Turbó benzin motoroknál hogyan van megoldva az üzemanyag nyomásának szabályozása?
Most elsősorban a nyomó-karburátoros autóknál használt technikára gondolok (bár lehet, hogy injektornál is ugyan ez a helyzet, de ahhoz nem értek).
Ugye, amíg nem épül fel a turbónyomás, addig a benzinnyomás pár tized bár, de ha már van mondjuk 1 báros turbónyomás, akkor a benzinnyomásnak is 1 bárral növekednie kell.
Én két féle nyomásszabályzót ismerek: vagy egy fix értékre lehet beállítani a nyomást (kézzel), vagy vákuum szabályzott, fojtószelep és a motor közötti szakaszról kap egy referenciaértéket. (Gondolom ezeken kívül még van egy pár fajta, köztük, ami meg is válaszolná a kérdésemet.)
Turbónál ezt hogyan oldják meg? Ebben az esetben csak a turbónyomás "megérkezéséig" beszélhetünk vákuumról, így nem hiszem, hogy működőképes lenne, az a típus, amit az előbb leírtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!