Régi Suzuki Swiftet milyen vezetni?
Nekem 4 éve van.
A sedan egyáltalán nem nagyobb. A felültöltős mosógép nem fér be. Sehonnan. Egy Marutiba (vagy csapott hátuljú suzukiba) igen...
Vezetni nem nehéz, kormányt mihez viszonyítod, attól függ. Ha pl egy Niva után ülsz bele, akkor álom. Ha egy szervós után, akkor se vészes. És a lábad sem szakad le fékezéskor.
Mi ütöttünk el őzet, kb 50-nel. Az őz elszaladt, nekünk a lámpát és indexet kellett cserélni, lökhárító megrepedt, de nem szakadt le.
A parkolás a sedannal nehezebb. meg alacsonyan ülsz benne, ezért a közlekedésben ez kicsit nehezítő tényező. És a lámpái nem túl jók.
Jééézusom...ennyi butaságot összeszedni..
ha nehezen lehetne vezetni, és minden gyenge lenne rajta, nem kapott volna típusengedélyt, és nem menne át a műszaki vizsgán...
a biztonsága aggaszt? miért? minden nap a vonat elé akasz hajtani?..
a szomszédomnak bálnamértű mercije volt, aztán egy teherautó fékezés nélkül belészállt 80-al...semmi nem maradt belőle, pedig biztonságos autó(nak árulják)
ezek olyan agyrémek, melyekkel nehéz lehet élni..
Nekem is Suzukim van 95-ös 1.3-as nincs benne szervó. Kicsit nehéz tolatni vele de ajánlom, hogy vegyél bele bütykös kormányt úgy írd be glx kormány. Ha viszont alapból GLX Suzit veszel akkor adnak hozzá gyárilag :) Elől tárcsa hátul dob fék. Nem 170-es tempóra tervezték a féket se a autót. 1.3-as 68 le szóval nagyon pörög a cucc. Ami baj lehet vele az a injektor, azt lehet, hogy majd cserélni kell. Helyedbe 96- előttit vegyél mert azokba nincs alapjárati motor. 96 után nagyon elszúrta a bosch :( papírvékony autó, ne nagyon törd össze.
Továbbá nem szeretik a közlekedőtársak a Suzukikat valamiért én azt tapasztalom, hogy folyton mögém másznak és mutogatnak Ha' me' a Suzukis. Sedanba 1.6-ost vegyél, álom autó egy régi Swiftesnek. Ja és abba van szervó. Ja és a gl típusokba 98 után se tettek szervót glx vagy gls ami szervós.
- Kezdő jogsival érdemes ilyen autót venni?
Szerintem érdemes a kedvező fenntartási költségei miatt. Normális árban vannak hozzá az alkatrészek. A fogyasztása is kedvező.
- Ami leginkább érdekelne, hogy a szervó hiány mennyire érződik?
Parkolásnál kell egy picivel férfiasabban tekerni a kormányt. Férfinak ez nem jelenthet gondod, egy filigrán, gyengécske karú nőnek kicsit kényelmetlen lehet a nagyobb erőkifejtés az elején de idővel hamar hozzá lehet edződni és már fel sem fog tűnni.
Menet közben meg fel sem tűnik, ahhoz képest, hogy nem szervós, nagyon finom, számomra nagyon kényelmes a kormány áttételezése, szinte már szervósan finom a kormányzás.
- Milyen vele a parkolás, kanyarodás?
Az autó méretei miatt nagyon könnyű vele parkolni. Jól parkolható járművek közé tartozik, könnyű vele megtanulni parkolni. Városi használatra tökéletesen alkalmas.
- A fékek tényleg gyengébbek, nehezen fognak?
Mihez képest gyengébbek?
A fékekkel nincs semmi gond, a Swiftben fognak. Egyértelmű, hogy nem harap úgy egy leheletnyi pedál érintésre a fék mint egy mai modern ABS-el felszerelt autóban, de nem kell aggódni, kicsivel több pedál erőt kell kifejteni neki, és ha megvan a kellő pedálerő akkor fognak ott fékek elég erősen. Ne aggódj rá fogsz érezni, ha kipróbálod, kitapasztalod, szépen meg fogsz tudni ott állni ahol akarsz. A lényeg, hogy a fék mindég tökéletes műszaki állapotban legyen. Erre nagyon oda kell figyelni.
- A biztonsága is aggaszt, de gondolom azért egy apróbb városi koccanástól még ezzel sem kell tartani, ugye?
A biztonsága, olyan amilyen, nem jobb és nem is rosszabb a kategóriájában mint egy hozzá hasonló korú és évjáratú kis autónak. Egy városi koccanástól szerintem még nem kell tartani vele, de figyelembe kell venni hogy 810kg az egész kocsi és elsősorban odafigyelve, ésszel kell közlekedni ez a legfontosabb, bármilyen autóban ülsz.
Szerintem jó vezetni.
A kormány nagyon könnyű, csak álló helyzetben nehezebb tekerni.
A motor pörgős, szereti ha forgatják. Én 90-nél, előzésnél vissza raktam mindig harmadikba, ha a helyzet megkívánta.
A fék nem olyan, mint egy ABS-es autóban, jobban kell taposni, de fog rendesen.
A kuplung egész könnyű.
A futómű a gyenge pontja. Ahhoz képest, hogy mennyire puha, nagyon pattogós. Egyébként nagyon tartós.
A sedan csomagtartója hiába nagyobb, elég rosszul pakolható a kicsi nyílás miatt. A sedanokban viszont van hátul is stabilizátor rúd, a többiben nincs, kivéve a Gti-t.
Érdekes hogy a kérdésben itt is felvetődik, hogy mennyire törik. Hát pont annyira, mint bármelyik 80-as évek végi városi kis autó.
Például egy korabeli Renault Clionál, vagy kocka Micránál ez miért nem jut eszébe senkinek?
Amúgy a 96-os facelift után már volt az ajtókban + merevítés és lehetett rendelni abs-t is akár.
Egy szóval: Ajánlom!
Nagy marhaság felülni a sznob dumáknak. Kispolgár rongyrázók gyakran elfelejtik, hogy ők is fapados kereklámpással és kétütemű DDR pöfögőkkel kezdték. Lehet, hogy most már full bőrös/klímás, minden extrával felszerelt csilivilikben feszítenek, de anno azt sem tudták mi fán terem a szervó vagy az ABS. Persze, ha később lesz pénzed, vehetsz majd szebbet jobbat igényesebbet, de kezdeni nagyon jó a régi swift.
Különben semmi pánik, mert kezdő jogsis lévén, nincs tapasztalatod, így nincs is mit összehasonlítani.
Tegyél nagy ívben a károgókra, élvezd az autódat, bármilyen korú is legyen ;)
Nyuggerek körében is igen közkedvelt típus,nincs televágva elektronikával,még a gázpedál sem elektromos benne tehát abban a pillanatban gyorsul amint rálépsz-Én ezt imádtam benne a legjobban.
Ferdehátú Swiftben ha ledöntöd a hátsóülést befér a konyhabútor is...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!