Jobb a v6 os motor mint a sor 6 os?
A V motoroknak mindig nagyobb a nyomatéka a hengerelrendezésnek köszönhetően. Bár manapság már az erőbeli különbségek nem ebből adódnak, csupán annyi, hogy melyik gyártó mennyit akar kihozni az motorból.
Ami fontosabb, hogy a soros motorok szeretnek nagy fordulaton pörögni (mondjuk a dízelek nem annyira), cserében kisebb fordulaton gyengébbek is általában). Legalábbis így volt a 90-es és a 2000-res évek körül. A V elrendezésű motorok cserében már szinte alapjárattól toltak, még a benzinesek is, de ilyen 4-5000 körül már semmi élet nincs bennük. Sokan jobban preferálják a soros motorokat, mert elméletileg az a legfinomabb járású (kb. mint a V8-as motorok). Mások jobban szeretik a V motorokat, mint például én, főleg az alacsony fordulaton jelentkező nyomaték miatt. De a V6-os motorok is nagyon finom járásúak, efelől ne legyen kétséged. A V motorokat alkalmazzák a legszívesebben, mert fele annyi hely kell neki, mint egy sor6-os motornak. Sor6 motor tudtommal már csak a Mercinek és a BMW-nek van.
Enyémre nem igaz amit az első ír.
2 literes V6,de csak 180Nm,cserébe 7600-ig pörög.
90-es évekbeli japán
Én a sör6-ot kedvelem a legjobban.
Hogy műszakilag átlássuk miről van szó itt van egy példány [link]
Van húzása rendesen és olyan nyomatékom lesz tőle hogy azt hiszem bármit el tudok tolni.
"Enyémre nem igaz amit az első ír."
Természetesen nem törvényszerű mit írtam, de nagy általánosságban véve elmondható, hogy a sor6 jobban szeret pörögni. Például ha a német vasakat hasonlítjuk össze, akkor ez egyértelmű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!