Őrültség megvenni egy 8 éves 150 ezer kilométert futott BMW X5-öt 3 literes 285 lóerős dizel motorral?
Ez egy jó motor, elég megbízható és strapabíró. Gondolom az autó automata váltós. Ha minden rendesen volt rajta szervizelve, garantáltan nem ér meglepetés az autóval. Más kérdés, van-e egy ilyen autót pénzed fenntartani ? Tudod, hogy egy sima olajcsere mondjuk a váltóban menyibe kerül ? Üzemanyag szűrőt is kell cserélgetni, stb. Tehát a normál szevize is pénzbe kerül. Ha a keret erre megvan, vedd meg bátran. Plusz legyen egy kis tartalék, ha bármi előjönne rajta, mert ennyi km után már előfordulhatnak az autó szempontjából apró, de azért pénztárca terhelő kiadások.
Összefoglalva: ha megteheted, hogy egy drága BMW-t tarts fenn, vedd meg. Ha amúgy csak mondjuk egy Astrára lenne keret, akkor ne tedd. Vagy vedd olcsón és add el többért :-)
"Vagy vedd olcsón és add el többért" - ezt kapásból felejtsd el. Nem lehetetlen ugyan, de nyűgös, macerás, bizonytalan biznisz, hacsak nem "ügyeskedsz" (csalsz).
Autót vásárolni csak tulajdonostól lehet, tehát előbb át kell íratnod a nevedre, kifizeted az illetéket, ami egy ilyen autó esetében nem kevés, azt hozzáadod a vételárhoz, s máris kérdéses, hogy el tudod-e adni, haszonnal...
BMW-t akkor vegyél, ha nem gond a fenntartása, meg kell fizetned a márkanevet is minden egyes alkatrész, de olajcsere esetében is.
Már miért lenne öngyilkosság? Nagyon jó autó, és nem olyan drága ám a fenntartása, ha nem márkaszervizbe hordod, és nem hagyod, hogy kicseréljenek olyan dolgokat is, amit amúgy nem kell.
A bibi ott van, hogy egy 5 éves, szép E-klass Mercit nem cserélnék el semmi pénzért egy 8 éves X5-re.
Ha megbízható az ismerős, akkor így érdemes leginkább használt autót venni.
De mindenképpen próbáld ki az autót, ha még nem tetted meg, akár kérd el egy hétvégére is, mert az E Mercihez képest biztosan kényelmetlen lesz az X5.
Nekem egy fél éve volt hasonló szitu, szintén ismerős, szintén X5, csak 110e km-el. Eljátszottam én is gondolattal, hogy mi lenne, ha lecserélném.
Nekem Volvo XC60-am volt (és maradt is), az 5 hengeres 215 lovas, amikor kipróbáltam az X5-öt.
Hát mit mondjak, nem volt nehéz eldönteni, hogy marad a Volvo. Kényelem, komfort, rugózás, beltér minőség, ég és föld az XC60 javára. És nekem nagyon hangos volt a sorhatos.
6: Az enyém most 4 éves, ráadásul bézs bőr, és szinte újnak néz ki még a vezetőülés is. Mondjuk én évente kétszer ápolom a bőrt, ez tény. Nincs az a csúnya kifényesedés meg hosszanti ráncosodás mint a Bmw-knél.
Viszont korábbi Volvo-knál tényleg lehetett probléma a bőrrel (vagyis inkább szerintem a minőségellenőrzéssel), ezt többektől hallottam már.
Mondjuk azt neked kell tudni, hogy mennyire megbízható az ismerősöd, hogy egy 8 éves autónál mennyire hihető a 150e km (kivéve, ha nem 2 autót használt felváltva).
Mert azért aki ilyen kocsit vesz, az általában sokat is autózik.
Én azért feltételezem, hogy az ismerős, mint magánszemély nem tekergeti az órát azért, hogy a haverját (ismerőst) átverje. Viszont eszembe jutott, hogy ez a bivaly dízel motor (biturbó?) mintha szerepelt volna valahol és ezt találtam. Továbi okoskodásom helyett ezt olvasd el:
[link] valamint ebben a cikkben legördítve a piros részen találsz infót. Lehet, el kéne vinni hozzájuk megnézetni. Az többbet ér, mint az itteni nagy szakértők (mint én) tippelgetései. Ugyanis tényleg sok pénzről van szó, ami ráadásul a Tiéd, nem a miénk. :-) [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!