Sok hengeres autót, Nyugat-Európában is csak a jómódúak engedhetnek meg?
Sok henger alatt a 6 és az attól felfele levőket értem.
Gyakran járok Ausztriában, ahogy nézem az autókat, tulajdonosaikat, feltűnt, hogy 2 literesnél nagyobbakat nem tartanak.
Tehát, az átlagember nem engedhet meg magának egy két literes középkategóriás limuzinnál nagyobbat.Főleg a Passatok, Mazda 6-osak népszerűek.Azokból is a dízel.
Aki kicsit átlag feletti, az már vesz Audi A4-est, vagy BMW 3-ast.
De, ennél nagyobbakat, nagyobb motorral nem nagyon vesznek az átlagemberek.
Magyarországon is van Ferrari. Nem csepelen, vagy a nyóckerben, de van. valószínűleg te is olyan helyen jártál, mint nálunk pl. ferencváros. ott már vannak újabb autók, de bmw, merci, audi feletti kategória nem nagyon.
egyébként használtan a nagyobb motorral szerelt autó olcsóbb. (itthon legalábbis) valószínűleg azért, mert nehezen fenntartható, mindenki szabadulna tőle. ezzel azt akarom mondani, hogy a "sok hengeres autó" nem feltétlen a jó mód jele.
Én németeknél pont nem ezt látom.
Az itteni magyarokban még benne van az az őskommunista beidegződés, amikor az 1600-os lada luxus volt.
Ők a törzsvásárlók az 1.2-es háromhengeres lendkereskes VW-okra.
A németek ha sokat ingáznak szivesen vesznek 2.0 literes dieseleket, hobbinak meg nagyobb dolgokat, 3.5-ös V8-at stb. Persze mindenkinek az ami neki fontos. Aki családit vesz, vesz mondjuk BMW X3-at X5-öt, de akár valami renault-t, csak nagy legyen meg ne egyen sokat.
A másik elvált kolegám meg valami 2.6os pontiac kabriót vett, mert most neki épp kapuzárási pánikja van.
A török villanyszerelőink S500-as mercit meg E-klassét vettek, majd az 500-ast pár év után gyrsan eladták, mert rájöttek hogy nem ócsó az alkatrész.
Szóval mindenki vesz mindent.
Azért nem is várhatod el, hogy minden udvaron egy 3 literes benzines vagy dízel dög álljon. Pedig így is többszöröse a nagymotoros autók száma Németben vagy Ausztriában Magyarországhoz képest. De hogy miért nincs mindenkinek 3 literes:
-a legtöbben új autót igyekeznek venni. Márpedig újonnan egy 3.0-ás Audi sok-sok ezer, akár 10 ezer eurókkal is drágább lehet egy 2.0-nál
-fogyasztás: a nagyobb motoros 1-2 literrel többet fog enni, és ha a német megy évi 50 ezer km-t, akkor súlyos pénzeket spórolhat a 2.0-val.
-adó és biztosítás: egy 3.0 TDI-re például 2000-2500 euró a biztosítás egy évre Ausztriában és Németországban. Akkor, ha már idősebb a tulaj!! Az adó is egy jó ezres legalább. Egy 2.0-ra a biztosítás is kijön 600-700 euróból, az adó max 300 euró.
-környezettudatosság: nagyon sok zöld van Ausztriában és Németországban, aki legalább önigazolásként próbálja "óvni" a földet. Tehát ilyen módszerekkel, hogy csak 2.0-ás BMW-t vesz, nem 3.0-ást.
" és ha a német megy évi 50 ezer km-t, akkor súlyos pénzeket spórolhat a 2.0-val."
Igen, a V8 mellé vettem egy öreg dieselt(mert a vasműbe kár még ez is, de az öregebbre még több az adó), 1 év alatt megspóroltam az árát napi 70-80 km-en.
"-adó és biztosítás: egy 3.0 TDI-re például 2000-2500 euró a biztosítás egy évre Ausztriában és Németországban. "
Csak ausztriában. Németeknél a V8-ra fizetek 230 euró adót évente, mert zöld, a biztosítás már 500 alatt van a bonusok miatt. A diesel 2.0-ás, arra 330 az adó, mert sárga, nincs részecskeszűrő, és még bevezethetik a kék kártyát is, amit csak 2015 utáni dieselek kaphatnak. Ezt a témát felkapták a VW botránnyal. A biztosítás erre is 400 felett van valamivel.
Itt mindenki le akart beszélni a 2 literes dieselről, mert állítólag amit vettem, sok ond van vele, rá akart a szerelő is a 6 hengeres 3 literesre beszélni, mert az sokkal megbízhatóbb. Vettem észre, azok vagy megfizethetetlenek használtan is, vagy csillió km van bennük. Eddig lekopogom, nem volt a kisebbel sem gond. Ja de, egyszer kiment egy biztosíták és elkezdett fűteni a 30 fokban.:S
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!