Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora teljesítménynövekedést...

Mekkora teljesítménynövekedést lehet kihozni egy e36 318i cabrio-ból ésszerű határok között?

Figyelt kérdés
1.8 as sima alap motor, teljesen gyári, nem IS! 116Le a gyári adatok szerint. Én első körben gázgyorsítós kipufogó rendszerre gondoltam, hengerenkénti leömlővel, a légszűrőházba sportlégszűrő betét(nem direktszűrő!), 3pólusú gyertyák, és chip. Tisztában vagyok vele hogy ez nem extra, sőt alap dolog szinte, de valaki csinált már hasonlót? ezekkel a dolgokkal, és a chippel körülbelül hány lóerőre lehetne optimalizálni? Előre is köszönöm a segítő válaszokat!

2016. aug. 17. 20:23
 1/7 anonim ***** válasza:

Turbófeltöltővel azért már elég komolyat lehetne belőle varázsolni. Vagy szívóként szeretnéd továbbra is?

Önmagában a Chiptuning hoz ~10 lóerőt, talán a többi felsorolt dolog együttese is ennyit.

2016. aug. 17. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Turbo-hoz az egész motort átkéne építeni, megerősíteni, sok alkatrészt cserélni, volt tervbe azis de kis ötletelés után ment a süllyesztőbe, hatalmas munka, nem erre a kis motorra való. kompresszor még ami esetleg szóba jöhetne, kisebb töltésnél ahoz nemkell a motor nagyrészét cserélni, mert elbírják a gyári alkatrészek is a terhelést.

Tehát akkor körülbelül 130-135 lóerőre lehetne belőni a fent felsorolt dolgokkal?

2016. aug. 17. 20:33
 3/7 anonim ***** válasza:

nem lesz 130 lóerő.

Amit írok azt BMW e36 tulajként és kis hozzáértéssel mondom.

Van kb. egy 20 éves kocsid ami az évek alatt amortizálódott így a gyári teljesítményét nem tudja...

A kipuff rendszer + CHIP jó esetbe hoz 10-12 lóerőt de ez kb 100-120e Ft-os kiadás és nem lesz tőle sokkal jobb. Neked kell eldönteni, hogy megér-e neked ennyi pénzt + 10-15 lóerő többlet. A gyertyacsere hülyeség semmit se számít a lóerőbe, és a légszűrőt azt hagyd meg gyárinak, mert a sportszűrő doboz nélkül meleg levegőt fog szívni ami teljesítményvesztést fog okozni. Ha hosszútávon akarod használni a kocsit és a motorcsere ötletét elvetetted, akkor a Chip + a rendszer ötlete a legjobb választás. Amúgy ha veszel alá egy rövidebb difit akkor is jobbat fog gyorsulni.

2016. aug. 17. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Mr. #3 jól mondja, + kicsit árnyalnám.


Semmi értelme.


Ráköltesz 100ezreket, beülsz, azt fogod hinni hogy q'wa jól megy, de bemérve szinte nem lesz különbség.

Kapsz +10-12 LE-t, papíron, a valóságban a jóég tudja, lehet hogy még vesztesz is.

Pl: hengerenkénti leömlő jól hangzik, de ha nincs rendesen megkonstruálva, még be is fojthatja a motort, mert az egyes ütemekben kiáramló kipufogógáz ha nem jó pillanatban ér a közösítőhöz, akadályozni fogják egymást. A gyári tuti jó, a tuning pedig..... független szakértő tudja, más nem.


Még 1 példa, gyakori tuning: 323/328-ra ráteszik a 325 szívósorát. Hurrá, +17 lóerő, dyno-n is bemérték, tuti megkapod. Csakhogy veszítesz nyomatékot is egyúttal. Még ez sem biztos hogy megéri.


Szerintem lehetőségeid:

1. Rendes tuning, sok-sok 100ezerért, akár misikben mérve, turbo, kompresszor, márkás kütyük, stb.

2. Rövidebb áttétel, tuning szinten filléres tétel, fürgébb lesz kicsit az autó, bár a fogyasztás is megnő.

3. Eladod a verdád és veszel egy sor6-os E36-ot.


Motorcserét nem javaslom. Hivatalosan nagyon drága, mutyiban pedig addig nincs gond amíg nem derül ki, pl. nem kerülsz egy olyan balesetbe, ahol komoly rendőrségi helyszínelés is van. Ilyenkor ha kibukik, az szívás.


Ha nincs sok zsé, én az áttételt javaslom, és a különbözetet lakatolásra és/vagy állag megóvásra költeném. E36 az ilyen költségeket nyeli, mint kacsa a nokedlit :-)

2016. aug. 18. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

A 3-as válaszoló vagyok.

Az áttétel is drága nekem 2.93-as volt gyárilag és 3.46-os nagyházas sperr-t vettem bele 80-ért

Mivel 328-asom van én is rárakattam a nagy szívósort, és megérte, mivel erősebb lett és nyomatékot se vesztett.

Nekem is hiányzik még a CHIP + a rendszer, de sajna van ennél nagyobb baja is

2016. aug. 18. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

A tisztességes tuning jócskán millió felett van, ehhez képest az áttétel csere még munkadíjjal együtt sem éri el a 100ezret. Szerintem igen olcsó megoldás.


Hogy veszítettél-e nyomatékot, az csak mérésnél derül ki. Az embert az érzékei becsapják.

Teljesítményt valóban nyersz, kb. 5000-res fordulat felett. Szóval rendesen kell tolni neki, hogy a különbséget kihozd.


Egy szívósor csere + chip + programozás, ez már szerintem is hozhat érezhető eredményt, de drámait gyanítom nem, és bár nem vittem végig, de biztos vagyok benne hogy 100ezer alatt nem jön ki. Ha tippelnem kéne, inkább 2-300ezret mondanék.


Nem hiszek a sufni tuningban, érezhető, számottevő teljesítmény növekedést szerintem csak tisztességes tuninggal lehet elérni, az pedig millió felett.

Alatta az ember csak bohóckodik.

2016. aug. 19. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
ha már milliók akkor leturbósítja az ember és ott van +150-200 lóerő. Most hogy a fék meg a többi dolog ebben nincs benne majd rájönnek .D
2016. aug. 19. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!