Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbó benzin motoroknál...

Turbó benzin motoroknál hogyan van megoldva az üzemanyag nyomásának szabályozása?

Figyelt kérdés

Most elsősorban a nyomó-karburátoros autóknál használt technikára gondolok (bár lehet, hogy injektornál is ugyan ez a helyzet, de ahhoz nem értek).

Ugye, amíg nem épül fel a turbónyomás, addig a benzinnyomás pár tized bár, de ha már van mondjuk 1 báros turbónyomás, akkor a benzinnyomásnak is 1 bárral növekednie kell.

Én két féle nyomásszabályzót ismerek: vagy egy fix értékre lehet beállítani a nyomást (kézzel), vagy vákuum szabályzott, fojtószelep és a motor közötti szakaszról kap egy referenciaértéket. (Gondolom ezeken kívül még van egy pár fajta, köztük, ami meg is válaszolná a kérdésemet.)

Turbónál ezt hogyan oldják meg? Ebben az esetben csak a turbónyomás "megérkezéséig" beszélhetünk vákuumról, így nem hiszem, hogy működőképes lenne, az a típus, amit az előbb leírtam.



2016. aug. 20. 20:26
 1/4 anonim ***** válasza:
Karburator eseten nem nyomas alatt jut be az uzemanyag a szivotorokba...a karbiban nincs nyomas alatt a benzin. Az uzemanyagot a levego arramlasa altal keltett nemtom milyen ero (venturi hatas?) szivja at a fuvokan,minnel tobb levego minnel nagyob sebeseggel halad at a karbin annal tobb benzint "vesz fel"...hobbiszerelo vagyok,lehet nincs igazam ugyhogy ne vedd keszpenznek :)
2016. aug. 20. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Amit én ismerek karburátort, ott bizony nyomás alatt van (igaz, nem nagy, 0,1-0,2 bár) az üzemanyag is, még szívó üzemmódnál is. Azért kell megemelni a benzinnyomást turbósításkor, mert különben a turbónyomás visszalökné a fúvókacsövön keresztül a benzint. Persze, ettől még igaz lehet, amit írsz :)
2016. aug. 20. 22:26
 3/4 pegazus001 ***** válasza:
Szia! A karburátoros motoroknál nincs üzemanyag nyomás, csak annyi amit az AC pumpa ad. Ez elég ahoz, hogy a tűszelep ellenállását legyőzze! Az injektoros motoroknál a helyzet kicsit más. Van alacsony, és magas nyomású injektor. Két féle ECM modullal szerelik a régebbi tipusokat ECU, és EFI rendszer. Az alacsony nyomásnás 1.1 -- 1.3 bar között van, mig a magas nyomás lehet akár 6.5 bar is (lásd BMV 520 ) Üdv :-)
2017. febr. 25. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
De itt turbós motorról van szó. Tudomásom szerint, ha nyomás alá helyezünk egy karburátort (legyen 1 bár), akkor ezzel az értékkel az üzemanyag nyomást is meg kell emelni, mert különben az úszó helyzete miatt a tűszelep sosem tudna kinyitni.
2017. febr. 25. 19:45

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!