Milyen aza quattro hajtás? A quattro hajtás egyenlö a 4kerék meghajtással? Ha tudtok linket is küldhettek;)
Hát igen, a BMW nem a ralisikereiről híres, az valóban az Audié.
Én sem vagyok (teljesen) elvetemült BMW-s, egy időben egy A6 Allroad volt minden álmom :D
üdv :)
Akkor tegyük rendbe picit ezt a kérdést, hamár itt ollvasható. Nem olvastam el minden választ, de azért egy kettőre referálnék:
„Haldex kuplungos 4 kerék meghajtás, amit az Audi használ.
Mindenki sztárolja hogy milyen jó, pedig korántsem.
Pl veszel egy S4-at, ha quattro nélkül veszed akkor elsőkerekes, ha quattroval veszed, akkor is előre jut a több hajtás.
Szóval nem teszi lehetővé az igazán sportos vezetést.
És amúgy a BMW most nem olyan rég kitalálta az xDrive-ot, na az is veri a quattrot.”
Ez teljes félreértés. A Quatro az audi 4 kerék hajtása, ez igaz, de csak azoknál az audiknál fordul elő Haldex kuplungos hajtás, ahol a motor keresztben van beépítve a motortérbe. Az összes többi audiban, ahol hosszában van beépítve a motor (és ez a döntő többség)ott egy úgynevezett Torsen rendszerű középső differenciálmű osztja a hajtást, mely egyrész autómatán zár, másrészt autómatikusan érzékeli a megcsúszást a tengelyeken és a legnagyobb tapadás felé irányítja a nyomatékot. Alapból 50-50% van, de ez elmehet akár előre, akár hátra 85%-ig is.
S4-es audi csak quatro létezik, és mivel a 4esben hosszában van a motor, ez sem haldexes.
Kizárólag az A3, az S3 és a Q3 haldexes.
A Haldex cég gyártja a világ legjobb AWD hajtásait. ezek vannak a skoda, seat, GM, Saab, és Volvo autókban. Legnagyobb előnyük, hogy szinte semmilyen fogyasztásnövekedést nem okoznak.
A BMW xDrive rendszere egy többtárcsás elektronikusan vezérelt, hidraulikusan működtetett tengelykapcsoló, amely alapból 40%-ot nyom az első kerekekre, és az ABS DSC rendszer szenzorainak jele alapján 10-edmásodperc alatt reagál.
Minden rendszernek megvan a maga előnye és hátránya.
A BMW-é nagyon gyors
Az Audié elnyűhetetlen és kevés az elektronika
A Haldex rendszernél a fogyasztás, de pl az olajcserére nagyon kell figyelni.
Így nem lehet kijelenteni, hogy egyik jobb, vagy rosszabb.
Angolul tudóknak:
xDrive: [link]
Haldex: [link]
Quatro: [link]
Sajnálattal látom, hogy a témában eléggé sikerült elkalandozni.
Ostoba és meddő vita lett belőle. Én autószerelő vagyok. Volt BMW-m E34 és E39. Volt Audim S4 quattro és van audim 100/A6 2.5 TDI
A BMW az egyik legdrágábban fenntartható autó a Mercedesszel együtt. Ebben még az Audit is veri, ami szintén elég drágán fenntartható. Azért az Audit „semminek nevezni” nagyon nagy butaság… Az Audik zöme kiváló darab, csak úgy, mint a BMW-k. Jó minőségű jól átgondolt, jól megtervezett német vasak és aki vérre megy egyik vagy másik mellett az szerintem kissé sötét vagy sznob, vagy simán tudatlan és tapasztalatlan, mert ez csak érzelmi kérdés. Kár, hogy egy moderátor nem teszi rendbe ezt az amúgy hasznos témát…
Mindenkinek további kellemeset.
Erre csak ennyi a válasz
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!