Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen aza quattro hajtás? A...

Milyen aza quattro hajtás? A quattro hajtás egyenlö a 4kerék meghajtással? Ha tudtok linket is küldhettek;)

Figyelt kérdés
Elöre is köszi a válaszokat;)
2010. ápr. 17. 07:05
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:

Hát igen, a BMW nem a ralisikereiről híres, az valóban az Audié.

Én sem vagyok (teljesen) elvetemült BMW-s, egy időben egy A6 Allroad volt minden álmom :D

üdv :)

2011. febr. 17. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 Harley Davidson válasza:
Na ez klassz válasz volt. Azt nem tudom, hogy tudod-e, hogy a mai legmodernebb közös nyomócsöves BMW dizel motort (ami másoknál tdi) Azt egy kint dolgozó magyar mérnök fejlesztette ki.Azt gondolta, hogy járjanak már jól egy kicsit a magyarok, felajánlotta az akkori remek értelmi képességű kormánynak, hogy szálljanak be a gyártásba. Persze mint mindig akkor is az orra hegyét látta az elvetemült és ebből is kimaradtunk mint sok másból! Egyébként még egyszer ha teheted menj ki a BMW múzeumba. Én 90-es évk elején voltam. Pl. volt egy nagy szoba. Hologrammal az egyik sarokra vetítették az élet nagyságú 3d-s autót. Fej magasságba lebegett. Bement a mérnök a hologram és egyben az autó közepébe és egy ceruzával rajzolgatott a levegőbe. És így már át is tervezett dolgokat. Kilencvenben!!! A BMW egy családi vállalkozás, olyan mint a Harley. A gyár tetejéről körbe mutattak (nem teljes körbe, fél körbe) És mondták amit látunk ameddig látunk az mind a BMW tulajdona. Nekem lenne az ezrede. Bocs, hogy fárasztottalak, de nekem még mindig hihetetlenek ezek az élmények! Sziasztok!
2011. febr. 17. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim ***** válasza:
Egyáltalán nem fárasztottál :D Tervezem a BMW múzeum látogatást, de az még nem tudom mikor lesz :S
2011. febr. 17. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 tomi11 válasza:
Csak jelezném hogy a 4 kerék hajtást az a trágya Audi hozta be a szériaautókba! Az Xdrive technológia elektronikus vezérlésű míg az Audi torsen diffije teljesen mechanikus. BMW fanoknak legyen sok pénze javíttatni az elektronikát. Aki itt hozzászól legalább nézzen utána vagy birtokoljon egy quattrot. Nekem egy 100-as öreg quatrro szivarom van még az első generációs 4 kerék hajtással hossz és hátsó kapcsolható kereszt diffivel de a trágyából úgy jön ki mint a Vosztok 2-es rakéta.
2012. jan. 16. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 Lovas Bence válasza:
100%

Akkor tegyük rendbe picit ezt a kérdést, hamár itt ollvasható. Nem olvastam el minden választ, de azért egy kettőre referálnék:


„Haldex kuplungos 4 kerék meghajtás, amit az Audi használ.

Mindenki sztárolja hogy milyen jó, pedig korántsem.


Pl veszel egy S4-at, ha quattro nélkül veszed akkor elsőkerekes, ha quattroval veszed, akkor is előre jut a több hajtás.

Szóval nem teszi lehetővé az igazán sportos vezetést.


És amúgy a BMW most nem olyan rég kitalálta az xDrive-ot, na az is veri a quattrot.”


Ez teljes félreértés. A Quatro az audi 4 kerék hajtása, ez igaz, de csak azoknál az audiknál fordul elő Haldex kuplungos hajtás, ahol a motor keresztben van beépítve a motortérbe. Az összes többi audiban, ahol hosszában van beépítve a motor (és ez a döntő többség)ott egy úgynevezett Torsen rendszerű középső differenciálmű osztja a hajtást, mely egyrész autómatán zár, másrészt autómatikusan érzékeli a megcsúszást a tengelyeken és a legnagyobb tapadás felé irányítja a nyomatékot. Alapból 50-50% van, de ez elmehet akár előre, akár hátra 85%-ig is.

S4-es audi csak quatro létezik, és mivel a 4esben hosszában van a motor, ez sem haldexes.

Kizárólag az A3, az S3 és a Q3 haldexes.

A Haldex cég gyártja a világ legjobb AWD hajtásait. ezek vannak a skoda, seat, GM, Saab, és Volvo autókban. Legnagyobb előnyük, hogy szinte semmilyen fogyasztásnövekedést nem okoznak.


A BMW xDrive rendszere egy többtárcsás elektronikusan vezérelt, hidraulikusan működtetett tengelykapcsoló, amely alapból 40%-ot nyom az első kerekekre, és az ABS DSC rendszer szenzorainak jele alapján 10-edmásodperc alatt reagál.

Minden rendszernek megvan a maga előnye és hátránya.

A BMW-é nagyon gyors

Az Audié elnyűhetetlen és kevés az elektronika

A Haldex rendszernél a fogyasztás, de pl az olajcserére nagyon kell figyelni.

Így nem lehet kijelenteni, hogy egyik jobb, vagy rosszabb.

Angolul tudóknak:

xDrive: [link]

Haldex: [link]

Quatro: [link]


Sajnálattal látom, hogy a témában eléggé sikerült elkalandozni.

Ostoba és meddő vita lett belőle. Én autószerelő vagyok. Volt BMW-m E34 és E39. Volt Audim S4 quattro és van audim 100/A6 2.5 TDI

A BMW az egyik legdrágábban fenntartható autó a Mercedesszel együtt. Ebben még az Audit is veri, ami szintén elég drágán fenntartható. Azért az Audit „semminek nevezni” nagyon nagy butaság… Az Audik zöme kiváló darab, csak úgy, mint a BMW-k. Jó minőségű jól átgondolt, jól megtervezett német vasak és aki vérre megy egyik vagy másik mellett az szerintem kissé sötét vagy sznob, vagy simán tudatlan és tapasztalatlan, mert ez csak érzelmi kérdés. Kár, hogy egy moderátor nem teszi rendbe ezt az amúgy hasznos témát…


Mindenkinek további kellemeset.

2012. nov. 5. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim válasza:

Erre csak ennyi a válasz

[link]

2019. jan. 6. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim válasza:
Most nem azért, hogy jól belekössek de még jó, hogy egy Audival kapcsolatos kérdésre sikerült Magyarország kB összes BMW fanjának válaszolni XDD és természetesen lehúzzák. Amiről kedves fenti bmw-s kollégák beszélnek az a Haldex (Ilyen van pl az első generációs S3 8L-ben) . A mai keménymag modellek már Torsennel készülnek, ami egy komplexebb rendszer, a lényeg, hogy az már állandó összkerékhajtást biztosít.
2021. dec. 17. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim válasza:
Azt még kifelejtettem, hogy mielőtt okoskodnánk a témáról, a címét sem ártana helyesen leírni. Nem "kvatro" , meg "qatro", meg a FM tudja mi, hanem QUATTRO. Így hitelesebb a mondandó, "csakxólok"
2021. dec. 17. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!