Mit lehetne kihozni a kocsimból?
Van egy 2000-es évjáratú Renault Megane Break 1.4 kombi autóm 95lóval megáldva. A kérdésem az lenne hogy (ha) lehet akkor milyen max teljesítményt lehetne kihozni belőle? gondolok ilyenekre hogy chiptuning,turbo,stb stb.
Tudom nem egy szokványos tuning-alap de szerintem van benne lehetőség és szeretném kicsit feldobni alufelni,ültetés,sportkormány,stb ilynenekkel.
Nem ricert akarok belőle te nagyokos,
ha nem tudsz értelmeset kommentelni akkor minek járatod itt a szád?
4es írja jól, egy értelmes chipet kapsz bele mondjuk 100.000ért (padon mérve stb), ha egyáltalán olyan állapotú a kocsid, hogy érdemes, azzal nyersz max 10%-ot, nem éri meg. Külső pedig már ízlés kérdése. De ha teljesítménynövelés a cél akkor add el a kocsit. Vagy nézz bele egy nagyobb gyári motort, biztos szerelték 1.4-nél erősebbel is. De ismét oda jutsz, hogy nem éri meg. Vegyél egy alapból erősebb kocsit.
(Ha márka/típus fanatikus lennél akkor nyilván a fentiek nem számítanának, de akkor nem is ezen e felületen tetted volna fel a kérdést)
Egy jól megtervezett kipufogó rendszer,egy direktszűrő,valamint egy korrekt chip után meg lehet a 100-105 lóerő is akár.
Különösebb beavatkozások nélkül ennyit lehetne maximum kihozni belőle.
Azt meg mindenki maga döntse el,hogy megéri-e számára.
Sok-sok pénzért lehet belőle vadat csinálni. Nézd hogy a 70 lovas zsiguliból is 120-180 lóerőt is kicsikarnak. Ennek meg is van az ára akár több milliós motorok is előfordulnak és nem sufniban kivitelezhető dolog.
Persze lehetne egy egy dologgal is belenyúlni a motorba de külön külön nem dobnak olyan nagyot a teljesítményen és nézd hogy nem mindenki farag renault-ba alkatrészeket. Utána kéne nézni mit lehet hozzá milyen áron beszerezni és mérlegelni megéri-e.
A turbósítás sajnos nem merül ki abban hogy egy turbót faragunk a kipufogóba.. A szívómotor sűrítési viszonya sem felel meg a feltöltéshez és gyári dugó és hajtókar sem biztos hogy hosszútávon bírná. Emellett meg kell oldani a turbó kenését, hűtését. A turbóhoz állítani a befecskendezést pl: írható ecu. Sőt még a fékrásegítést is :)
A legegyszerűbb és biztosan legolcsóbb a motorcsere. Egy kétliteres 16 szelepes motor alapból tudja a 150 lóerőt. Ehhez persze a hozzávaló vezérlő elektronika, váltó, féltengelyek, és még kitudja mi is cserére szorul.Pénz és ismeretség vagy utánajárás és papírozás is megoldható. Aztán ezt még lehet fokozni a már leírtakkal: szívóoldal és kipufogó tuning, ecu módosítás stb.
Ezek sajnos nem verseny autók. A futómű, a fék a hajtáslánc is ehhez a teljesítményhez van méretezve. Tuning esetén ehhez is hozzá kell nyúlni ami megint nem kis pénz.
Azért ha úgy van rá keret érdemes lehet felkeresni olyat aki ezzel foglalkozik és konkrét megoldásokat árakat tud mondani az autódhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!