Nemsokára elkezdem oktatóval a vezetést és elfelejtettem megkérdezni hogy benzines vagy dieseles az autója?
Ebben ugyan van valami,de te kezdő soforkent ebbol semmit nem fogsz észrevenni!
Meg a dizellel is ugyabugy kell elindulni mint a benzinessel!Mert az urban legendektől eltérően a dízelnek is kell gazt adni indulaskor,es nem alapjaraton kinoztatva kell raengedni a kuplunhot!
"gyakorolgattam már otthon benzinessel azért teljesen kezdő nemvagyok"
Jajjj...azert mert egyszer megkaptad a kocsikulcsot es beindítottad a verdat,esetleg kialltal vele a nagy kapun,az meg nem gyakorlat....az simán semmi!
Tökmindegy, mindegyiken meg van emelve az alapjárat!
Ha nem tök hirtelen engeded a kuplungot, már nem fullad le.
Csak hogy a kérdésedre is válaszoljon már valaki :)
A műszerfalból is lehet azért sejteni, hogy milyen autó. A fordulatszám mérő alacsonyabbra van skálázva, mint egy benzinesnek (már ha lesz benne ilyen). Gyújtás ráadásakor figyeld az ellenőrző lámpákat, hogy az izzítás felvillan-e.
Ha ketyegő autóba ülsz be, akkor figyelj a hangjára.
Ha végképp nem jössz rá, akkor meg fordulj bizalommal az oktatód felé. Elvégre azért kapja a fizetést, hogy mindent elmondjon, amire kíváncsi vagy. :)
Majd megkérdezed, mert nem látni amúgy sőt észre se venni kb... Én benzinesen vagyok (direkt mert az van otthon), de mint kiderült az órákon autógázzal megyünk, csak annyi benzin van benne hogy elinduljon, semmi különbség nincs (vezettem egy másik oktatóautót ami szintén benzines, annál nincs gázüzemű lehetőség, semmi különbség) emelt alapjáraton van direkt az oktatóautó azért hogy nehezebb legyen lefullasztani, de megtanítják hogy azért kisgázzal kell elindulni (dízelnél is!) hibába menne el alapjáraton is, de jobb azzal megtanulni. Dízelessel tanult az egyik barátnőm és az otthoni benzinessel jól megszenvedett mire megszokta... benzinről dízelre könnyebb váltani mint fordítva.
Ha nagyon béna az ember akkor meg mindegy mert le fog fulladni bármelyik (kuplungról leugrás vagy fékezés kuplung nélkül pl), meg kell tanulni azt is hogy ezekre hogyan kell reagálni.
Az otthoni beindítás, beállás nem gyakorlás amúgy, nem rosszindulat csak tudd hogy ettől még totál kezdő maradsz, sőt az első jópár órán bénának fogod érezni magad, az első városi vezetéskor főleg :D Jajj, ha ezek számítanának, semmit se jelent amúgy, én mentem forgalomtól elzárt területen a jogsi előtt párszor apuval és ahhoz képest a városban vagy rutinpályán vezetés teljesen más. Ott vannak a többiek, figyelni kell mint pocok a lisztben, szétnézni folyamatosan, az oktató beszél hozzád, adja a feladatokat, tanácsokat, kuplungkezelés (fogáspont megtalálása, megtartása, minél lassabban menj vele feladat), váltókezelés vakon, sávtartás, index kezelés, kormánnyal egyszerre, kanyarodás előtt visszafékezés megfelelően, időben váltás vissza, padkához tartás - ez lesz a gyakorlás igazából és az első jópár óra rendesen izzadós, bakizós, akármilyen jó vagy, én is a talpraesett vagyok az oktató szerint, akivel lehet haladni mert ügyes, fejlődő, de azért vannak hibák és ez így van rendjén, sőt az első két évben is kezdő jogsis maradok aki fog hibázni, lefulladni :D És még meg is kell szokni az oktatóautót amúgy, mert minden autó más.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!