Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Károsit e a hamari váltás egy...

Károsit e a hamari váltás egy benzines motort?

Figyelt kérdés
értem ez alatt azt,hogy 2000nél felváltok hogy ne pörgessen és ne fogyasszon annyit
2016. aug. 27. 12:34
 1/6 anonim ***** válasza:
Ha ésszel csinálod, nem. A lényeg, hogy ne erőlködjön, ha lent is kényelmesen viszi a kocsit, akkor semmi baja nem lesz tőle.
2016. aug. 27. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Autó függő.

Nálam 2000-nél már maga az elektronika jelzi, hogy kéne váltani és alapvetően 1500 körül "tartja"/szereti a fordulatot.

2016. aug. 27. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 Mosqu!to ***** válasza:

Hali!


Nekem egyszer bedöglött az EGR szelepem egy benzines autómnál és mikor a szerelő megjavította az autót,azt ajánlotta,hogy néha pörgessem azért,mert bedugul a szelep. [Utána tényleg nem volt ilyen gondom,bár 1 év után eladtam az autót.]

2016. aug. 27. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
37%

"értem ez alatt azt,hogy 2000nél felváltok hogy ne pörgessen és ne fogyasszon annyit"


Akkor kezdjük az elején.


Egy átlag szívóbenzinnek úgy 3500-4500 között van a nyomatékcsúcsa,a teljesítménycsúcsa pedig 4500-6000 között valahol.Szerintem már innen sejthető,hogy a 2 ezernél váltás abszurdum.

Egyenes vonalú egyenletes mozgásnál amikor nincs emelkedő,a legjobb üzemi paramétereket a teljes fordulattartomány nagyjából harmadánál teljesíti a motor,míg gyorsításnál a fordulattartomány felénél.

A legkisebb kopás pedig a teljesítménycsúcs alatt 200-300rpm-el van.


Tehát amit te írsz,az teljesen rossz.Sokat is fogyaszt tőle,és el is barmolhatod a kis olajnyomás miatt.


2 ezres fordulatszám alá nem is nagyon kéne bemennie egy 2liter alatti szívómotornak,és 3 ezer alatt soha nem kéne felkapcsolni GYORSÍTÁSNÁL.


Fogyasztani pedig akkor fogyaszt a legtöbbet,ha alacsony fordulaton terheled,illetve ha teljesítménycsúcson és afelett használod indokolatlanul.


Károsításról pedig itt írnak

[link]

2016. aug. 27. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

1. kérdés: milyen motor?


2. Attól hogy kevesebbet forog nem biztos hogy kevesebbet is eszik(!)


3. Kenési elégtelenségek jelentkezhetnek hosszútávon.

2016. aug. 27. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
69%

#4

Személyesen ismerem Göbölyöst, minden tiszteletem az övé, de ezzel az írásával nem értek egyet, mégpedig azért, mert személyes ellenpéldám van. Újkora óta enyém az autóm, 1.5 benzin, városban 1600-1800 környékén váltok, ezzel még a Hungária körút iramát is simán tudja tartani. 190 ezer km után bontatlan és zajmentes a motor.

És igen, alacsonyabb fordulaton alacsonyabb a fogyasztás is, legalábbis nálam, jelen esetben kb 2 literrel. Ez azt jelenti, hogy ha a fordulatpártiakra hallgatnék, most körülbelül 1.5 millió forinttal lennék rövidebb, amit feleslegesen tankoltam volna bele az elmúlt 11 évben. Az EGR miatt sem aggódom, mert pörgetni is szoktam, ha elgurul a gyógyszer.


Elhiszem, hogy jó érzés pörgetni, és kell valami önigazolás, hogy nem is azért pörgeted, mert jólesik, de attól még nem ördögtől való a spórolás sem.

Továbbá, ha minden valószínűség ellenére igaza lenne Göbinek, még mindig sokkal bentebb vagyok egy párszázas javítással, mint mínusz 1.5 millió benzinpénzzel.

2016. aug. 27. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!