Hogyan kell tökéletesen váltani motorral?
Ez gyakorlás kérdése. A motor ugyebár szekvenciális elven működik, tehát gyorsabban lehet vele váltani mint egy sima szinkron "H" váltóval.
A leggyorsabb váltás úgy érhető el, ha nem kuplungolsz. A dolog lényege, hogy nem szabad terhelni a fogaskerekeket, csak akkor fog sikerülni a váltás. Magyarul egy pici gázelvétel kell. Ez egy kényes pont, hiszen ha korán próbálsz váltani, akkor még húz a motor, ha túl későn, akkor meg már motorfékez. Kis gyakorlás kérdése. Én ezzel együtt folyamatosan NEM ajánlom a kuplung nélküli felfelé váltást, mert nem tesz jót a fogaskerekeknek HOSSZÚ távon. Én pl. akkor szoktam váltani kuplung nélkül, ha egy nagyobbat gyorsítok (GSR600).
Egyébként igenis tessék használni a kuplungot, nem véletlenül van az a kar ott!
A gyors váltás kuplunggal szintén az időzítésen múlik. A kar behúzásával egy időben csak picit engeded vissza a gázt, csattintod fel a váltót és már el is engeded a kuplung kart és gáz.
Néhány gyártó alapból kínál kuplung nélküli, úgynevezett "quick shifter" váltókat. Ezek gyakorlatilag úgy működnek, hogy egy szenzor érzékeli, hogy elkezdted felfelé tolni a váltókart, egy pillanatra elveszi a gyújtást, így levéve a terhelést a fogaskerekekről. Megtörténik maga a váltás és visszaadja a gyújtást. Persze mindezt néhány tized mp alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!