Melyik veszélyesebb? Szemből, vagy hátulról ütközni az autóval?
a kaszni formájáról nem volt szó..nagyon nem mindegy, hogy ugyanolyan sebesség mellett mekkora "orra" van az autónak...
a példák felsorlására kevés a hely..(lásd napi hírek)...
egészen más volt a sérülés, amikor láttam a tükörben hogy becsapódás következik hátulról...satufék, kitámasztás, befeszítés, ...helyszínelés.. a hátulról belémcsapódó tudna mesélni..(nem szokott megállni a stoptáblánál)
szóval ha látom, hogy hátulról becsapódás várható, akkor az "jobb"..
szerintem.
Van ostor hatás hátrafele,de nem úgy kell vezetni,hogy rádőlünk a kormányra,és 70 centi van a támla és a fej között...
a támla nem kemény,tehát még mikor elértük is folyamatosan nyeli az ütközési energiát.
Illetve az ostor effekt akkor van főleg,ha a támla alacsonyabban van mint a fej képzeletbeli felezési pontja,mert akkor akarhatna valami körül rántódni.
De ha rendesen magas a támla akkor olyan mintha box kesztyűvel kapnánk egyet.Na meg tudjuk : erő-ellenerő.
Hátracsapódást már előrecsapódás is követi,de az már csak tized része az eredeti "G" erőnek,de a légzsák nyílva átlag,és azt fejeljük meg.
"egészen más volt a sérülés, amikor láttam a tükörben hogy becsapódás következik hátulról...satufék, kitámasztás, befeszítés, "
Nem kötekedésből, de én pont forditva tudom: ha nincs előtted semmi, féket elengeded, és ellazulsz, nem feszited ki magad, mert akkor csak a kezed törik el. De lehet hogy rosszul tudom.
A másik meg az, hogy egyértelműen a frontális a legrosszabb, ott egyből 0-ra lassul az autó, a tested felveszi az egész mozgási energiát. Ha hátulról csapódnak beléd, akkor még előrelök egy kicsit, és ott sok mozgási energiától megszabadul a tested. Továbbá jó eséllyel nem fogsz a roncsok közé szorulni, ha hátulról mennek neked.
Ha tudunk ostorozni (kis vagy nincs támla) akkor valszeg igen,akár nyakunkat is törhetjük,de ha van támla akkor kb mintha boxkesztyűvel kapnánk 1-et,fájni fog a nyakunk utána meg a fejünk ,de túléltük.
Frontálisan ugyebár kb azonnal megállunk,vagyis az autó,minket az öv szinte trancsíroz ,belülről.
Mindig a frontális a rosszabb, ezt kell kerülni, nekünk az oktató ki is hangsúlyozta: ha választani kell akkor soha se a frontálist! Árok, korlát, oldalról vagy hátulról ütközés inkább, sokkal nagyobb a túlélési esély.
A frontálisnál hatalmas erők vannak: hisz ellentétes irányból érkeznek a járművek (ráadásul általában orrnehezek az autók) és van egy csattanáspontja ahol a két erő egymásnak feszül, harmonika lesz, iszonyatos a hirtelen lassulás mértéke, mert a másik szemből jött, hátrafelé pedig nehezebb elmozdítani egy autót mint előre, a szervezetet borzasztóan megviseli ez a fajta lassulás. A motor beépül a lábadhoz, jó esetben a szembejövőé is... Ha hátulról mész bele akkor mindketten egy irányba mentek, megtolod inkább és van hová tolni, elnyelődik az erőből sok, kisebb a hirtelen kialakult lassulás.
A nyak hát nem igazán ez a döntő ebben, mindkét esetben kb ugyanúgy ránt, az erő nem mindegy, hogy hogyan megy tovább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!