatt,egy alkalommal kifogyott a benzin (mer' e'megy azmég), egyszer pedig egy pocsolyába gázoltam nagy sebességgel, és fél-háromnegyed órára leállt, utána tovább tudtam menni.(mindkettő közel a házunkhoz esett meg)
Természetesen teli tankkal vágok neki az útnak, GPS-el, és felkészülve.
Megbízom az autóban, de azért van bennem egy kis félsz, hogy nem bírja majd a pályát, felforr a víz, vagy ehhez hasonló gond lesz.
Bár ez kicsit pesszimista hozzáállás, nem volt még példa ilyenre, csak mégis.(attól félek,hogy messze a lakóhelyemtől probléma lesz)
A másik, meg az előzések.
Az egy dolog,hogy a külsőben tervezem az utam, de lesznek ott lassabban haladó járművek, akár egy kamion 90-el, és azért nem döcöghetek végig mögötte.
Visszaváltani nem igazán lehet 90-nél, ha meg be kell lassítanom egy lassabb jármű mögött (mert "foglalt" a belső) akkor nyilván 5-ösben nem fog akkorát húzni,hogy beletapadok az ülésbe,(-sőt semmikor sem fog akkorát húzni-,) de a lényeg,hogy nekem nem 2 másodperc lesz megelőzni egy másik autót, és nem szeretném, ha tolnának, meg villognának (kit érdekel, persze, de azért kiváló arra,hogy stresszeljenek vele)
Visszafelé ott lesz apukám, így az már nem vészes, de az odaúttól őszintén félek.(valamivel több mint 1 éves a jogosítványom, és 15 ezer km-t vezettem eddig, ebből 12-t a Corsával)
Maximálisan tisztában vagyok a kocsi képességivel, nem fogok parádézni a pályán, de ha esetleg van valakinek tapasztalata, javaslata, esetleg csak simán biztatni szeretne azért hálás lennék!
Minden kulturáltan megírt válaszra pozitív értékelést adok!
Jól mondja az első,beülsz és mész.
Teljesen mindegy hogy ezres Corsa,vagy S500-as Merci vagy éppen egy szakadt Toyota Hiace,ugyanúgy kell menni mindegyikkel.
Ha vezettél vele 12 ezer km-t,és ismered a kocsit,akkor semmiben sem különbözik a 230km-es út a boltba elugrástól.
Persze idegesítő az amikor az autópályán előzi valaki végig a hosszabb kamionsort,de nem akar/nem tud 140-150-el vagy felette menni,akkor megy a villogás.Ez van,majd amikor befejezted az előzést akkor kitérsz,aztán hadd menjen.
Kezdőként inkább jobb is az autópálya ilyen távolságra,sokkal rosszabb amikor ismeretlen utakon,körforgalmakban stb helyeken kell tájékozódni.
https://www.youtube.com/watch?v=TrGHCBJgXjY
Megy ez 140-t is,max lassan éri el.
90-nél pedig csak 3 ezret forog 5-be,akkor miért ne lehetne visszakapcsolni?
6 ezerig pöröghet,akár tartósan is,de 140-nél is csak 4800-t forog,ami semmi.
Semmi baja nem lesz. Belenyomtam én is vagy 200 000 km-t egy C12NZ motoros 8 szelepes Corsába, Vígan mentem vele egy nap 480 km-t autópályán (H.szoboszló-Bp odavisza). Nem a kamionok mögött, hanem autópálya tempóval. Az ötödiket ne nagyon erőltesd, a legkisebb emelkedőn kérni fogja a negyedik fokozatot. Gondolok itt Pest előtt a Gödöllői dombság emelkedőire. Nem sokkal Pest előtt kérni fogja a harmadik fokozatot, azzal is megfutja a 120-at. Csak nyugi, többször megjártam ezt az utat, 3 személyel, csomagokkal. Ha van hűtés, és jó minőségű az olaj benne, semmi baja nem lesz. 8,5 l körüli fogyasztásra számíts.
Némi ereje van azért annak a motornak, de ahhoz hogy szedegesse a lábait, 4000-5500 között kell tartani a fordulatot.
"Maximálisan tisztában vagyok a kocsi képességeivel"...ez már csak azért sem igaz, mert itt kérdezed, hogy bírja-e? ...a magad képességeivel nem vagy tisztában, mert akkor nem kérnél segítséget..
Amúgy a félelmed természetes, tapasztalat-gyűjtési időszakban vagy..
Egy papíralapú térképen átböngészed a lehetőségeket, a legbarátságosabbat nagyjából memorizálod, aztán mehetsz is..
A legfontosabb, hogy megjegyezd az odavezető utak számozását..azokon haladva a kitáblázások segítenek.
Sehol nincs előírva, hogy neked 120-al kell kotorni...menj lassabban, és sokkal nyugodtabb leszel. Nem szégyen akár 90-el gurulni.
Amúgy ha azt hiszed, hogy nem adsz pozitív értékelést valakinek, az számít valamit...
csak szólok, hogy semmit.
Én sokáig egy 1.0-s aszfaltbetyár Suzukival jártam és azzal is lehet közlekedni. Nem szeretem kitaposni a kocsik lelkét, de 110-120 környékén elgurulhatsz nyugodtan.
Előzésnél a letolások stb elkerülésének érdekében számolj előre. Tehát nem megközelíted a kamiont, belenézel a tükörbe és mész ha lehet, hanem előre időzíts úgy hogy senki ne jöjjön mire utoléred, lendületből le is tudd előzni.
Kérdező, nem kell kinyomni a szemét. Te is a pályát versenypályának képzeled, hogy te kell legyél a leggyorsabb?
Lehet menni a pályán 100-110-el is, ahogyan azt a legtöbb autós teszi mostanában. Ha meg kamion előzöl ennyivel, akkor megvárnak, nincs semmi. Ez a villogás, tolás is csak urban legend. Naponta látok a pályán ilyeneket, hogy valaki lassan előz a pályán, a hátánál van 20 autó, és senki sem türelmetlenkedik. Vagy én is szoktam menni sz*rtig rakott furgonnal, 100 a végsebességem, ennyivel előzöm a kamionokat, és senki sem villog le a belsőben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!