Hogyan csalnak a fogyasztáson az autógyárak?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Csalnak is meg nem is - az előírt tesztelési módszerek nem elég pontosak, így elég sokan hajlamosak szabatosan értelmezni. A Mitsubishinél pl. az volt a probléma, hogy nem a japán szabványnak megfelelő gördülési ellenállású gumikat használtak - így simán nyertek 1l/100 km-t a menetpróbán. Na most ha belegondolsz, ez azt jelenti, hogy ha a vásárló is hajlandó megvenni azokat a gumikat (valami Michelin Energy Saver-szerűséget kell elképzelni) meg ugyanúgy valami hígabb olajat önt a motorba, illetve hajnal 4-kor sűrű levegőben és gyér forgalomban jó minőségű aszfalton indul autókázni, ő is fog tudni a gyári adatokat megközelítő értékeket produkálni.
Mondjuk ennél jóval szembetűnőbb turpisság szokott lenni a turbó motor / nagy kasztni kombináció, amit pl. a Renault vagy a BMW alkalmaz előszeretettel az utóbbi időben. Ha valaki eltalálja, hogy a turbó mikor működik hatékonyan, akkor egy ilyen autó is nagyon takarékos tud lenni, de igazából valós körülmények között a járművezetők többségének ez nem fog menni.
Amúgy a fedélzeti számítógép által kiírt adatokkal is tudnának csalni, mert az nem tudja megmérni, hogy mennyi üzemanyagot fecskendezett a motorba, csak számolni tud, hogyha x ideig volt nyitva a szelep meg y ideig kapott áramot az injektor, akkor ennek és ennek kellett történnie - de egyrészt hülyeség volna a végtermékkel szivatni a felhasználót - másrészt a jó öreg kockásfüzetbe vezetett tankolási jegyzőkönyv úgyis elég hamar lebuktatná őket. Tehát ez sztornó, a hiba csak a gyári adatokban van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Régen nem csaltak ennyire pofátlanul . Volt folyamatos 90, 120, és városi fogyasztás. Ez elég jó képet adott a valóságról. Manapság meg van képük ilyen hibrid "környezetkímélő" batárokra 2 litert odaírni,hogy annyit eszik..Aztán valóságban 8at eszik,mert a 20 km-re se jó zsebtelep ami bennük van hamar lerokkan aztán beindul a 2-3-sok literes turbomotor.
Van ez a spritmonitor.de oldal azt érdemesebb nézegetni a középátlag nagyjából kiadja a valóságot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!