Károsit e a hamari váltás egy benzines motort?
Autó függő.
Nálam 2000-nél már maga az elektronika jelzi, hogy kéne váltani és alapvetően 1500 körül "tartja"/szereti a fordulatot.
Hali!
Nekem egyszer bedöglött az EGR szelepem egy benzines autómnál és mikor a szerelő megjavította az autót,azt ajánlotta,hogy néha pörgessem azért,mert bedugul a szelep. [Utána tényleg nem volt ilyen gondom,bár 1 év után eladtam az autót.]
"értem ez alatt azt,hogy 2000nél felváltok hogy ne pörgessen és ne fogyasszon annyit"
Akkor kezdjük az elején.
Egy átlag szívóbenzinnek úgy 3500-4500 között van a nyomatékcsúcsa,a teljesítménycsúcsa pedig 4500-6000 között valahol.Szerintem már innen sejthető,hogy a 2 ezernél váltás abszurdum.
Egyenes vonalú egyenletes mozgásnál amikor nincs emelkedő,a legjobb üzemi paramétereket a teljes fordulattartomány nagyjából harmadánál teljesíti a motor,míg gyorsításnál a fordulattartomány felénél.
A legkisebb kopás pedig a teljesítménycsúcs alatt 200-300rpm-el van.
Tehát amit te írsz,az teljesen rossz.Sokat is fogyaszt tőle,és el is barmolhatod a kis olajnyomás miatt.
2 ezres fordulatszám alá nem is nagyon kéne bemennie egy 2liter alatti szívómotornak,és 3 ezer alatt soha nem kéne felkapcsolni GYORSÍTÁSNÁL.
Fogyasztani pedig akkor fogyaszt a legtöbbet,ha alacsony fordulaton terheled,illetve ha teljesítménycsúcson és afelett használod indokolatlanul.
Károsításról pedig itt írnak
1. kérdés: milyen motor?
2. Attól hogy kevesebbet forog nem biztos hogy kevesebbet is eszik(!)
3. Kenési elégtelenségek jelentkezhetnek hosszútávon.
#4
Személyesen ismerem Göbölyöst, minden tiszteletem az övé, de ezzel az írásával nem értek egyet, mégpedig azért, mert személyes ellenpéldám van. Újkora óta enyém az autóm, 1.5 benzin, városban 1600-1800 környékén váltok, ezzel még a Hungária körút iramát is simán tudja tartani. 190 ezer km után bontatlan és zajmentes a motor.
És igen, alacsonyabb fordulaton alacsonyabb a fogyasztás is, legalábbis nálam, jelen esetben kb 2 literrel. Ez azt jelenti, hogy ha a fordulatpártiakra hallgatnék, most körülbelül 1.5 millió forinttal lennék rövidebb, amit feleslegesen tankoltam volna bele az elmúlt 11 évben. Az EGR miatt sem aggódom, mert pörgetni is szoktam, ha elgurul a gyógyszer.
Elhiszem, hogy jó érzés pörgetni, és kell valami önigazolás, hogy nem is azért pörgeted, mert jólesik, de attól még nem ördögtől való a spórolás sem.
Továbbá, ha minden valószínűség ellenére igaza lenne Göbinek, még mindig sokkal bentebb vagyok egy párszázas javítással, mint mínusz 1.5 millió benzinpénzzel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!