Milyen első autót ajánlotok maximum 1.5milliós árig? Sport autót szeretnék ami azért nem eszi le rólam a gatyát de menjen is illetve lóerőben mi az ideál szerintetek?
és mi számít sportautónak? a 15 éves 3mas BMW 120 lóval? mert annyit egy 9 éves ford galaxy TDI 140 lóval?
ilyen igényekkel egyébként vennék egy ladát, aztán meg is van a VFTS 400 ezerből, és mivel a boyracer életforma költséges dolog, ne aggódj el fog menni az a másfél misi pillanatok alatt
#2: Már nem azért, de egy olyan VFTS, amit pl. Rally-n is láthatsz, az alsóhangon 2 millióba kerül. Persze, ennél lehet olcsóbban, jobbat autót kihozni egy Ladából.
Hogy mit válassz, az attól függ, hogy mire kell a gép. Ha csak az élmény miatt, akkor nem számíthat a fogyasztás, pl. az előbb felhozott típusnál simán eléri a 20liter/100km-t kultúrállt stílus mellett is.
Elsőnek talán tényleg inkább célszerűbb lenne egy elsőkerekes sportosabb autó,vagy ha mindenképp hátsókerék,akkor se elszállva.
Honda Civic 1.6 vti,ez 160 lóerős szívóbenzines,végtelenségig megbízható,és 8200ig elpörög,de normális használatba annyit eszik mint egy átlag 1.6,és nem is halsz meg vele egyből
Honda Prelude 2.2 Vti,185 lóerős,szintén szívó motor,de jóval nagyobb nyomatékkal
Toyota Corolla 1.8TS,szintén szívó 192 lovas,japán motorgyártás egyik remeke
Toyota Celica 2.0 GT,175 lovas nyomatékos szívómotor,iszonyú jó futóművel,és egyes darabok sperr difivel is rendelkeznek
Ha esetleg sedan is érdekel,akkor Lexus IS200,2 literes sor6-os motor 155 lóerővel,ellenben hátsókerekes és sperr diffis,ezért lehet vele mókázni,de messze nem egy gyilkológép
Továbbá el lehet viccelődni a V6-os régebbi mazdákkal,mint pl MX3 1.8 V6(133Le coupe) vagy 323F 2.0 V6(144Le,5 ajtós) esetleg MX6 2.5 V6(165Le coupe) de ezek elég ritkák lettek manapság,meg azért ezek kérik a 9-10 litert.De persze a Lexus is.
Hátsókerekesből még az 1.8-as Mazda MX5-t ajánlanám,alig 1 tonnás cabrió,de tud menni a 140 lóerővel,és azért ennek is ki lehet dobni a farát megfelelő körülmények között.
Ha viszont beválallsz jóval nagyobb fogyasztást,illetve jóval nagyobb odafigyelést,és elfogadod hogy más a Wankel motor mint az Otto,akkor a Mazda RX8 is jó buli lehet,1.3-as 192 és 231 lóerős verzióban,hátsókerekes,de hülyebiztos autó.Viszont ilyet az vegyen,aki elötte azért beleásott a dologba.
Amiket felsoroltam azok bevállt megbízható japán autók,motorjaik szinte örökéletűek és olcsón fenntarthatók (kivéve talán az RX8-t,de ott is sokan túldramatizálják)
Én csak japánokat írtam,majd írnak mások másokat is :)
Ja és egyébként ha sportos autót akarsz elsőnek,akkor én hanyagolnám a turbóbenzineket és a TDI-ket.
A turbóbenzint azért,mert rohadt erősek,és ha ökörködsz tapasztalat nélkül,akkor könnyen baj lehet egy komolyabb padlózáskor.
A TDI-t meg azért,mert gyárilag lomhák,ezért úgyis piszkálni fogod,aminek vagy az lesz az eredménye hogy kormolni fog,de menni még mindig nem,és ez nem frankó,vagy megcsinálod rendesen,lesz 160-180 lóerő,de ezzel annyit érsz el hogy egy száguldó koporsó lesz(mert például a Golf3-t 180 lóra húzva elég életveszély lesz kezdőként használni),folyamatosan el fog kaparni,alul gyenge marad,aztán hírtelen jön meg az ereje,ami egy vizes előzésnél katasztrófa lehet.
Meg sportos autónak egyébként se dízel való alapvetően.
Vannak opciók bőven.
Én német párti vagyok, ezért a teljesség igénye nélkül pár tipp, amikre én most lecserélném a Golf-omat ebben a kategóriában.
1,5 millóért kapsz kifejezetten jó állapotú Golf IV 1.8T GTI-t, 150 lóerő és a korszak egyik legjobb turbobenzin motorja. Még húzható is. A keretből kijön egy jó alap a maradék pénzből pedig rendbe lehet tenni amit esetleg kell rajta.
De ennyiből kapsz 180-200 lóerős épített dízelt is belőle, vagy az alapot és megcsináltatod hozzáértővel (mielőtt jönne a fujjolás, stabil rendszer építhető ezen a szinten még)
Esetleg 1.8T Leon is kifogható ebben a kategóriában.
Valami izmosabb Golf V-be is bele lehet futni ennyiért, de akkor kérdéses, hogy milyen megbízhatósági szintre lehet felhozni a gépet, szerelők szerint a Golf IV jobb konstrukció, mint az V, függetlenül a korkülönbségtől.
Astra G coupe turbo. 190-200 lóerő évjárattól függően, a kocsi szinte teljesen mértékben sima Astra G, olcsón, könnyen fenntartható.
De még ott van a Fabia RS is, vagy éppen valami Focus ST akár.
Neked egy méregzsák kell. :-)
A kisautók között nézelődj, azok könnyebbek, kevesebb lóerővel is élvezetesek (hát még többel). Kisebb gumi elég rájuk, kevesebbet fogyasztanak, olcsóbb a fenntartásuk. 206 RC, Clio RS, Twingo RS, Swift Sport, stb. Ezek közül a lehető legújabbat, megkíméltebbet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!