Milyen 125 köbcentis motort vegyek ami gyorsasági és meg viszonylag jól meg itt arra gondolok hogy 170-180 körül van a végsebessége vagy ilyen nem létezik ilyen kis köbcentinél?
A1-gyel legfeljebb 11 kW-os, vagyis 15 lóerős motort vezethetsz. Ez a teljesítmény nem elég hozzá, hogy a motorkád 180-nal menjen, így a gimi előtt a délutáni nagyotmondó versenyben sajnos alul fogsz maradni (mert ha megy 180-at, azt már be lehet hazudni 220-nak, de ha 130-nál fogy el, abból 160-nál több még a mesében sem lesz).
Viszont ott vannak a régi olasz és japán 125-ösök, amik 15 lóerő helyett néha a kétszeresét tudják, de papíron egyik sem lépi túl a teljesítményhatárt. Na, azokkal már meg lehet próbálni ezt a tempót is, bár az itthoni utakon én inkább nem erőltetném. Arról nem beszélve, hogy az ilyen motoroknál az erőforrás még csak-csak kapott némi karbantartást, hogy le lehessen vele nyomni a másik osztályból a nagypofájú Jóska gyereket, de a futóművel és a fékekkel senki sem törődött az elmúlt 15-20 évben, mert kis hazánkban ez nem divat: menni akarunk, nem megállni. Így elég sok olyan "okosba" A1-es motor van, ami menne 160-170-et is, de már 80-nál is életveszélyes a lengéscsillapítás teljes hiánya miatt.
Úgyhogy van megoldás, kell valami régi Cagiva Freccia vagy Mito, Aprilia RS, Suzuki RG, amiből kiszereltek minden fojtást, aztán ha kis szerencséd van, 30-35 lóerővel már meg lehet közelíteni az áhított 180-as tempót. Igaz, ezekre az A1-es papírod nem lesz jó, de mivel a forgalmi szerint - mint írtam - minden magyarországi motor legfeljebb 11 kW-os, soha nem erősebb, ezért látszólag nincs semmi probléma.
125-ös gyorsasági, BRUHAHA! ez a kedvencem!
GSXRTomi
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!