Én vagyok ennyire mázlista vagy német és japán autó tulajok csak fröcsögnek?
Megane 1 1.6 16v 123e km-err vettem 190-el adtam el csak olajcsere és szűrök első fékbetétek.
megane 2 2.0T 163le 90e km vettem vezérlés csere (mert előírás) olaj és szűrők első hátsó féktárcsák és betétek csere. 150e km-er adtam el
peugeot 307 1.6hdi 200.000km-el vettem 260.000-er adtam el olajcsere + szűrők, mert előtte mindent megcsinált a tulaj ezért is vettem meg ennyi km-es dízelt mert ismertem a tulajt.
Most alfám van hiba mentes megy, semmi de semmit nem költöttem autóimra a még izzókat sem.
Mázlista vagyok vagy baromság ez az olasz francia előítéletek.
"semmi de semmit nem költöttem autóimra a még izzókat sem"
6 Renault után ezt nem hiszem el, hiszen csak a H7 izzókat évente kell cserélni,mert a kialakításuk miatt eleve szarok!
Egyébként a legutóbbi Megane ph2 1.6 16V autómat 340 ezer km-rel adtam el. A nepper simán elhitte, hogy csak 240 van benne.
Szinte az összes autó képes hibamentesen üzemelni évekig, ha a gazdája megadja neki az alapvető karbantartásokat.
Igen, mert a német a DAS AUTO...
Mondom a sztorimat:
Februárban autóvásárlásra adtam a fejemet, s-mivel a rozoga bal lábam miatt már nehézkes a napi kétszázötven kuplugolás a dugóban, automatára esett a választásom. Ki is néztem magamnak egy kívülről szép állapotú, ránézésre gondos gazdától származó 1.9-es PD kombi Passatot. Nyélbe is ütöttük az üzletet, boldogan(?!) távoztam a friss szerzeményemmel a kereskedőtől(!)...
A galibák ott kezdődtek, hogy mivel digit klímás a gépjármű, a kereskedő ugye "nem tudta", miért nincs klímaszíj a kompresszoron, de "nem volt ideje" feltenni a szíjat az autóra, amit oda is adott, gázt megmutatta azért, hogy van benne...
Na ugye, dolgozó ember lévén, két-három napra rá, elvittem volna átiratni a szerzeményemet, de az okmányirodában derült ki, hogy nekik kell egy "eredeti" papír, ami a kereskedő, és az előző tulaj között köttetett...
Nosza, telefon a kereskedőnek, menjek el érte, de csak bemutatásra tudja odaadni, mert már iktatta...
Másnap irány a kereskedő, 120km, végülis, a mai üzemanyagárakkal mi is az... papírozás, okmányiroda, rakat pénzecske csilingelt kifele a pénztárcámból...
Pár napra rá, elviszem a verdát egy ismerős szakihoz, mert (milyen furcsa) nehezen indult el, valamint akkor már nézzük meg a légkondit is... Hát persze, hogy a kompresszor tengelyéről a ricnit lenyalta a meg nem húzott kuplung... Nosza, akkor kompresszorcsere, vadászat rá, mert vw-ék, csak két évig gyártották ezt a fajta bal-felső csövezésű kompresszort... Nagy nehezen lett bele bontott, 60 pénzért, és még működik is...
Aztán jött a feketeleves...
Egyik nap, barátnőm szüleitől jöttünk haza, nagy hangerővel szólt a mulatós józsi(amit utálok), mikor azt veszem észre, hogy emelkedik a fordulatszám, viszont a sebességem nem változott...
Félrehúzódtam, telefon elő, segítség...
Automata váltó beadta az unalmast. Első szaki 350-et mondott a javításra, második 3-400 között, végül 170-ben állt meg egy nagyon jó mester keze által.
Ok, szép az élet, hiszen ez már DAS autó, a szakadt Brava után, aztán elkezdte csipegetni az olajat a drága, nem nagy dolog, szelepfedél tömítés csere a garázsban, 10 perc (lenne, ha lenne megfelelő sűrű ricnis thorx csavarhúzó itthon)... 4000 pénz a tömítés, ezerötszá' egy crowafej hozzá... Olajszivárgás megszűnt a dekni alót, de még mindig picit csipegette... Mondom 300.000km óra szt, az 300.000 valószínű okosban, így érthető...
Havai dizsi, DAS AUTO...
Egyre nehezebben indult reggelente, javasoltak nekem izzítógíertya cserét, hőgombát cseréltem, vitte a pénzt, miután ezek megvoltak, még mindig nehéz indítás, de csak az első...
Aztán egyszer csak elkezdett kékesen füstölni a drága, és elég maró szaga is volt... és rájöttem! PD tömítés csere... Hengerenként a garázsban 4000-ér megvolt, és mostmár szépen indult a DAS AUTO...
Majd kb két hete ismét a barátnőm szüleitől jöttünk haza... Egyre gyengébbnek éreztem az autót, de biztos csak képzelődök, gondoltam én... Majd hazaérvén megállok, és ketyegtettem még a dieselt, hogy a turbó tudjon hűlni, valami érdekes ciripelést hallottam, éreztem, hogy baj lesz... Másnap vinném szakihoz, de kékes füstöt okád a DAS AUTO, már alapjáraton is befüstölte az udvart... Igen, a turbó felkapta az olajat = turbó tengelytörés...
Szaki barátom csak jövőhéten tudja vállalni, addig marad a (mások szerint) mindenhol beszaró fiat brava.
Igen, irányárat már kértem a javításra, ha szerencsém van, 120-130 körül megjavítják a turbót.
Hiába, az öreg 96-os Bravámmal nem szívtam semmit, csak egyszer a generátorral, de azért
a DAS AUTO, az DAS AUTO...
Utolsó hát nem volt szerencséd.
Több Passatos ismerősöm van (szám szerint 2) egyik 110.000 rel vette most van benne 170.000 olajon és fékbetéteken kívűl semmit nem vett bele és semmi baja sincs (még?)
A második költöget rá de semmi extra.. Kopó alkatrészek
Mind kettő 2.0 Tdi
Nos nekem csak Audikkal van tapasztalatom.
Egy c5 2.5 Tdi 180 lovas om volt 7 évig,új korától 600 valahány ezerrel adtam el, kopó alkatrészeken és Szíjcseréken kívűl semmit sem költöttem rá.
Aztán most egy A6 C6 om van (szintén üj korától) 217 ezer van most benne szintén kopó alkatrészeken kívűl semmi.
Úgyhogy valószínűleg szar darabot fogtál ki
(Viszont van egy ismerősöm ismerőse de én nem ismerem, na ő vett ugyancsak egy Passat 2.0 Tdi modellt b6 és még szinte haza sem ért vele mert lszakadt a vezérlése és tropára vágta a motort, már az autó árát bele költötte de még most sem megy úgy mint kéne)
Tdi oltasra csak annyit, hogy van egy 450ezret futott es aktivan jarkalo 3mas golfunk, elotte pedig egy durvan 1.2millional kikonyoklo audi 100asunk.
1.9 tdi-re meg minek automata? Es azert draga a javitasa hozza mert a vw csak sajat maganak gyartotta a 4 es 5 sebesseges valtoit, nem tömegcikk mint a ZF, hogy egy aston martin v12es alatt ugyan az a ZF6 valto van kod szerint mint egy a6 v6 tdi-ben. Ez a nem mindegy.
Passatot, vagyis inkabb oregebb tdi-t mar caak azert se vennek mert 90%a tekert a hahun. Max munkasautonak. Dragabb auto eseteben pedig ha valami rossz a motoron-valtoban, fullel es szamitogeppel ellenorzod. Ha hibatlan, akkor nincs para. Ezalatt tovabbra is egy dizel motort ertek, mint a bmw m57-es blokkja. Gyarilag elmegy 400ezer km folott pedig common rail. A valtoja se azokott megdogleni, ZF5-tol egeszen a ZF6ig van alatta automata. Manulaiskent pedig foleg nem divat elromlani. 1.9 tdi ala 25ezerert kapsz joballapptu valtot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!