A nagyon régi Suzuki Swiftek tényleg nem injektrosak voltak hanem karburátorosak?
Láttam egy képet a Facebookon egy 94-ben gyártott 1.3-as Swiftről amiben karburátor volt. Ezek szerint volt benne az a szivató rúd is amit indításnál ráncigálni kellett?
Nekünk van egy 94-es 11. hóban üzembe helyezett 1.3-as sedan Swiftünk, de az injektoros, első indításnál is egy pöccintésre indul, nincs szívató.
Ha jól tudom, létezett karburátoros Swift. Hogy az itthoni gyártású kivitelekben is volt-e vagy csak a Japánból importált darabokon, azt már nem tudom megmondani. Ezeket a Swifteket (mármint a japánokat) onnan lehet felismerni, hogy hátul szélesebbek a lámpák, a rendszám a lökhárítón van (de nem úgy, mint a későbbi, itthon 2-esnek és 3-asnak hívott Swifteken), az utastérben pedig szögletes műszerfal éktelenkedik. Ritkák az ilyenek, szinte csak háromajtósban léteznek (néhány kabrió is akad), általában Németországból hozták be őket a '90-es évek közepén-végén. A korábbi "kocka" Swiftekben szinte csak karburátoros motor volt, de azt meg itthon alig ismerik.
Egyébként a karburátor nem jelent egyet a mechanikus szívatóval, a Swifteké sem ilyen volt. A '70-es évek végétől már léteztek automatikus szívatós karburátorok, a '80-as évekre már a kisautókban is megjelentek. A Swiften is ilyen karbik voltak, nem kellett kézzel cibálni semmit (a szívatót amúgy sem ráncigálni kell, elég csak kihúzni), magának szabályozta a dúsítást.
Volt karburátoros, ez biztos. A használati útmutatóban is van róla néhány mondat. Automata szívatóval voltak szerelve, tehát nem volt bevezetve bovden a műszerfalba.
Én eddig egyet sem láttam életben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!